LIDL: Πρόστιμο για το σούπερ μάρκετ – Δείτε τι έκανε

Κατάστασημα σούπερ μάρκετ της αλυσίδας LIDL, δέχθηκε υψηλό πρόστιμο για παράβαση. Δείτε τι έκανε και ποιο το ύψος της ποινής.

LIDL: Πρόστιμο για το σούπερ μάρκετ – Δείτε τι έκανε

Σύμφωνα με την ενημέρωση, σε κατάστημα σούπερ μάρκετ LIDL διαπιστώθηκε μη δυνατότητα για πληροφόρηση του καταναλωτή σχετικά με την τιμή της συσκευασίας δυο κατεψυγμένων προϊόντων μεταβλητού βάρους (κωδικοί 62.00.797 και 62.03.635),τα οποία δεν έφεραν τιμή, έφεραν γραμμικό κώδικα ο οποίος όμως δεν μπορούσε να αναγνωστεί μέσω ηλεκτρονικής συσκευής αναγνώρισης και ελέγχου τιμών (price checker).

Επιβολή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ για παράβαση των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. στην επιχείρηση «ΛΙΝΤ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε», που βρίσκεται στο 2ο χλμ. Ε.Ο Λευκάδας-Νυδριού.

Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει τα εξής:

Επιβολή ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΤΙΜΟΥ για παράβαση των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. στην επιχείρηση «ΛΙΝΤ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε», που βρίσκεται στο 2ο χλμ. Ε.Ο Λευκάδας-Νυδριού.

Στις 10-01-2024, με απόφαση της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Περιφερειακής Ενότητας Λευκάδας (αρ. πρωτ.: 112115_17392/2023) επιβλήθηκε πρόστιμο δύο χιλιάδων ευρώ (2.000 €), στην επιχείρηση «ΛΙΝΤ ΕΛΛΑΣ & ΣΙΑ Ο.Ε», που βρίσκεται στο 2ο χλμ. Ε.Ο Λευκάδας-Νυδριού, για παράβαση των Κανόνων ΔΙ.Ε.Π.Π.Υ. (ΦΕΚ 2983-Β-2017) του άρθρου 2 όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και αφορά την μη δυνατότητα για πληροφόρηση του καταναλωτή σχετικά με την τιμή της συσκευασίας δυο κατεψυγμένων προϊόντων μεταβλητού βάρους (κωδικοί 62.00.797 και 62.03.635),τα οποία δεν έφεραν τιμή, έφεραν γραμμικό κώδικα ο οποίος όμως δεν μπορούσε να αναγνωστεί μέσω ηλεκτρονικής συσκευής αναγνώρισης και ελέγχου τιμών (price checker).

Ανεβάζει τζίρους ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ – Ιδιωτική ετικέτα αγοράζουν οι Έλληνες

Ο πληθωρισμός συνεχίζει να επηρεάζει θετικά τα οικονομικά των σούπερ μάρκετ, αυξάνοντας τον τζίρο τους το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2023. Εν τω μεταξύ, οι καταναλωτές προτιμούν οικονομικότερες επιλογές και στρέφονται όλο και περισσότερο προς προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Σύμφωνα με δεδομένα της εταιρείας έρευνας Circana (πρώην IRI), οι πωλήσεις στην αγορά των καταναλωτικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 9,5% το 11μηνο, φτάνοντας τα 8,188 δισ. ευρώ σε σύγκριση με τα 7,477 δισ. ευρώ της προηγούμενης περιόδου. Εξ αυτών, 6,239 δισ. ευρώ αφορούν την κατηγορία τροφίμων. Ο όγκος των πωλήσεων ενισχύθηκε κατά 2,2% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι.

Τη δυναμική τους πορεία συνεχίζουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία. Συγκεκριμένα, το μερίδιο των PL σε αξία το 11μηνο Ιανουαρίου – Νοεμβρίου, συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων της Lidl Hellas, διαμορφώθηκε στο 26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα του 2022 με τον ρυθμό ανάπτυξης να είναι 11,6%, όταν την ίδια ώρα στα επώνυμα ο ρυθμός ανάπτυξης είναι 8,8%. Στα τρόφιμα μάλιστα, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι ελαφρώς υψηλότερο στο 26,8% από 26,4% το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Επίσης, αυξημένη είναι η ένταση των προσφορών στα ράφια των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, η οποία εντοπίζεται κυρίως στις δύο μεγάλες κατηγορίες καταναλωτικών αγαθών τα τρόφιμα και τα προϊόντα φροντίδας σπιτιού. Στην πρώτη κατηγορία το ποσοστό του τζίρου που προήλθε από τις προωθητικές αυξήθηκε σε 24,8% και στη δεύτερη σε 25,3%.

Συνολικά ο τζίρος των ταχυκίνητων αγαθών που διατέθηκε υπό καθεστώς προσφοράς αυξήθηκε σε 25% το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου.

Αναφορικά με τις τρεις μεγάλες κατηγορίες ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών από τα στοιχεία της Circana προκύπτει ότι στα συσκευασμένα τρόφιμα η αξία πωλήσεων αυξήθηκε κατά 9,5%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 9,1% και στα απορρυπαντικά/καθαριστικά 9,7%.

Την ίδια ώρα, ο όγκος πωλήσεων στα συσκευασμένα τρόφιμα ενισχύθηκε κατά 2,3%, στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς κατά 1,7% και στα απορρυπαντικά/ καθαριστικά 0,5%.

Σε ό,τι αφορά στις 11 κυριότερες κατηγορίες προϊόντων, το 11μηνο Ιανουαρίου Νοεμβρίου 2023 καταγράφηκε αύξηση του όγκου πωλήσεων σε εννέα κατηγορίες και συγκεκριμένα στα συσκευασμένα τρόφιμα (0,4%), στα σνακς (4,7%), στα γαλακτοκομικά (2,9%), στα μη αλκοολούχα ποτά (4,7%), στα αλκοολούχα ποτά (4,8%), στα είδη ατομικής φροντίδας και ομορφιάς (1,7%), στα είδη ατομικής υγιεινής (1,8%), στα απορρυπαντικά & καθαριστικά σπιτιού (0,2%) και στα άλλα είδη νοικοκυριού (0,7%). Στον αντίποδα, μείωση του όγκου πωλήσεων σημειώθηκε στα κατεψυγμένα τρόφιμα (0,2%) και στα υλικά μαγειρικής (2%).

Πρωταθλητές των ανατιμήσεων στο 11μηνο αναδεικνύονται τα απορρυπαντικά και καθαριστικά με τις αυξήσεις τιμών να φτάνουν το 11,6%. Ακολουθούν τα υλικά μαγειρικής με αυξήσεις τιμών 9,4%, τα σνακς με αυξήσεις τιμών 8,5% και τα κατεψυγμένα τρόφιμα με αυξήσεις τιμών 8,3%.

Οι μικρότερες αυξήσεις τιμών στη διάρκεια του 11μήνου σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα καταγράφηκαν στα αλκοολούχα ποτά (3,3%) .

Τα στοιχεία του 11μήνου δείχνουν επίσης ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται τα πολύ μικρά καταστήματα (έως 400 τ.μ.). Στα καταστήματα αυτά καταγράφεται αύξηση τζίρου (14,7%) ενώ το συνολικό τους μερίδιο στον τζίρο των σούπερ μάρκετ διαμορφώνεται 11,6%.

Στα σούπερ μάρκετ (πάνω από 2.500 τ.μ) καταγράφεται αύξηση τζίρου 13,5% με το μερίδιο να διαμορφώνεται στο 11,5% ενώ στα μεσαία καταστήματα (400 έως 1.000 τ.μ.) αύξηση τζίρου 9,8% με το μερίδιό τους στις συνολικές πωλήσεις να διαμορφώνεται σε 33,5%. Επίσης, αύξηση 7% καταγράφεται στα μεγάλα καταστήματα (1.000 έως 2.500 τ.μ.), στα οποία πραγματοποιήθηκε το 43,5% του συνολικού τζίρου.

Ως προς τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας, τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων εμφανίζει η Κρήτη (16,9%). Ακολουθούν η Πελοπόννησος (11,3%), η Βόρεια Ελλάδα (11,1%), η Κεντρική Ελλάδα (9,1%), η Θεσσαλονίκη (8,6%) και η Αττική (8%).