Δεν το πιστεύουν οι Αθηναίοι – Απίστευτη εξέλιξη με το Μετρό

Με τη γραμμή 4 του Μετρό να βρίσκεται πλέον σε φάση κατασκευής, ώστε το 2029 να παραδοθούν 15 νέοι σταθμοί σε νευραλγικές περιοχές της Αθήνας, τη σκυτάλη των επεκτάσεων και της δημιουργίας νέων δικτύων παίρνει πλέον η Γραμμή 3.

Δεν το πιστεύουν οι Αθηναίοι - Απίστευτη εξέλιξη με το Μετρό

Μετά την παράδοση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά τον Οκτώβριο του 2022, «τρέχει» η κατασκευή της Γραμμής 4,του Μετρό ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται και ο διαγωνισμός για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, η οποία θα φέρει πιο κοντά τη Δυτική Αττική με το κέντρο της πρωτεύουσας.

Το εν λόγω έργο έχει κόστος με ΦΠΑ 682 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 550 εκατ. ευρώ). Αναθέτουσα Αρχή είναι η Ελληνικό Μετρό. Η επέκταση του Μετρό στο Ίλιον είναι σήμερα η μοναδική υπό δημοπράτηση εργολαβία για τον μητροπολιτικό σιδηρόδρομο της Αθήνας. Η διάρκεια του έργου είναι κάτι λιγότερο από 5 χρόνια, είναι δηλαδή 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής:

Σταθμός «Παλατιανή»: Χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου και διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών.
Σταθμός «Ίλιον»: Χωροθετείται στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, διαθέτει δύο εισόδους εκατέρωθεν της οδού Θηβών και πρόβλεψη σύνδεσης/μετεπιβίβασης επιβατών με τον ομώνυμο Σταθμό της μελλοντικής Επέκτασης της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
Σταθμός «Άγιος Νικόλαος»: Χωροθετείται κάτω από τμήμα της ομώνυμης οδού και τμήμα του διαμορφωμένου χώρου πρασίνου που βρίσκεται μεταξύ των οδών Παραμυθιάς, Ολύνθου, Ζίτσης και Αγ. Νικολάου.

Μετρό: Οι νέοι σταθμοί

Το Α’ τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή), και η επέκταση της Γραμμής 2 προς τα δυτικά θα προσθέσουν 18 επιπλέον σταθμούς, καθιστώντας ευκολότερες τις μετακινήσεις μιας μεγάλης μερίδας πολιτών που αυτοί τη στιγμή είναι απομονωμένοι από τα μέσα σταθερής τροχιάς.

Η σύμβαση για την κατασκευή του Α’ Τμήματος της Νέας Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου – Γουδί) υπεγράφη στις 22 Ιουνίου 2021, ενώ λίγους μήνες νωρίτερα στις 29 Μαρτίου 2021, υπεγράφη και η αντίστοιχη σύμβαση για τις πρόδρομες εργασίες, οι οποίες ήδη βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Συγχρόνως βάση σχεδίου θα γίνουν και άλλες επεκτάσεις, όπως η σύνδεση της Γραμμής 1 με το Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος και η σύνδεση του μητροπολιτικού σιδηρόδρομου με την Εθνική Οδό.

Το Μετρό στην Εθνική Οδό

Για τη σύνδεση του Μετρό με την Ε.Ο. θα φροντίζει μια μελλοντική επέκταση της υπό κατασκευής Γραμμής 4, που θα ξεκινάει από το Γουδή και θα φτάνει στην Εθνική Οδό Αθηνών-Λαμίας, μετά τη Λυκόβρυση Αμαρουσίου. Μάλιστα, θα διασχίζει την Λεωφ. Κηφισίας, εξυπηρετώντας τους χιλιάδες ανθρώπους που εργάζονται στις γειτνιάζουσες περιοχές και μετριάζοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση που καθιστά εφιαλτικές τις μετακινήσεις των πολιτών στη συγκεκριμένη κεντρική οδική αρτηρία.

Οι σταθμοί θα είναι οι εξής: Κατεχάκη, Φάρος, Φιλοθέη, Σιδερα, Ολυμπιακό Στάδιο, Παράδεισος, ΟΤΕ, Μαρούσι, Πεύκη, Λυκόβρυση και Εθνική Οδός.

Με δεδομένο, ωστόσο, ότι το A’ τμήμα της Γραμμής 4 (Άλσος Βεΐκου-Γουδή) δεν αναμένεται να ολοκληρωθεί πριν το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας, η επέκταση που θα σημάνει την εξάπλωση της γραμμής στην Ε.Ο. και την εξομάλυνση των κυκλοφοριακών δεδομένων στην Κηφισίας, δύσκολα θα πάρει σάρκα και οστά άμεσα.

Κατά συνέπεια, όπως είχε αναφέρει ο πρώην Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, για τη σύνδεση των μέσων σταθερής τροχιάς με την Ε.Ο. θα μπορούσε να φροντίσει και η επέκταση της Γραμμής 1, δηλαδή του «Ηλεκτρικού», από την Κηφισιά ως τη Βαρυμπόμπη.

Πρόκειται για ένα έργο εφικτό, το οποίο εφόσον ωριμάσει μελετητικά και βρεθεί χρηματοδότηση, μπορεί να ολοκληρωθεί σε λίγα χρόνια από σήμερα.

Η επέκταση της γραμμής 1 από την Κηφισιά εξεταζόταν να γίνει με υπογειοποίηση του σημερινού τερματικού σταθμού «Κηφισιά» και μετά με σήραγγα περίπου 2,5-3 χιλιομέτρων να δημιουργηθεί ο ενδιάμεσος σταθμός «Νέα Ερυθραία» και τελικά η γραμμή να καταλήγει σε τερματικό σταθμό στη Βαρυμπόμπη.