Εθνική Τράπεζα: Συναγερμός για τις καταθέσεις χιλιάδων πελατών

Σύμφωνα με το μήνυμα της Εθνικής Τράπεζας “Λόγω της αυξημένης χρήσης των ψηφιακών υπηρεσιών, αυξάνονται και οι κίνδυνοι ψηφιακών απειλών και γι’ αυτό, θέλουμε να σας ενημερώσουμε σχετικά, ώστε να είστε σε θέση να αναγνωρίσετε πιθανές μορφές ηλεκτρονικής απάτης (phishing) για την πρόληψη περιστατικών που θέτουν σε κίνδυνο τις συναλλαγές της επιχείρησής σας.

Εθνική Τράπεζα: Συναγερμός για τις καταθέσεις χιλιάδων πελατών

Η Εθνική Τράπεζα όπως και όλες οι συστηματικές τράπεζες έχουν βρεθεί στο στόχαστρο των απατεώνων.

Η παραπλάνηση -εξαπάτηση των αφελών ή μη ενημερωμένων ανθρώπων μπορεί να λάβει πολλές μορφές. Ακόμη κι αν κάθε φορά αλλάζει το περιεχόμενο του μηνύματος, ο στόχος παραμένει ίδιος: να βρεθεί το υποψήφιο θύμα σε ευάλωτη θέση, να νιώσει υπό πίεση, ότι πρέπει να λάβει μια σημαντική απόφαση εδώ και τώρα και να καταχωρίσει σε κάποια πλαστή ιστοσελίδα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα και κωδικούς, δίνοντας εν αγνοία του σε κάποιον κυβερνοεγκληματία πρόσβαση στον τραπεζικό του λογαριασμό.

Τί συμβαίνει με την Εθνική Τράπεζα

Μια ακόμα απάτη phishing (ηλεκτρονικού ψαρέματος) με εικονικό υπερσύνδεσμο  αυτή την φορά της Εθνικής Τράπεζας, που σκοπεύει οι χρήστες να τον θεωρήσουν έγκυρο και να συνδεθούν βρίσκεται μαζί με άλλες τράπεζες, sms «από την ΑΑΔΕ, «ξεχασμένα» δέματα των ΕΛΤΑ στη λίστα των πιο επικίνδυνων απατών.

Οι ανυποψίαστοι πολίτες αφού καταχωρήσουν το όνομα χρήστη και τους απαραίτητους κωδικούς, δίνουν τη δυνατότητα στους κυβερνοαπατεώνες να συνδέονται αυτομάτως με τον τραπεζικό τους λογαριασμό, αδειάζοντάς τον.

Το μήνυμα ξεκινά με την προσφώνηση «Αγαπητέ πελάτη» και συνεχίζει:

«Αυτή είναι η τρίτη ειδοποίηση, επειδή τα μέτρα ασφαλείας μας για τις ηλεκτρονικές συναλλαγές έχουν ενισχυθεί και χρειαζόμαστε την υποχρεωτική επιβεβαίωσή σας», ενώ έκλεινε με την προτροπή «Ολοκληρώστε όλα τα απαραίτητα βήματα για να υποβάλετε την επαλήθευσή σας», παραπέμποντας στον υπερσύνδεσμο.

Μάλιστα, επειδή το εν λόγω φαινόμενο επαναλαμβάνεται, η Εθνική Τράπεζα προ μερικών μηνών προειδοποιούσε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου τους πελάτες της για απόπειρες ηλεκτρονικής απάτης. Σε αυτό παρέθετε τους τρόπους με τους οποίους μπορεί κανείς να προφυλαχθεί, με την παράκληση «να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί για την ασφάλεια των συναλλαγών της επιχείρησής σας».

Εθνική Τράπεζα -Ηλεκτρονική Απάτη: Οι 7 τρόποι προστασίας

Το «κλειδί» για την αποφυγή τέτοιων περιστατικών βρίσκεται στην ενημέρωση: όσο πιο καλά πληροφορημένοι είναι οι χρήστες για τους τρόπους, αλλά και τα μέσα που χρησιμοποιούν οι «εγκληματίες» του Διαδικτύου, τόσο πιο υποψιασμένοι και άρα, προστατευμένοι θα είναι απέναντι σε τέτοιου είδους απειλές.

Στη λίστα που ακολουθεί σύμφωνα με την ιστοσελίδα της nbg.gr περιλαμβάνονται αυτά που πρέπει και αυτά που δεν πρέπει να κάνουν όσοι χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για τις καθημερινές τους συναλλαγές:

1) Μην κάνετε χρήση δημόσιων ή κοινόχρηστων δικτύων για να συνδεθείτε στο Ιnternet Banking όταν πρόκειται να πραγματοποιήσετε μία συναλλαγή. Καλό θα ήταν, μάλιστα, ο browser που χρησιμοποιείτε να είναι ενημερωμένος με την τελευταία έκδοση, προκειμένου να μεγιστοποιείται η ασφάλεια.

2) Προκειμένου να συνδεθείτε στο Internet Banking σας, πληκτρολογήστε απευθείας την ηλεκτρονική διεύθυνση της τράπεζας και μην ακολουθείτε links που περιλαμβάνονται σε email ή μηνύματα (sms). Σε περίπτωση που εντοπίσετε μηνύματα αμφίβολης προέλευσης, τότε συστήνεται η διαγραφή τους.

3) Μην αποθηκεύετε ποτέ τους κωδικούς σε οποιαδήποτε συσκευή σας, ενώ τα στοιχεία πρόσβασης θα πρέπει να αλλάζουν τουλάχιστον ανά τρίμηνο ή, το πολύ, ανά εξάμηνο.

4) Μην αποκαλύπτετε μέσω τηλεφώνου, email, φόρμας στο Internet ή Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης εμπιστευτικά στοιχεία και μέσα ταυτοποίησής σας, όπως το username και το password που χρησιμοποιείτε για τη σύνδεσή σας στο Internet/Mobile Banking, τα στοιχεία της κάρτας σας και του PIN της, κωδικούς μίας χρήσης (OTP) και άλλους κωδικούς.

5) Για τις διαδικτυακές αγορές σας επιλέγετε εμπόρους, οι οποίοι έχουν φροντίσει να προσφέρουν σύγχρονα μέτρα προστασίας, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα ασφαλείας. Εάν είστε λάτρης των διαδικτυακών αγορών, τότε, ίσως, θα ήταν πιο φρόνιμο να χρησιμοποιήσετε prepaid κάρτες, οι οποίες «γεμίζουν» με συγκεκριμένο ποσό χρημάτων, περιορίζοντας σημαντικά την πιθανότητα απάτης.

6) Εγγραφείτε στις τραπεζικές υπηρεσίες άμεσης ενημέρωσης που παρέχουν ειδοποιήσεις μέσω SMS και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν εκτελούνται συναλλαγές, με χρήση κάρτας ή με απευθείας χρέωση του λογαριασμού σας. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να αντιληφθείτε άμεσα την απάτη και, άρα, να προβείτε έγκαιρα στις απαραίτητες ενέργειες και διαδικασίες «μπλοκαρίσματος».

7) Μην αφήνετε ενεργοποιημένη τη λειτουργία ανέπαφων πληρωμών μέσω τεχνολογίας NFC (Near Field Communications) όταν δεν πραγματοποιείτε συναλλαγές.

Η Εθνική Τράπεζα, μέσω σύγχρονων εργαλείων προστασίας και έγκαιρης ενημέρωσης, διασφαλίζει ότι οι συναλλαγές και τα δεδομένα σας παραμένουν ασφαλή. Ενδεικτικά, η ταυτοποίηση με 3 στοιχεία και ο κωδικός μίας χρήσης (ΟΤP) ενισχύουν την ασφάλεια στη διενέργεια των συναλλαγών σας με κάρτα στο διαδίκτυο, ενώ πολλές άλλες λειτουργίες και δυνατότητες, όπως η online διαχείριση καρτών και λογαριασμών, διευκολύνουν συνολικά τις συναλλαγές σας.