Black Friday... Κυριακή – Η πρόταση που φέρνει ανατροπές
Ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) ενημερώνει ότι τα καταστήματα μπορούν να λειτουργήσουν την Κυριακή 1η Δεκεμβρίου 2024, ως ημέρα προσφορών Black Friday, με προτεινόμενο ωράριο από τις 11 το πρωί έως τις 18.00.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΕΣΘ, ο νέος νόμος 5157/2024 δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 187Α, και περιλαμβάνει τροποποιήσεις που αφορούν τη λειτουργία των καταστημάτων τις Κυριακές. Ειδικότερα, η νέα διάταξη επιτρέπει την προαιρετική λειτουργία των καταστημάτων την Κυριακή μετά την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, η οποία φέτος είναι η 29η Νοεμβρίου 2024, καθιστώντας την 1η Δεκεμβρίου ως την ημέρα προσφορών Black Friday για τα καταστήματα.
Επιπλέον, η τροποποίηση αυτή αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι που εργάζονται τις Κυριακές δικαιούνται ρεπό, το οποίο πλέον χορηγείται υποχρεωτικά σε οποιαδήποτε εργάσιμη ημέρα της εβδομάδας, που ακολουθεί την Κυριακή που εργάστηκαν τα καταστήματα. Η αμοιβή των εργαζομένων παραμένει όπως ορίζεται από την εργατική νομοθεσία, με προσαύξηση 75% επί του ημερομισθίου τους.
Ξεκίνησε νωρίτερα η Black Friday
Σε μια συντονισμένη κίνηση που δεν έχει προηγούμενο στην ελληνική αγορά, οι περισσότερες από τις μεγάλες αλυσίδες καταστημάτων ξεκίνησαν νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά την Black Friday.
Μπορεί η καθιερωμένη στη συνείδηση των καταναλωτών Black Friday ή αλλιώς Μαύρη Παρασκευή, να oρίζεται συνήθως την τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, αλλά πάντα ακολουθεί την ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ που φέτος είναι στις 28 Νοεμβρίου.
Φέτος αν και η παραδοσιακή Black Friday «πέφτει» την Παρασκευή, 29 Νοεμβρίου, πολλά από τα μεγάλα καταστήματα αποφάσισαν να την επισπεύσουν δύο εβδομάδες νωρίτερα.
Οι διαφημιστικές καμπάνιες έχουν ήδη ξεκινήσει ενώ συνεχής είναι η ενημέρωση των πελατών-καταναλωτών μέσω newsletter για τις δελεαστικές προσφορές και τις ευκαιρίες αγορών. Την ίδια ώρα, οι μεγάλοι παίκτες του λιανεμπορίου έχοντας ενισχύσει το δυναμικό τους τόσο σε επίπεδο σημείων πωλήσεων όσο και εμπορικών συμφωνιών για την περαιτέρω διεύρυνση του προϊόντικού χαρτοφυλακίου τους, διεκδικούν μεγαλύτερα μερίδια από την αγορά.
Σε ετοιμότητα οι καταναλωτές
Από την πλευρά τους, οι καταναλωτές έχουν ξεκινήσει ήδη έρευνα ενώ στο μικροσκόπιό τους μπαίνουν εφέτος κινητά τηλέφωνα, τηλεοράσεις και laptop, όπως συνέβη και πέρυσι.
Οι Έλληνες καταναλωτές την περυσινή Black Friday «κυνήγησαν» τις προσφορές στα είδη τεχνολογίας. Πρώτες στις προτιμήσεις τους ήταν οι τηλεοράσεις, ακολούθησαν τα smart phones και τα phone accessories.
Πέρυσι, οι γυναίκες αποτέλεσαν το 52% του πληθυσμού που ψώνισε, ενώ το 48% ήταν άνδρες. Η πλειοψηφία των αγοραστών στην περυσινή Black Friday ήταν ηλικίας 45-54 (40,1%), ενώ στις νεότερες ηλικίες, όπως 18-24, το ποσοστό συμμετοχής διαμορφώθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα, μόλις στο 6,1%.
Φέτος «Black… November…»
Από την τρίτη χρονιά εφαρμογής στην Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το 2018, η Black Friday έχει πάρει τη μορφή «Black Week».
Κάτι τέτοιο τελικά έγινε και φέτος από τα εμπορικά καταστήματα, μόνο που αυτή τη φορά ξεκίνησαν δύο εβδομάδες νωρίτερα με αποτέλεσμα οι μεγάλες προσφορές να μην ξεκινήσουν την καθιερωμένη… «Μαύρη Παρασκευή» που πέφτει στις 29 Νοεμβρίου, αλλά την Παρασκευή 15 Νοεμβρίου.
Πώς προέκυψε η «Black Friday»
Ξεκίνησε ως συνήθεια στις ΗΠΑ και εξαιτίας της επιτυχίας που γνώρισε, έγινε θεσμός που υιοθέτησαν και άλλες χώρες.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 τα λογιστικά φύλλα και οι αποδείξεις ήταν βεβαίως χειρόγραφα και τα καταστήματα είχαν δύο χρώματα μελανιού για να καταγράφουν τα στοιχεία.
Με κόκκινο γράφονταν οι ημέρες με αρνητικό ισολογισμό πωλήσεων και με μαύρο οι ημέρες με θετικό απολογισμό.
Καθιερώθηκε λοιπόν η τελευταία Παρασκευή του Νοέμβρη ως η πρώτη ημέρα των πωλήσεων της Χριστουγεννιάτικης περιόδου, με σημαντικά αυξημένους τζίρους, εξ’ ου και η ονομασία Black Friday.
Ακολουθήστε το Onlinepress.gr στο Google News