Έχεις τέτοια κέρματα ή χαρτονομίσματα; Μπορείς να πάρεις έως 18.000 ευρώ

Δύο δεκαετίες μετά την υιοθέτηση του κοινού ευρωπαϊκού νομίσματος υπάρχουν ακόμα στα σεντούκια των Ελλήνων δραχμές μεγάλης αξίας.

Έχεις τέτοια κέρματα ή χαρτονομίσματα; Μπορείς να πάρεις έως 18.000 ευρώ

Πόσοι από εσάς έχετε ξεχάσει δραχμές σε κάποιο συρτάρι; Όπως παρατηρούμε σε διάφορα online καταστήματα, πολλοί διατηρούν δραχμές και τις προσφέρουν προς πώληση σε υψηλές τιμές.

Κατά την αναζήτηση στην ιστοσελίδα της Χρυσής Ευκαιρίας, διαπιστώνουμε ότι παλιές δραχμές προσφέρονται προς πώληση μέχρι τα 18.000 ευρώ. Υπάρχουν ατομικά κομμάτια προς πώληση, ενώ κάποιοι κατέχουν ολοκληρωμένες συλλογές.

Φυσικά, μπορείτε να εξετάσετε και άλλα online καταστήματα, είτε ελληνικά είτε ξένα. Πρέπει όμως να σημειώσουμε ότι η υψηλή τιμή πώλησης δεν εγγυάται αυτομάτως την εύρεση αγοραστή. Σε πολλές περιπτώσεις, μπορεί ακόμη και να διαπραγματεύονται οι ενδιαφερόμενοι για καλύτερη τιμή.

Δείτε παρακάτω:

Πόσες δραχμές έχουν οι Έλληνες στα σπίτια τους

Σε 477,9 εκατ. ευρώ υπολογίζεται η αξία των χαρτονομισμάτων και κερμάτων που βρίσκονται ακόμη σε δραχμές ξεχασμένα ή φυλαγμένα σε διάφορες γωνιές των σπιτιών των Ελλήνων, ενώ έχουν παρέλθει δύο δεκαετίες από τότε που κόπηκαν τα πρώτα χαρτονομίσματα και κέρματα του ευρώ και διανεμήθηκαν στα νοικοκυριά όλων των χωρών της Ε.Ε.

Οι Ελληνες δεν αποτελούν εξαίρεση ανάμεσα στους Ευρωπαίους, οι οποίοι αν και χρησιμοποιούν το ευρώ εδώ και 20 χρόνια φαίνεται πως δεν είναι πρόθυμοι να αποχωριστούν οριστικά τα εθνικά τους νομίσματα και τα διατηρούν σε συρτάρια, ίσως και σε στρώματα στα σπίτια τους. Ετσι, το συνολικό ποσό των άλλοτε εθνικών νομισμάτων που παραμένει σε διάφορα μέρη υπολογίζεται πως ανέρχεται σε πολλά δισεκατομμύρια ευρώ.

Σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg, το συνολικό ποσό των εθνικών νομισμάτων που ακόμη μπορούν να ανταλλαχθούν στις κεντρικές τράπεζες αντιστοιχεί σε περίπου 8,5 δισ. ευρώ.

Τα ποσά παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις από χώρα σε χώρα, με τη Γερμανία να συγκεντρώνει το μεγαλύτερο, καθώς είναι γνωστή η προσήλωση των Γερμανών στα μετρητά, όπως και η αγάπη τους για το πάλαι ποτέ νόμισμά τους, το μάρκο.

Προπαντός, όμως, έχει διευκολύνει τους Γερμανούς να κρατήσουν κάποια ποσά σε γερμανικά μάρκα η απόφαση της κεντρικής τράπεζας, της Bundesbank, που σε αντίθεση με άλλες κεντρικές τράπεζες θα ανταλλάσσει επ’ άπειρον τα γερμανικά μάρκα με ευρώ.

Σύμφωνα, έτσι, με τους υπολογισμούς του Bloomberg, τα γερμανικά νοικοκυριά διατηρούν κρυμμένα μάρκα συνολικής αξίας που πλησιάζει τα 6 δισ. ευρώ. Ακολουθούν η Ισπανία με ύψος αποταμιεύσεων σε πεσέτες που υπολογίζεται ότι πλησιάζει το 1,8 δισ. ευρώ σε αξία και η Ιταλία με λιρέτες συνολικής αξίας περίπου 1,2 δισ. ευρώ.

Πόσο κόστιζε η βενζίνη όταν είχαμε δραχμή

Πίσω στο 2000 και συγκεκριμένα τον Αύγουστο της μεγάλης εξόδου από το κλεινόν άστυ, η αμόλυβδη βενζίνη πωλούνταν στην Αττική και στη Θεσσαλονίκη έναντι 241,50 δραχμές το λίτρο. Σε ευρώ ισοδυναμούν με μόλις 0,71 ευρώ το λίτρο. Κοινώς από τότε μέχρι σήμερα η τιμή της 95άρας έχει αυξηθεί κατά 280%! Για να γεμίσει τότε ένα αυτοκίνητο με ρεζερβουάρ των 50 λίτρων, το κόστος έφτανε τις 12.075 δρχ. ή τα 35 ευρώ. Τώρα το ποσό αγγίζει τα 100 ευρώ!

Το 2000 ένας μέσος καθαρός μηνιαίος μισθός ήταν κοντά στις 200.000 δρχ. (587 ευρώ), ενώ τώρα βρίσκεται περίπου στα 1.100 ευρώ. Τότε όμως ένα φουλάρισμα βενζίνης ισοδυναμούσε με το 6% ενός μισθού, ενώ σήμερα έχει φτάσει το 9%. Επίσης, το 2000 όταν είχε κανείς στο πορτοφόλι του ένα πεντοχίλιαρο θεωρούνταν πολλά λεφτά. Τώρα η αντιστοιχία είναι μόλις 15 ευρώ, που σημαίνει ότι η τσέπη είναι… άδεια.

Οι χαμηλές τιμές στα καύσιμα διατηρήθηκαν για αρκετά χρόνια και μετά την έλευση του ευρώ. Χρονιά «σταθμός» ήταν το 2007, όταν για πρώτη φορά πέρασε το φράγμα του 1 ευρώ το λίτρο και όλοι έτρεχαν να γεμίσουν τα αυτοκίνητά τους, δημιουργώντας ατελείωτες ουρές.

Το επόμενο «χτύπημα» ήρθε το Νοέμβριο του 2007, όταν καταγράφηκε για πρώτη φορά μέση πανελλαδική τιμή άνω του 1,1 ευρώ (1,109 €/λτ.). Τον Απρίλιο του 2008 πέρασε τα 1,2€/λτ., τον Ιούνιο του ίδιου έτους έφτασε τα 1,3€/λτ. και μετά έπεσε ξανά στο ένα ευρώ ή και πιο κάτω, μέχρι και το Μάιο του 2009.

Μετέπειτα άρχισε πάλι η ανηφόρα των τιμών, για να ξεπεράσει ξανά τα 1,3€/λτ. τον Φεβρουάριο του 2010. Το Μάιο του 2010 έσπασε κάθε «ρεκόρ» στα 1,6€/λτ. και μέχρι το 2016 κυμαίνονταν στα 1,7-1,8€ λτ.

Χαμηλή τιμή στη βενζίνη με τιμή κοντά στα 1,4€/λτ. είδαμε ξανά το 2020 γιατί κυκλοφορούσαν ελάχιστα αυτοκίνητα λόγω της πανδημίας του Covid-19. Αυτές τις μέρες έχουμε φτάσει να κοιτάμε ποια πρατήρια έχουν κάτω από 1,9€/λτ. για να τη θεωρούμε μια καλή… τιμή, κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2 ευρώ.

Τι μπορούσες να πάρεις παλιά με αυτά τα χρήματα

Αρκετά χρόνια πίσω και συγκεκριμένα πίσω στην εποχή της δραχμής, όπου με μόλις σημερινά 3,5 ευρώ μια ολόκληρη παρέα μπορούσε να διασκεδάσει.

Μέσα από μια απόδειξη του 1978 που ήρθε στο φως της δημοσιότητας ξανά θυμόμαστε τι μπορούσαμε να αγοράσουμε τότε με 3,5 ευρώ.

Πριν, λοιπόν από 44 χρόνια, 3,50 ευρώ ήταν αρκετά για να διασκεδάσει μια ολόκληρη παρέα και μάλιστα σε νυχτερινό κέντρο.

Όπως συνέβη στην Κόρινθο με τους φίλους να κάθονται, να πίνουν μέχρι και σαμπάνια και να πληρώνουν 1.150 δραχμές.