Είναι αλήθεια! Η Εφορία σβήνει πρόστιμα σε χιλιάδες – Οι τυχεροί

Είναι πλέον αλήθεια, καθώς η εφορία προχώρησε στην απόφαση να σβήσει τα πρόστιμα σε χιλιάδες πολίτες, οι οποίοι είναι αρκετά τυχεροί.

Είναι αλήθεια! Η Εφορία σβήνει πρόστιμα σε χιλιάδες - Οι τυχεροί

Είναι πλέον αλήθεια, καθώς η εφορία προχώρησε στην απόφαση να σβήσει τα πρόστιμα σε χιλιάδες Έλληνες πολίτες, οι οποίοι είναι αρκετά τυχεροί μετά από αυτή την εξέλιξη.

Πιο συγκεκριμένα πρόστιμα και έξτρα φόρους χιλιάδων ευρώ γλίτωσαν τρεις στους δέκα φορολογούμενοι το 2023 οι οποίοι αναζητώντας το δίκιο τους προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ.

Από εκεί και πέρα οι φορολογούμενοι δικαιώθηκαν, καθώς η ΔΕΔ μετά την εξέταση των υποθέσεων έσβησε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις.

Η εφορία σβήνει πρόστιμα σε χιλιάδες πολίτες – Μάθετε όλες τις λεπτομέρειες

Πάνω από 100.000 υποθέσεις έχουν υποβληθεί στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών – Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για το 2023.

Πρόστιμα και έξτρα φόρους χιλιάδων ευρώ γλίτωσαν τρεις στους δέκα φορολογούμενοι το 2023 οι οποίοι αναζητώντας το δίκιο τους προσέφυγαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) της ΑΑΔΕ. Οι φορολογούμενοι δικαιώθηκαν, καθώς η ΔΕΔ μετά την εξέταση των υποθέσεων έσβησε πρόστιμα, προσαυξήσεις και έξτρα φόρους που είχε επιβάλει ο φοροελεγκτικός μηχανισμός για φορολογικές παραβάσεις.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΑΑΔΕ, το 2023 παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ 6.956 υποθέσεις. Από αυτές εξετάστηκαν 6.527 υποθέσεις φορολογουμένων από τις οποίες έγιναν δεκτές εν μέρει ή εν όλω οι 1.946 ή το 29,8%.

Δηλαδή τρεις στους δέκα δικαιώθηκαν, ενώ οι υπόλοιποι έφυγαν με «άδεια χέρια». Πάντως όσοι έχασαν τις υποθέσεις τους στη ΔΕΔ έχουν τη δυνατότητα να προσφύγουν στα διοικητικά, καθώς πριν οι φορολογικές υποθέσεις φτάσουν στα δικαστήρια είναι υποχρεωτικό να «περάσουν» πρώτα από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών.

Από το 2013 που άρχισε να λειτουργεί η ΔΕΔ έχει δεχτεί μέχρι στιγμής 101.491 υποθέσεις. Από τις υποθέσεις αυτές οι 88.638 είναι ενδικοφανείς προσφυγές, από τις οποίες περαιώθηκαν οι 84.419. Σε 20.553 περιπτώσεις, η ΔΕΔ ακύρωσε εν όλω ή εν μέρει τις αποφάσεις του φοροελεγκτικού μηχανισμού και δικαίωσε εν όλω ή εν μέρει τους φορολογούμενους.

Σύμφωνα με τη διαδικασία, ο φορολογούμενος που παραλαμβάνει το «ραβασάκι» με τον φόρο (Πράξη Διοικητικού Προσδιορισμού του Φόρου) έχει τη δυνατότητα να προσφύγει εντός 30 ημερών για να το αμφισβητήσει και κατόπιν, εάν δεν δικαιωθεί από τη ΔΕΔ, μπορεί να προσφύγει στα διοικητικά δικαστήρια. Αν δεν προσφύγει στη ΔΕΔ, δεν μπορεί να προσφύγει στα φορολογικά δικαστήρια.

Η απόφαση επί της ενδικοφανούς προσφυγής εκδίδεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας 120 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της υπόθεσης στην αρμόδια φορολογική αρχή. Αν δεν εκδοθεί απόφαση και δεν ενημερωθεί σχετικά ο υπόχρεος ή δεν επιδοθεί η απόφαση, τότε θεωρείται ότι η ενδικοφανής προσφυγή έχει απορριφθεί από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών και ο υπόχρεος έχει λάβει γνώση αυτής της απόρριψης κατά την εκπνοή της ανωτέρω προθεσμίας.

Για να εξεταστεί η υπόθεση από τη ΔΕΔ, οι φορολογούμενοι πρέπει πρώτα να καταβάλουν το 50% των ποσών που τους βεβαίωσε ο φοροελεγκτικός μηχανισμός. Μοναδική περίπτωση να αποφύγει κανείς το 50% είναι να δώσει επαρκή στοιχεία στη ΔΕΔ, τα οποία να δικαιολογούν την αναστολή καταβολής για σοβαρούς λόγους οικονομικής αδυναμίας και η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών πρέπει να εγκρίνει το αίτημά τους.

Φορολογικό ημερολόγιο – Τι θα μπορούν να βλέπουν οι φορολογούμενοι στην οθόνη του κινητού τους με το νέο mobile app.

Ενεργοποιείται έως τα τέλη Μαρτίου η νέα εφαρμογή της ΑΑΔΕ για κινητά τηλέφωνα μέσω της οποίας οι φορολογούμενοι θα μπορούν να κάνουν σχεδόν όλες τις συναλλαγές τους.

Με το νέο mobile app οι πολίτες θα βλέπουν στην οθόνη του κινητού τους το φορολογικό προφίλ τους, τις οφειλές τους προς την Εφορία, ενώ θα μπορούν να πληρώνουν μέσω κάρτας από το τηλέφωνο τους, να λαμβάνουν γενικές και προσωποποιημένες ενημερώσεις για τις υποχρεώσεις τους και να αποθηκεύουν βασικά φορολογικά τους έγγραφα.

Ουσιαστικά η νέα εφαρμογή θα λειτουργεί και ως φορολογικό ημερολόγιο για τους φορολογούμενους οι οποίοι θα πρέπει να πληρώσουν τον φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, ακόμα και τον ΦΠΑ. Όταν θα πλησιάζει η καταληκτική ημερομηνία, θα λαμβάνουν ειδοποίηση από την ΑΑΔΕ για τις φορολογικές τους υποχρεώσεις, προκειμένου οι υπόχρεοι να προχωρήσουν στην πληρωμή των φόρων τους.

Παράλληλα θα υπάρχει η δυνατότητα αποθήκευση εγγράφων και πιστοποιητικών που χρειάζεται συχνά ο φορολογούμενους χωρίς να χρειάζεται να τα αναζητά με τους κωδικούς του taxis.

Από τη φορολογική διοίκηση εκτιμούν ότι με τη νέα εφαρμογή και τα μηνύματα που θα λαμβάνουν οι φορολογούμενοι θα αυξηθούν σημαντικά οι εμπρόθεσμες πληρωμές, καθώς αρκετοί ξεχνούν τις υποχρεώσεις τους. Δηλαδή, δεν υπάρχει δόλος στην καθυστέρηση πληρωμής των φόρων που τους αναλογούν. Είναι χαρακτηριστικό ότι η νέα εφαρμογή θα παρέχει τη δυνατότητα σε επαγγελματίες και επιχειρήσεις να μπορούν να εκδίδουν τιμολόγια μέσω του κινητού τους τηλεφώνου. Το app που θα δημιουργήσει η ΑΑΔΕ θα προσφέρεται δωρεάν σε όλους όσους εγγραφούν στην εφαρμογή και με τον τρόπο αυτό θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, από όπου και αν βρίσκονται να εκδίδουν τιμολόγιο το οποία αυτόματα θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία.

Ειδικότερα το νέο application της ΑΑΔΕ θα δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες:

  1. Να βλέπουν το φορολογικό προφίλ τους, τις οφειλές τους προς την εφορία, να πληρώνουν μέσω κάρτας από το κινητό τους και να παίρνουν γενικές και προσωποποιημένες ενημερώσεις για τις υποχρεώσεις τους στα κινητά τους.
  2. Να ειδοποιούνται έγκαιρα για το υπόλοιπο των δόσεων της ρύθμισης και για περιπτώσεις απώλειας κάποιας από τις τρέχουσες ρυθμίσεις. Oι φορολογούμενοι θα ειδοποιούνται έγκαιρα για το υπόλοιπο των δόσεων της ρύθμισης και για περιπτώσεις απώλειας κάποιας από τις τρέχουσες ρυθμίσεις. Όταν ο οφειλέτης δεν πληρώσει μία δόση το σύστημα, θα ενημερώνεται αυτόματα και στη συνέχεια θα στέλνει μήνυμα στον υπόχρεο για τη δόση που δεν κατέβαλε, αλλά και για τις κυρώσεις που θα υποστεί εφόσον χάσει τη ρύθμιση.
  3. Να εκδίδουν τιμολόγια ανά πάσα στιγμή,τα οποία θα ανεβαίνουν και στα ηλεκτρονικά βιβλία
  4. Να αποστέλλουν ψηφιακό δελτίο μέσω του κινητού. Με το ψηφιακό δελτίο αποστολής ελέγχεται η διακίνηση των προϊόντων (οικοδομής και αγροτικά). Όσοι εγγραφούν στο νέο Αpplication θα μπορούν ανά πάσα στιγμή, από όπου και αν βρίσκονται, να συνδέονται με τα MyData και να εκδίδουν τιμολόγια.