Έρχεται η μεγάλη αλλαγή στα ΜΜΜ – Πως θα μπαίνουμε μέσα

Πλησιάζει όλο και περισσότερο η μεγάλη αλλαγή στα ΜΜΜ και συγκεκριμένα στα εισιτήρια.

Έρχεται η μεγάλη αλλαγή στα ΜΜΜ - Πως θα μπαίνουμε μέσα

Εδώ και καιρό ακούγεται ότι θα αλλάξει ο τρόπος που θα μπαίνουμε μέσα στα ΜΜΜ το επόμενο διάστημα.

Προφανώς και θα μπαίνουμε κανονικά από τις πόρτες, όμως θα αλλάξει ο τρόπος που θα πληρώνουμε το εισιτήριο.

Τι σημαίνει όμως αυτό στην πράξη; Τι θα αλλάξει στην καθημερινή μας συνήθεια με τα ΜΜΜ;

Ο τρόπος που θα μπαίνουμε στα ΜΜΜ

Καταργείται χάρτινο εισιτήριο στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και έρχονται οι ψηφιακές και οι ανέπαφες πληρωμές.

Η αρχή αναμένεται να γίνει μέχρι τις 23 Δεκεμβρίου, καθώς έως τότε θα τεθεί σε εφαρμογή το σύστημα των ανέπαφων πληρωμών σε όλο το δίκτυο αρμοδιότητας του ΟΑΣΑ, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος του οργανισμού, Γιώργος Σπηλιόπουλος, μιλώντας στο 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών ITC 2024.

Το σύστημα βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία από τις 24 Απριλίου του 2024 αποκλειστικά στα λεωφορεία των γραμμών Express (X93. X95, X96, X97) του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και μέχρι τα Χριστούγεννα θα επεκταθεί σε Λεωφορεία, Τρόλεϊ, Μετρό, Τραμ.

Το επιβατικό κοινό θα μπορεί να πληρώνει για την επιβίβασή του σε ένα μέσο μεταφοράς απλά πλησιάζοντας την τραπεζική του κάρτα (είτε την ίδια, είτε το ψηφιακό της αντίγραφο σε smartphone ή smartwatch) στον ειδικό αναγνώστη των επικυρωτικών μηχανημάτων. Συνεπώς, ο επιβάτης δεν θα χρειάζεται να προμηθευτεί τα γνωστά εισιτήρια ATH.ENA Ticket και ATH.ENA Card, κάτι που του επιτρέπει να εξοικονομήσει σημαντικό χρόνο. Τα εν λόγω εισιτήρια όμως δεν θα καταργηθούν, μιας και θα παραμείνουν ως εναλλακτική επιλογή.

Το σύστημα στην πλήρη ανάπτυξή του θα χρεώνει στον επιβάτη το πιο οικονομικό προϊόν κομίστρου με βάση τις μετακινήσεις του. Θα «διαβάζει» όλες τις επικυρώσεις του μετακινούμενου επιβάτη, ώστε στο τέλος της ημέρας – και εφόσον αυτό είναι πιο συμφέρον – να τον χρεώνει με ημερήσιο εισιτήριο αντί για πολλά μεμονωμένα εισιτήρια.

Στόχος είναι το σύστημα να εφαρμοστεί στο μέλλον και στη Θεσσαλονίκη, σε Μετρό και λεωφορεία.