Ανατροπή στα τέλη κυκλοφορίας – Ποιες αλλαγές έρχονται άμεσα

Αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει η κυβέρνηση από την επόμενη πληρωμή. Όσα πρέπει να ξέρετε.

Ανατροπή στα τέλη κυκλοφορίας - Ποιες αλλαγές έρχονται άμεσα

Αλλάζουν τα τέλη κυκλοφορίας από την κυβέρνηση στην Ελλάδα…

Από την επόμενη πληρωμή έρχονται αλλαγές για 5.423.700 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων από το υπουργείο Οικονομικών.

Επίσης, υπάρχει σχέδιο για να αποσυρθούν αμάξια 20 ετών και άνω και να αντικατασταθούν από νέα.

Ποιες αλλαγές ετοιμάζονται στα τέλη κυκλοφορίας

Όπως αναφέρει το «Βήμα της Κυριακής», θα συσταθεί ειδική ομάδα εργασίας στο υπουργείο Οικονομικών με βασικό αντικείμενο να βρει λύση στο ζήτημα που έχει προκύψει και δεν είναι άλλο ότι τα τελευταία 13 χρόνια, που εφαρμόζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση τις εκπομπές ρύπων, έχουν πουληθεί πάρα πολλά οχήματα σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, τα οποία μπορεί να κάνουν καλό στο περιβάλλον αλλά προκαλούν πονοκέφαλο στα φορολογικά έσοδα.

Αυτό συμβαίνει γιατί τα ποσά που καταβάλλονται από τους ιδιοκτήτες των οχημάτων που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά είναι αναλογικά πολύ χαμηλότερα σε σύγκριση με αυτά που επιβαρύνονται ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορά έως 31 Οκτωβρίου 2010. Ομως, οι εισπράξεις που προσδοκά το κράτος κάθε χρόνο ανέρχονται σε 1,2 δισ. ευρώ και με απλά μαθηματικά αν δεν αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, θα προκύψουν μεσοπρόθεσμα απώλειες εσόδων.

Από την άλλη, με τις αλλαγές που σκοπεύουν να εφαρμόσουν στο υπουργείο Οικονομικών σε καμία περίπτωση δεν θέλουν να «τιμωρήσουν» όλους όσοι έσπευσαν να αποκτήσουν ένα ΙΧ σύγχρονης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας αυξάνοντάς τους τα τέλη κυκλοφορίας.

Ομως, όπως λένε αρμοδίως, αναπροσαρμογές θα γίνουν ώστε και πιο δίκαιο να είναι και ο ετήσιος στόχος των εσόδων 1,2 δισ. ευρώ να μην κινδυνεύσει και να συνεχίσει να επιτυγχάνεται.

Τι θα γίνει με τα παλιά αυτοκίνητα

Αυτό πάντως που επισημαίνουν αρμοδίως είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση να αλλάξουν-μειωθούν τα τέλη κυκλοφορίας για εκατομμύρια ιδιοκτήτες ΙΧ που τα έχουν αποκτήσει τη δεκαετία του ‘90 και του 2000.

Σε αυτή την περίπτωση, όσο και αν είναι εξωφρενικά υψηλά για κάποια οχήματα, ιδιαίτερα μεγάλου κυβισμού που πολλές φορές ξεπερνούν ακόμη και την αξία του οχήματος, μειώσεις δεν θα γίνουν, αλλά αυτό που εξετάζεται στο πλαίσιο των δημοσιονομικών αντοχών του προϋπολογισμού είναι να δοθούν κίνητρα σε αυτούς τους ιδιοκτήτες παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων να τα αποσύρουν και να αποκτήσουν νέα οχήματα που και οικονομία στα καύσιμα θα έχουν και αναλογικά πολύ χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας θα καλούνται να καταβάλλουν.

Ποια τα κίνητρα για τα παλιά αμάξια

Το θέμα των ισχυρών κινήτρων για απόσυρση παλαιών οχημάτων έχει έρθει πολλές φορές στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια αλλά έχει περάσει σχεδόν μία δεκαετία από την τελευταία φορά που εφαρμόστηκε, όχι και με τόση επιτυχία γιατί πολύ απλά τα κίνητρα δεν ήταν αρκετά ώστε κάποιος να μπει στη διαδικασία να «πετάξει» το παλιό του αυτοκίνητο για να αγοράσει καινούργιο.

Για το θέμα των κινήτρων απόσυρσης όλα θα εξαρτηθούν από το πόσα χρήματα μπορούν να διατεθούν από κρατικό προϋπολογισμό και το βασικότερο πόσα οχήματα θα αφορά. Επίσης, σημαντικός παράγοντας θα είναι τι ποσοστό της αξίας των καινούργιων οχημάτων θα μπορεί να καλύψει.

Παλαιότερα με την απόσυρση καλυπτόταν ένα μέρος ή το σύνολο του Τέλους Ταξινόμησης. Σήμερα, για παράδειγμα, στα καθαρώς ηλεκτρικά οχήματα τέλος ταξινόμησης δεν υφίσταται. Αρα θα πρέπει οι αρμόδιες υπηρεσίες των εμπλεκόμενων υπουργείων να δουν ποια κίνητρα πρέπει να δοθούν ώστε το μέτρο της απόσυρσης, εφόσον προκριθεί, να είναι αποδοτικό και να σταματήσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους «σαπάκια» 25 και 30 ετών.