Νέο τέταρτο χρώμα στα φανάρια – Τι προτείνουν να μπει στους δρόμους

Σενάρια για τέταρτο χρώμα στα φανάρια πέρα από τα τρία κλασικά. Ποιος το προτείνει και ποια η χρήση του.

Νέο τέταρτο χρώμα στα φανάρια - Τι προτείνουν να μπει στους δρόμους

Όλα τα παρακάτω είναι απλώς σενάρια και τίποτα δεν πρέπει να θεωρείται δεδομένο.

Ωστόσο, δείχνουν ότι όσο περνάει ο καιρός δημιουργούνται ανάγκες και δεν αποκλείεται στο μέλλον να δούμε και τέταρτο χρώματα στα φανάρια στους δρόμους.

Για την ώρα απλώς παραθέτουμε την έρευνα που έχει γίνει και την πρόταση για το τέταρτο… άσπρο χρώμα.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε από την ομάδα του πολιτειακού Πανεπιστημίου της Βόρεια Καρολίνας.

Πως προέκυψε το τέταρτο χρώμα στα φανάρια

Πριν ένα χρόνο, μια ομάδα ερευνητών με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή Ali Hajbabaie δημιούργησαν ένα υπολογιστικό μοντέλο για τα πρότυπα μετακίνησης στην πόλη, το οποίο έδειξε ότι η καθημερινή οδήγηση θα μπορούσε μια μέρα να βελτιωθεί από μια σημαντική εισροή οχημάτων αυτόνομης οδήγησης.

Μοιράζοντας τις άφθονες πληροφορίες των αισθητήρων σε πραγματικό χρόνο μεταξύ τους, ο Hajbabaie και οι συνάδελφοί του πιστεύουν ότι αυτά τα οχήματα θα μπορούσαν υποθετικά να συντονιστούν πολύ πέρα από τις απλές αλλαγές στις διασταυρώσεις για να προσαρμόσουν μεταβλητές όπως η ταχύτητα και οι χρόνοι που θα σταματούν. Και αυτό θα το πετύχουν με ένα ακόμη χρώμα στα φανάρια, που η έρευνα προτείνει το άσπρο αν και οι ρυθμιστικές αρχές μπουν στο παιχνίδι και αποφασίσουν κάτι πιο σαφές.

Σε αυτό το σενάριο, το λευκό χρώμα θα ενεργοποιείται κάθε φορά που αρκετά διασυνδεδεμένα οχήματα αυτόνομης οδήγησης θα πλησιάζουν σε μια διασταύρωση. Μόλις ανάψει, το φανάρι, θα υποδεικνύει ότι οι οδηγοί που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση πρέπει απλώς να ακολουθούν το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά τους, αντί να προσπαθούν να προβλέψουν κάτι σαν το χρόνο μετάβασης ενός κίτρινου φωτεινού σηματοδότη στο κόκκινο. Επιπλέον, μια τέτοια διασύνδεση θα μπορούσε να επικοινωνεί με τα συστήματα σηματοδότησης της κυκλοφορίας για να καθορίσει πότε είναι καλύτερο να υπάρχουν φωτεινές ενδείξεις για πεζούς προκειμένου να ξεκινήσουν ή να σταματήσουν.

Με βάση τη μοντελοποίησή τους, φάνηκε ότι μια τέτοια αλλαγή θα μπορούσε να μειώσει τη συμφόρηση των διασταυρώσεων κατά τουλάχιστον 40% σε σύγκριση με το σημερινό λογισμικό βελτιστοποίησης του συστήματος κυκλοφορίας. Με τον τρόπο αυτό, αυτό θα μπορούσε να βελτιώσει τους συνολικούς χρόνους ταξιδιού, την οικονομία των καυσίμων και την ασφάλεια.

Βέβαια, η ιδέα τους έχει έναν σαφή περιορισμό. Δεν έλαβαν υπόψη τους πεζούς στο πρώτο τους μοντέλο πριν από ένα χρόνο. Από τότε όμως ενημέρωσαν τους υπολογισμούς τους για να λάβουν υπόψη και αυτή τη παράμετρο, τονίζοντας ότι ακόμη και με τους πεζούς ένα τέταρτο φανάρι θα μπορούσε να μειώσει τις καθυστερήσεις στις διασταυρώσεις ως και 25%.

Πιστεύουμε ότι αυτή η ιδέα θα μπορούσε επίσης να λειτουργήσει με οχήματα που διαθέτουν προσαρμοζόμενο cruise control ή μια λειτουργία διατήρησης λωρίδας αναφέρουν οι ερευνητές. Εξαιτίας, αυτού, πιστεύουμε ότι θα χρειαζόμασταν περισσότερους αισθητήρες στην περιοχή της διασταύρωσης για να μπορούμε να παρατηρούμε τη θέση των οχημάτων, ιδιαίτερα για τις περιπτώσεις οχημάτων που δεν είναι εξοπλισμένα με όλους τους αισθητήρες με τους οποίους θα είναι εξοπλισμένα τα έξυπνα αυτοκίνητα.