Εκπληξη μεγατόνων! Λουκέτο από μεγάλη αλυσίδα ρούχων

Η ισπανική εταιρεία ρούχων "Sfera" αποχαιρετά την Ελλάδα μετά από 19 χρόνια, κλείνοντας τα καταστήματά της και λέγοντας "Αντίο".

Εκπληξη μεγατόνων! Λουκέτο από μεγάλη αλυσίδα ρούχων

Μετά από δεκαεννέα χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα, η κορυφαία εταιρεία μόδας “Sfera” αποφασίζει να κλείσει τα καταστήματά της και να αποχωρήσει από την αγορά.

Πρόκειται για το ισπανικό fashion brand που ανήκει στον διάσημο ομίλο “El Corte Ingles” και αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρίσιμες αλυσίδες στην Ευρώπη, με σχεδόν 500 σημεία πώλησης σε 20 χώρες.

Ιδρύθηκε το 2001, ανοίγοντας καταστήματα στις πιο εμπορικές περιοχές ισπανικών πόλεων, αλλά και στην Πορτογαλία, το Βέλγιο και την Ελλάδα, προσφέροντας ρούχα καλής ποιότητας σε προσιτές τιμές.

Το πρώτο κατάστημα της ισπανικής «Sfera» στη χώρα μας άνοιξε στο «The Mall» το 2005, και επεκτάθηκε σε δύο επίπεδα, συνολικής επιφάνειας 1.400 τ.μ., ενώ τον Αύγουστο του 2012 ανασχεδιάστηκε για την αξιοποίηση του αποθηκευτικού χώρου.

Η 31η Δεκεμβρίου ήταν η τελευταία ημέρα κατά την οποία λειτούργησε το κατάστημα «Sfera» εντός του εμπορικού κέντρου στο Μαρούσι, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες του Νewsbeast, σε λίγες ημέρες, συγκεκριμένα στις 17 Ιανουαρίου, θα κλείσει οριστικά και το δεύτερο κατάστημα στην οδό Σταδίου στο κέντρο της Αθήνας.

Η πανδημία, ο πληθωρισμός και η ακρίβεια που χτυπούν τους καταναλωτές, αλλά και τα έντονα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα, έφεραν προβλήματα. Μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο επιχειρηματικό περιβάλλον, η αλυσίδα «Sfera» παρουσιάζει κάμψη στα περιουσιακά στοιχεία, καθώς, όπως προκύπτει, το 2022 τα καταστήματά της ανά τον κόσμο μειώθηκαν κατά δέκα.

Στα τέλη του 2022 διέθετε 490 καταστήματα έναντι 500, που ήταν το 2021.

Οι αλυσίδες ρούχων που φεύγουν και αυτές που έρχονται – Λουκέτα και ελεύσεις

Mε την ηχηρή αποχώρηση της ισπανικής αλυσίδας ένδυσης Sfera στην λήξη του 2023 και μια σειρά από πολυεθνικές αλυσίδες γρήγορης μόδας να ετοιμάζονται για απόβαση, το τοπίο λιανικής της βιομηχανίας μόδας στην Ελλάδα κάνει restart, επιφυλάσσοντας πολλές νέες εκπλήξεις για το καταναλωτικό κοινό.

Τον επίλογο του προηγούμενου έτους στον κλάδο ένδυσης έγραψε η αποχώρηση της ισπανικής αλυσίδας Sfera, η οποία παρά την ανοδική πορεία που διέγραψε στη χώρα μας, η απόφαση να βάλει επίσημα λουκέτο στα καταστήματά της στα εμπορικά κέντρα Αθηνών και Θεσσαλονίκης, καθώς και στο κατάστημα της Ομόνοιας, την τελευταία ημέρα του Δεκεμβρίου, σχετίζεται με το γεγονός ότι τελικά δεν κατάφερε να πιάσει τους στόχους που περίμενε. Η εταιρεία που εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, την τελευταία οικονομική χρήση εμφάνισε τζίρο μεγαλύτερο των 11 εκατ. ευρώ.

Ακριβώς ένα χρόνο πριν, τον Ιανουάριο του 2023 την αποχώρησή της από την ελληνική αγορά ανακοίνωνε και η αλυσίδα τουρκικών συμφερόντων English Home, με εξειδίκευση σε λευκά και είδη για το σπίτι.

Μόδα Πολωνίας

Παράγοντες ωστόσο της αγοράς εκφράζουν την αισιοδοξία τους για την επόμενη μέρα και όπως υποστηρίζουν, το 2024 την τιμητική τους θα έχουν οι αλυσίδες γρήγορης μόδας. Έτσι, ενώ κάποιες πολυεθνικές αναθεωρούν τους στόχους κι αποχωρούν από την Ελλάδα, την ίδια στιγμή, τα διεθνή ονόματα που σχεδιάζουν την είσοδό τους στη χώρα μας είναι πολλά.

Το δρόμο άνοιξαν οι αλυσίδες Sinsay, Pepco και Cropp οι οποίες σημειώνουν ήδη μεγάλη επιτυχία στις αγορές που δραστηριοποιούνται, υπό την ομπρέλα του ισχυρού πολωνικού ομίλου LPP.

Καθοριστικός παράγοντας για την έλευση νέων ονομάτων αποτελούν οι μεγάλες επενδύσεις σε νέα εμπορικά κέντρα και η ανοδική πορεία της κατανάλωσης. Σ’ αυτό το πλαίσιο, στο πρόγραμμα νέων καταστημάτων που δρομολογεί αυτόνομα για κάθε μία από τις αλυσίδες Reserved, Cropp, House, Mohito και Sinsay που διαχειρίζεται, ο όμιλος LPP περιλαμβάνει στα σχέδιά του και την Ελλάδα.

«Άρωμα» Γαλλίας

Στην λίστα των νέων ονομάτων βρίσκεται και η γαλλική αλυσίδα προσιτής μόδας, Kiabi, η οποία συναγωνίζεται στα ίσα τη σουηδική H&M και την ισπανική Inditex (Zara, Bershka, Oysho, Massimo Dutti), που επίσης αναζητούν νέους χώρους για να επεκτείνουν το δίκτυό τους στη χώρα μας.

Αναφορικά με την νεότερη αλυσίδα ενδυμάτων Kiabi, να αναφερθεί ότι βρίσκεται στην «ομπρέλα» της εταιρείας συμμετοχών Association Familiale Mulliez (AFM), της οικογένειας Mulliez. Αποτελεί δε, το επόμενο μεγάλο στοίχημα μετά την επιτυχία που γνωρίζει στη χώρα μας το άλλο σήμα της εταιρείας, η Decathlon, αλυσίδα αθλητικών ειδών και αθλητικού εξοπλισμού. Στα πλεονεκτήματα της AFM έρχεται να προστεθεί η εμπειρία που διαθέτει από τη χώρα μας, καθώς ο όμιλος ελέγχει το 85% της Adeo, όπου ανήκουν τα καταστήματα οικιακού εξοπλισμού Leroy Merlin.