Νέος ΚΟΚ: 80 ευρώ πρόστιμο αν έχεις αυτά τα τζάμια στο αυτοκίνητο

Λίγοι ιδιοκτήτες το γνωρίζουν, ωστόσο ο νέος ΚΟΚ δεν επιτρέπει κάθε είδους φιμέ τζάμι στο αυτοκίνητο.

Νέος ΚΟΚ: 80 ευρώ πρόστιμο αν έχεις αυτά τα τζάμια στο αυτοκίνητο

Πολλοί κατόχοι οχημάτων επιλέγουν να εγκαταστήσουν φιμέ τζάμια, κυρίως για λόγους αισθητικής, αλλά και επειδή προσφέρουν μεγαλύτερη προστασία από τις ακτίνες του ηλίου.

Ωστόσο, η εγκατάσταση αυτή δεν πρέπει να παραβιάζει τον Κανονισμό Ορατότητας και Κατανομής Φωτεινότητας (ΚΟΚ). Σύμφωνα με την νομοθεσία, το εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να είναι ορατό από το εμπρός παρμπρίζ, καθώς και από τα παράθυρα του οδηγού και του συνοδηγού.

Επιπλέον, ο συντελεστής διαπερατότητας του φωτός πρέπει να πληροί συγκεκριμένες προδιαγραφές. Έτσι, πριν επιλέξετε να εγκαταστήσετε φιμέ τζάμια, είναι σημαντικό να ενημερωθείτε για τις ακριβείς προδιαγραφές που πρέπει να τηρήσετε, προτού απευθυνθείτε σε κατάστημα εγκατάστασης αντηλιακών μεμβρανών.

Τα όρια συντελεστών για τα φιμέ τζάμια

1. Ο ελάχιστος συντελεστής μετάδοσης φωτός των εγκεκριμένων υαλοπινάκων των κυκλοφορούντων οχημάτων καθορίζεται σε:
α) 75% για τον εμπρόσθιο ανεμοθώρακα.
β) 70% για τους υαλοπίνακες εκατέρωθεν της θέσης του οδηγού.
γ) 70% για τους πίσω πλευρικούς υαλοπίνακες και τον οπίσθιο ανεμοθώρακα, εφόσον το όχημα δεν φέρει πλευρικούς καθρέφτες.

2. Εάν το όχημα φέρει πλευρικούς καθρέφτες, δεν υφίσταται ο περιορισμός του εδαφίου (γ) της παρ. 1 του παρόντος άρθρου ως προς το συντελεστή μετάδοσης φωτός των πίσω πλευρικών υαλοπινάκων και του οπίσθιου ανεμοθώρακα.

3. Υαλοπίνακας με ένδειξη «V» δεν εμπίπτει σε περιορισμούς αναφορικά με το συντελεστή μετάδοσης φωτός.

Πόσο είναι το πρόστιμο για πολύ σκούρα τζάμια

Η αστυνομία γνωρίζει επακριβώς τις προδιαγράφες και όπως διαπιστώνουμε από τα στοιχεία που δίνει η ΕΛ.ΑΣ. βεβαιώνονται αρκετές παραβάσεις για παράνομα φιμέ τζάμια. Όταν λοιπόν τοποθετεί κάποιος αντηλιακές μεμβράνες, θα πρέπει να υπάρχει και σχετικό χαρτί που να το πιστοποιεί. Σε περίπτωση που δεν το διαθέτει, το διοικητικό πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Έρχεται νέος ΚΟΚ και αλλαγές στα πρόστιμα – «Μύλος» με τις κάμερες στους δρόμους

Το νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας έχει θέσει ως στόχο τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων κατά 50% έως το 2030 και αναμένεται να ψηφιστεί το επόμενο διάστημα από τη Βουλή.

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, ανέφερε σε συνέντευξή του στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ότι «στο νέο Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο έχει προβλεφθεί ειδικός φορέας για την εφαρμογή και την παρακολούθηση όλων των απαραίτητων δράσεων που θα συμβάλουν στη δραστική μείωση του αριθμού των οδικών ατυχημάτων. Επίσης, έχει προβλεφθεί η δημιουργία ενός καθετοποιημένου ψηφιακού συστήματος διαχείρισης των παραβάσεων από τη στιγμή της διαπίστωσής τους».

Το επόμενο βήμα θα είναι η θεσμοθέτηση ενός αναθεωρημένου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με αυστηροποίηση των ποινών, που σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα, αν και ο ισχύων διακρίνεται για την αυστηρότητά του, απλά δεν εφαρμόζεται στην πράξη, αφού οι παραβάτες οδηγοί κυκλοφορούν ουσιαστικά ανεξέλεγκτοι.

Ο κύριος Ξιφαράς δήλωσε, ότι «βασικό χαρακτηριστικό του αναθεωρημένου ΚΟΚ είναι η αυστηροποίηση των ποινών που σχετίζονται με θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Την ίδια στιγμή, σκεφτόμαστε την απεμπλοκή του οχήματος από την ποινή με την αυστηροποίηση της προς το χρήστη του οχήματος. Αν ένα μέλος μιας τετραμελούς οικογένειας που διαθέτει μόνο ένα όχημα υποπέσει σε παράβαση του ΚΟΚ, κρίνουμε σκόπιμο να μην τιμωρηθεί όλη η οικογένεια από την αφαίρεση των πινακίδων, αλλά να αυστηροποιηθεί το πλαίσιο της ποινής για τον οδηγό που υπέπεσε στην παράβαση».

Αυτό είναι φυσικά σωστό και δίκαιο, μένει όμως να δούμε πώς θα ξεπεραστεί -μεταξύ άλλων- ο σκόπελος της προστασίας προσωπικών δεδομένων, που δεν επιτρέπει στην Ελλάδα την φωτογράφηση προσώπων με κάμερες και άλλα ανάλογα μέσα καταγραφής, αλλά μόνον των οχημάτων.

Έτσι χρεώνονται οι ποινές σε συγγενείς, φίλους και «επαγγελματίες εθελοντές» (με το αζημίωτο) και μένουν στο απυρόβλητο οι επικίνδυνοι και κατά συρροή παραβατικοί οδηγοί. Να αναφέρουμε ενδεικτικά, ότι οι κάμερες των αυτοκινητοδρόμων καταγράφουν σε καθημερινή βάση οδηγούς, που κινούνται στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας, συνήθως για να γλιτώσουν κάποια διόδια και η Τροχαία δεν μπορεί να τους αφαιρέσει το δίπλωμα ούτε να τους κόψει κλήση, επειδή δεν προέρχεται το οπτικό υλικό από την ίδια την Αστυνομία.