Καταργήθηκε η προσκόμιση φωτοαντιγράφου ταυτότητας
Με την ψήφιση του νέου νόμου 5099/2024, η διαδικασία προσκόμισης φωτοαντιγράφου αστυνομικής ταυτότητας στις συναλλαγές με δημόσιους φορείς έχει αλλάξει ριζικά.
Αντί για το παραδοσιακό φωτοαντίγραφο, οι πολίτες καλούνται πλέον να προσκομίζουν ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας. Αυτή η αλλαγή εντάσσεται στο πλαίσιο της ψηφιακής αναβάθμισης των δημόσιων υπηρεσιών και στοχεύει στη διευκόλυνση των πολιτών και στην εξοικονόμηση χρόνου.
Πως μπορείς να αποκτήσεις το ψηφιακό αντίγραφο της ταυτότητας;
Για να αποκτήσεις το ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας, θα πρέπει να ακολουθήσεις μια σειρά από απλά βήματα. Αρχικά, πρέπει να έχεις εγκαταστήσει την εφαρμογή Gov.gr Wallet στο κινητό σου τηλέφωνο και να έχεις προσθέσει την ταυτότητά σου στην εφαρμογή. Στη συνέχεια, στην εφαρμογή θα βρεις την επιλογή για το “αντίγραφο” της ταυτότητας. Με το πάτημα αυτής της επιλογής, η ταυτότητά σου κατεβαίνει σε ψηφιακή μορφή, η οποία είναι το επίσημο ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας.
Η διαδικασία για τη δημιουργία του ψηφιακού αντιγράφου
Η δημιουργία του ψηφιακού αντιγράφου πραγματοποιείται μέσω μιας ειδικής ηλεκτρονικής εφαρμογής που είναι προσβάσιμη μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr – ΕΨΠ). Η εφαρμογή αυτή επιτρέπει στους δημόσιους υπαλλήλους να αντλούν το ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας από τη βάση δεδομένων της Ελληνικής Αστυνομίας. Η διαδικασία αυτή πραγματοποιείται με την αυθεντικοποίηση των χρηστών μέσω των Κωδικών Δημόσιας Διοίκησης, εξασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια των δεδομένων.
Ποιες πληροφορίες περιλαμβάνει το ψηφιακό αντίγραφο;
Το ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας περιλαμβάνει όλες τις βασικές πληροφορίες του κατόχου, όπως τον αριθμό δελτίου ταυτότητας, το ονοματεπώνυμο (με ελληνικούς και λατινικούς χαρακτήρες), το πατρώνυμο και το μητρώνυμο, την ημερομηνία και τον τόπο γέννησης, την ημερομηνία έκδοσης και την αρχή έκδοσης της ταυτότητας, καθώς και τη φωτογραφία του κατόχου. Όλα αυτά τα δεδομένα αντλούνται από το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας και αποθηκεύονται με ασφαλή τρόπο, μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.
Πως γίνεται η επαλήθευση του ψηφιακού αντιγράφου;
Για να εκδοθεί το ψηφιακό αντίγραφο του δελτίου ταυτότητας, απαιτείται η επαλήθευση της ακρίβειας των στοιχείων του πολίτη, όπως ο αριθμός της ταυτότητας, τα στοιχεία του ονόματος και του επωνύμου, καθώς και η ισχύς του δελτίου ταυτότητας. Η επαλήθευση αυτή γίνεται μέσω της διαλειτουργικότητας με το Μητρώο Δελτίων Ταυτοτήτων της Ελληνικής Αστυνομίας, εξασφαλίζοντας την αξιοπιστία και τη νομιμότητα του ψηφιακού αντιγράφου.
Αποθήκευση και χρήση του ψηφιακού αντιγράφου
Το ψηφιακό αντίγραφο μπορεί να αποθηκευτεί σε μορφή αρχείου PDF, το οποίο φέρει μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό επαλήθευσης και κωδικό QR. Αυτό το ψηφιακό αντίγραφο έχει την ίδια ισχύ με το παραδοσιακό φωτοαντίγραφο του δελτίου ταυτότητας και μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις συναλλαγές με φορείς του δημόσιου τομέα.
Με τις νέες ρυθμίσεις του νόμου 5099/2024, η διαδικασία της υποβολής του φωτοαντιγράφου ταυτότητας γίνεται πιο απλή, γρήγορη και ασφαλής, επιτρέποντας στους πολίτες να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους με μεγαλύτερη ευχέρεια και λιγότερο γραφειοκρατικό φόρτο.
Ακολούθησε το Onlinepress.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις