Δίπλωμα οδήγησης: Πότε λήγει το χάρτινο, τι πρέπει να κάνετε

Όσον αφορά το δίπλωμα οδήγησης δείτε όλες τις λεπτομέρειες για το πότε λήγει το χάρτινο που είναι παλιό και τι πρέπει να κάνετε από εκεί και πέρα.

Δίπλωμα οδήγησης: Πότε λήγει το χάρτινο, τι πρέπει να κάνετε

Όσον αφορά το δίπλωμα οδήγησης δείτε όλες τις λεπτομέρειες για το πότε λήγει το χάρτινο που είναι παλιό και τι πρέπει να κάνετε από εκεί και πέρα.

Πιο συγκεκριμένα σε δεκάδες χιλιάδες υπολογίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν στην κατοχή τους το παλιό χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, όπως άλλωστε τους επιτρέπει ακόμη η σχετική νομοθεσία.

Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι ο νέος τύπος διπλώματος αναμένεται να γίνει υποχρεωτικός και για τους οδηγούς της παλιάς άδειας οδήγησης και σύμφωνα με την σχετική οδηγία που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση μπαίνουμε πλέον στα τελευταία δέκα χρόνια «ζωής» του παλιού διπλώματος.

Πότε λήγει το χάρτινο δίπλωμα οδήγησης και τι πρέπει να κάνετε – Δείτε αναλυτικά

Σε δεκάδες χιλιάδες υπολογίζονται οι οδηγοί στην Ελλάδα, οι οποίοι εξακολουθούν να έχουν στην κατοχή τους το παλιό χάρτινο δίπλωμα οδήγησης, όπως άλλωστε τους επιτρέπει ακόμη η σχετική νομοθεσία.

Ωστόσο ο νέος τύπος διπλώματος αναμένεται να γίνει υποχρεωτικός και για τους οδηγούς της παλιάς άδειας οδήγησης και σύμφωνα με την σχετική οδηγία που υπάρχει από την Ευρωπαϊκή Ένωση μπαίνουμε πλέον στα τελευταία δέκα χρόνια «ζωής» του παλιού διπλώματος.

Σύμφωνα με την Ε.Ε. ο παλαιός τύπος άδειας οδήγησης θα παραμείνει σε ισχύ έως και τις 19 Ιανουαρίου 2033. Μέχρι τότε, ανεξαρτήτως κατηγορίας, κατάστασης ή ημερομηνίας έκδοσης, όλα τα χάρτινα διπλώματα θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί ώστε η άδεια ικανότητας να θεωρείται έγκυρη.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η Ε.Ε. επιθυμεί την αντικατάσταση του παλιού με το νέο δίπλωμα οδήγησης με κυριότερο από αυτούς την απουσία λατινικών χαρακτήρων από το παλιό δίπλωμα, κάτι που κάνει την ανάγνωση των στοιχείων και την διασταύρωσή τους από τις αρχές άλλων ευρωπαϊκών και μη χωρών το λιγότερο δύσκολη.

Η έντονη φθορά που παρουσιάζει το χάρτινο δίπλωμα στο πέρασμα του χρόνου -τουλάχιστον σε εκείνα που δεν δέχτηκαν πλαστικοποίηση από τους κατόχους τους- είναι επίσης ένας από τους βασικούς λόγους για την αντικατάστασή του.

Η ίδια η φθορά, η οποία προκαλεί έντονες αλλοιώσεις στο χαρτί, μπορεί να κάνει ακόμη και αδύνατη την ανάγνωση των στοιχείων σε ενδεχόμενο έλεγχο από τις αρχές, ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις αποκόλλησης της φωτογραφίας του οδηγού, ακόμη και αποχωρισμού των φύλων του τρίπτυχου. Σημαντική, επίσης, είναι και η ασφάλεια που προσφέρει το δίπλωμα νέου τύπου, το οποίο είναι πολύ δύσκολο να πλαστογραφηθεί σε σχέση με το χάρτινο δίπλωμα.

Οι αλλαγές που έρχονται στα διπλώματα οδήγησης στην Ευρώπη θα κάνουν εφικτή, από τη συντριπτική πλειοψηφία του κοινού, την οδήγηση σημαντικά βαρύτερων οχημάτων.

Μέχρι σήμερα οι κάτοχοι άδειας οδήγησης κατηγορίας Β στην Ευρωπαϊκή Ένωση επιτρεπόταν να οδηγήσουν σε γενικές γραμμές μόνο επιβατικά αυτοκίνητα, ωστόσο αυτό αναμένεται να αλλάξει σύντομα.

Σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης τα πρώτα βήματα προς αυτή την κατεύθυνση έχουν ήδη γίνει έπειτα και από τη συνεδρίαση του Ευρωκοινοβουλίου στο τέλος του περασμένου μήνα στο Στρασβούργο, την οποία και ακολούθησε σχετική ψηφοφορία με υπερψήφιση για την αναθεώρηση των κανόνων και για τα διπλώματα οδήγησης.

Με στόχο να διασφαλίσει την μετάβαση σε ένα πιο βιώσιμο και εξηλεκτρισμένο μέλλον, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αποφάσισε, έπειτα και από τις εισηγήσεις της αρμόδιας επιτροπής, να επιτρέψει την αύξηση του ορίου της μάζας των οχημάτων που μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα κατηγορίας Β από τους 3,5 τόνους που βρίσκεται σήμερα στους 4,25 τόνους.

Η αύξηση της μέγιστης επιτρεπόμενης μάζας εγκρίθηκε κυρίως λόγω του σημαντικά μεγαλύτερου βάρους που έχουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι των αντίστοιχων συμβατικών που φέρουν κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Με τη νέα άδεια οδήγησης ο κάτοχός της θα μπορεί να σύρει με το αυτοκίνητό του και τρέιλερ αρκεί το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου μαζί με το τρέιλερ να μην ξεπερνά τους πέντε (5) τόνους.

Αρχικά εξεταζόταν μόνο η περίπτωση η αύξηση του επιτρεπόμενου βάρους να αφορά μόνο τα αυτοκίνητα που κινούνται με «εναλλακτικά καύσιμα» μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται και η ηλεκτρική ενέργεια. Έπειτα όμως και από την τελευταία συνεδρίαση αποφασίστηκε να συμπεριληφθούν όλα τα οχήματα, μεταξύ των οποίων και εκείνα που φέρουν συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.

Έτσι ανοίγεται στο κοινό η ευκαιρία να μπορεί να οδηγεί χωρίς να έχει στην κατοχή του κάποια επαγγελματική άδεια, εκτός από μεγάλα σε μέγεθος ηλεκτρικά αυτοκίνητα και οχήματα όπως είναι τα μεγάλα αυτοκινούμενα τροχόσπιτα.

Παράλληλα περισσότερα μεγάλα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούν να αποκτηθούν από τη συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών της ΕΕ, όπως είναι για παράδειγμα το ηλεκτρικό pick up της αμερικάνικης Rivian, το βάρος του οποίου ξεπερνά του τέσσερεις τόνους.

Βέβαια υπάρχουν περιορισμοί για τους νέους οδηγούς οι οποίοι θα πρέπει να έχουν το δίπλωμα τουλάχιστον δύο χρόνα προτού τους επιτραπεί να βρεθούν στο τιμόνι ενός τέτοιου οχήματος -τα δύο πρώτα χρόνια θα υπάρχουν περιορισμοί στο μέγιστο βάρος.

Για το συγκεκριμένο θέμα όπως και για τις υπόλοιπες αποφάσεις που πήρε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφορικά με τις άδειες οδήγησης, η οριστικοποίηση αναμένεται να γίνει το ερχόμενο καλοκαίρι έπειτα από τις ευρωεκλογές.