Αυτοκίνητο: Πρόστιμο 80 ευρώ για το αθώο λάθος με το κινητό

Αρκετοί οδηγοί, οι οποίοι χρησιμοποιούν χάρτες πλοήγησης στο αυτοκίνητο όταν οδηγούν προκειμένου να πάνε σε κάποιο προορισμό που δε γνωρίζουν, θα πρέπει να γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από το θέμα. Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οδηγοί, οι οποίοι όταν αποφασίζουν να πάνε σ’ έναν προορισμό που δεν ξέρουν τη διαδρομή χρησιμοποιούν αμέσως τους χάρτες πλοήγησης […]

Αυτοκίνητο: Πρόστιμο 80 ευρώ για το αθώο λάθος με το κινητό

Αρκετοί οδηγοί, οι οποίοι χρησιμοποιούν χάρτες πλοήγησης στο αυτοκίνητο όταν οδηγούν προκειμένου να πάνε σε κάποιο προορισμό που δε γνωρίζουν, θα πρέπει να γνωρίζουν βασικά πράγματα γύρω από το θέμα.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι οι οδηγοί, οι οποίοι όταν αποφασίζουν να πάνε σ’ έναν προορισμό που δεν ξέρουν τη διαδρομή χρησιμοποιούν αμέσως τους χάρτες πλοήγησης του κινητού τους. Ωστόσο πρέπει να γνωρίζουν κάποια βασικά πράγματα γύρω απ’ αυτό.

Συγκεκριμένα βάση του νόμου, πάντα, αν το κινητό με τους χάρτες πλοήγησης δεν είναι στην προβλεπόμενη θέση και χρησιμοποιείται λανθασμένα, τότε εκείνος, αν πιαστεί από την αστυνομία θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο λόγω παράβασης.

Πιο αναλυτικά όποιος οδηγός δε γνωρίζει το σημείο που πρέπει να τοποθετήσει το κινητό του με τους χάρτες πλοήγησεις και γίνει αντιληπτός από την αστυνομία, τότε θα κληθεί να πληρώσει ένα πρόστιμο της τάξεως των 80 ευρώ!

Το λάθος με τους χάρτες πλοήγησης στο αυτοκίνητο

Αρκετοί οδηγοί χρησιμοποιούν τους χάρτες του smartphone τους για πλοήγηση εν ώρα οδήγησης, αλλά αγνοούν ότι το λάθος σημείο τοποθέτησής του μπορεί να επιφέρει πρόστιμο.

Δεν είναι λίγοι οι οδηγοί που κινούνται στο δρόμο με απασχολημένα τα χέρια και το μυαλό τους, είτε γιατί τρώνε είτε γιατί μιλάνε στο κινητό τους τηλέφωνο και πολλά ακόμα. Δηλαδή μετακινούνται στους προορισμούς τους και ζουν από τύχη, μιας και τα προαναφερθέντα αποτελούν σημαντικούς λόγους αύξησης του κινδύνου κατά την οδήγηση.

Ένα από τα πιο κοινά λάθη που κάνουν οι οδηγοί είναι η χρήση του τηλεφώνου κατά την οδήγηση. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στην ομιλία, αλλά και στη χρήση ορισμένων εφαρμογών που μας διευκολύνουν.

Η χρήση του πλοηγού ενός smartphone αποτελεί μια πολύ διαδεδομένη συνήθεια που μπορεί όμως να προκαλέσει προβλήματα σε αρκετούς, από ένα ατύχημα μέχρι και πρόστιμο από τις Αρχές.

Ως γνωστόν, απαγορεύεται ο οδηγός να κρατάει το κινητό του τηλέφωνο κατά την οδήγηση, για ευνόητους λόγους. Αυτό όμως που αγνοούν αρκετοί είναι ότι ακόμα και εάν διαθέτουν ειδική βάση στήριξης του κινητού, κινδυνεύουν με πρόστιμο.

Αναντίλεκτα, όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί τον πλοηγό του smartphone του προτιμά να το έχει στο οπτικό του πεδίο. Αυτό που θα πρέπει να προσέξουμε όμως όλοι είναι το που τοποθετούμε την συσκευή. Για παράδειγμα, εάν η βάση που έχουμε είναι τοποθετημένη στο παρμπρίζ, τότε υπάρχει θέμα ορατότητας του οδηγού και άρα ασφάλειας. Και για αυτό μπορεί να μας επιβληθεί πρόστιμο.

Που πρέπει να βάζουμε τους χάρτες πλοήγησης

Η ενδεδειγμένη θέση τοποθέτησης της βάσης είναι στους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού. Μόνο σε αυτό το σημείο δεν εμποδίζεται η ορατότητα του οδηγού και κατά συνέπεια δεν τίθεται θέμα ασφάλειας ή προστίμου από τις Αρχές.

Από την άλλη, εάν το κινητό τηλέφωνο είναι συνδεδεμένο με το σύστημα πολυμέσων μέσω του CarPlay ή του Android Auto, δεν υπάρχει κίνδυνος ποινής. Αυτός είναι ο ασφαλέστερος και πιο βολικός τρόπος για να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή πλοηγού του τηλεφώνου σας.

Πόσο είναι το πρόστιμο

Ενημερωτικά, το άρθρο 81 του Κ.Ο.Κ. αναφέρει ότι «Απαγορεύεται η τοποθέτηση ή ανάρτηση μπροστά ή πίσω από το εμπρός παρμπρίζ, ως και η επικόλληση σε αυτό αντικειμένων που περιορίζουν την ορατότητα του οδηγού», με το διοικητικό πρόστιμο να φτάνει τα 80 ευρώ.

Ένα αυστηρό πρόστιμο που σε καμία περίπτωση δεν μπορείς να αγνοήσεις και σίγουρα θα πρέπει να προσέχεις να μην κάνεις το λάθος που θα σε οδηγήσει σ’ αυτό.

Η πλατφόρμα για τα τέλη κυκλοφορίας θα ανοίξει σύντομα και αφορά την καταβολή τους ή σε άλλη περίπτωση τη δήλωση ακινησίας. Στη δεύτερη περίπτωση ο κάτοχος αυτοκινήτου θα πρέπει να το θέσει σε ακινησία με τους όρους που επιβάλλονται.

Σύμφωνα με το νόμο, το όχημα που θα τεθεί σε ακινησία θα πρέπει να φυλάσσεται σε κλειστό και περιφραγμένο χώρο -και όχι σε δημόσιο δρόμο-, τα στοιχεία των οποίων θα πρέπει να δηλωθούν στην αίτηση.

Όσοι επιλέξουν κάτι τέτοιο, οφείλουν να παραδώσουν τις πινακίδες, αν θέλουν να μην πληρώσουν τα τέλη κυκλοφορίας. Εναλλακτικά υπάρχει και η δυνατότητα πραγματοποίησης ακινησίας με ψηφιακό τρόπο, που απαλλάσσει τον κάτοχο από τη μετάβαση στην υπηρεσία.

Σε κάθε περίπτωση, είτε με φυσική παρουσία, είτε ψηφιακά από τον υπολογιστή, όταν γίνει το αίτημα ακινησίας, απαγορεύεται να μετακινήσετε το αυτοκίνητο. Αλλιώς, αν διαπιστωθεί ότι κυκλοφορεί το όχημα ή είναι σταθμευμένο σε δημόσιο δρόμο, επιβάλλεται άμεση πληρωμή τελών κυκλοφορίας, αλλά και πρόστιμο εκπρόθεσμης πληρωμής τους.

Το διοικητικό πρόστιμο είναι 10.000 ευρώ, ενώ σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο φτάνει στα 30.000 ευρώ και συνοδεύεται από αφαίρεση της άδειας οδήγησης για τρία χρόνια.

Η νέα τεχνολογία που έρχεται

Σύντομα, τα καινούργια αυτοκίνητα θα μας επιτρέπουν να τους δίνουμε εντολές και να λαμβάνουμε πληροφόρηση, χωρίς να παίρνουμε τα μάτια μας από το δρόμο.

Τα αυτοκίνητα με ενσωματωμένο λογισμικό έχουν μπει για τα καλά στις ζωές μας. Πλέον, ένα τόσο σύγχρονο όχημα λειτουργεί περισσότερο με software και λιγότερο με hardware, γεγονός που δίνει δυνατότητες ηλεκτρονικών αλλαγών ή βελτιώσεων χωρίς επεμβάσεις.

Οι οθόνες αφής, που είναι κάτι κοινότυπο πλέον στα αυτοκίνητα, έχουν πολλές επιπλέον λειτουργίες. Μπορεί κανείς πια να περάσει νέο λογισμικό στο όχημά του μέσω της οθόνης, σαν να… κατεβάζει μία νέα εφαρμογή στο κινητό ή τον υπολογιστή του.

Η οθόνη αφής δίνει ακόμα την επιλογή να προστεθούν λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης στο αυτοκίνητο, ώστε με τη φωνή σου και μόνο να ενεργοποιείς ότι χρειάζεσαι.

Η Google και η Continental φέρονται να έχουν δημιουργήσει ένα νέο λογισμικό προορισμένο για αυτοκίνητα, το οποίο θα φέρει τέτοιες δυνατότητες που το κοινό ούτε τις φανταζόταν πριν μερικά χρόνια.

Το λογισμικό αυτό θα επιτρέπει στον οδηγό να μιλά στο… αυτοκίνητό του απολύτως φυσιολογικά, χωρίς επίσημες φράσεις ή συγκεκριμένες λέξεις. Ουσιαστικά, η επικοινωνία με το όχημα θα είναι άμεση και αποτελεσματική.

Για παράδειγμα, εάν ο οδηγός θελήσει να μάθει την πίεση των ελαστικών του και πόσο πρέπει να είναι, θα έχει γρήγορη και ακριβή απάντηση. Ωστόσο για την κανονική χρήση του συστήματος απαιτείται ακόμα αρκετή εξέλιξη η οποία αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί σε 18 μήνες περίπου.

Συμπερασματικά, εφόσον η ιδέα γίνει πράξη και πετύχει, η επαφή των οδηγών με το αυτοκίνητό τους θα είναι εύκολη και απολύτως πρακτική, γεγονός που θα μας κάνει να μην ξαναπάρουμε ποτέ τα μάτια μας από τον δρόμο, διακινδυνεύοντας άνευ λόγου.