Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο σε πεζούς – Τι απαγορεύει να κάνουμε

Ο νέος ΚΟΚ προβλέπει από εδώ και πέρα πρόστιμο ακόμα και στους πεζούς, καθώς προσπαθεί να τους προστατεύσει.

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμο σε πεζούς - Τι απαγορεύει να κάνουμε

Ο νέος ΚΟΚ είναι αρκετά αυστηρός, όμως έχει σαν στόχο να προστατεύσει τόσο τους οδηγούς όσο φυσικά και τους πεζούς που κυκλοφορούν στο δρόμο, γι’ αυτό το λόγο τιμωρεί με πρόστιμο κάθε κατηγορία ανθρώπων.

Πιο συγκεκριμένα κόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο ΚΟΚ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Τέλος, ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Πρόστιμο ακόμα και για τους πεζούς – Δείτε τι αναφέρει ο νέος ΚΟΚ

Ακόμη και για τους πεζούς, που αποτελούν την πιο ευάλωτη ομάδα χρηστών των δρόμου και προστατεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Κ.Ο.Κ. προβλέπει πρόστιμα… για το καλό τους.

Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας ισχύει για όλους τους χρήστες του δρόμου και οι πεζοί περιλαμβάνονται φυσικά σε αυτούς, όπως άλλωστε φαίνεται από όλα τα σχετικά άρθρα που υπάρχουν γι’ αυτούς.

Σύμφωνα και με το άρθρο 38 του ΚΟΚ «Οι πεζοί υποχρεούνται να χρησιμοποιούν τα πεζοδρόμια ή τα ειδικά γι’ αυτούς ερείσματα.»

Στην περίπτωση που το παραπάνω για κάποιο λόγο δεν είναι δυνατό ή προκαλεί δυσχέρεια στους υπόλοιπους χρήστες του πεζοδρομίου (αν για παράδειγμα μεταφέρουν κάποιο ογκώδες αντικείμενο ή κινούνται σε πομπή, ή χρησιμοποιούν αναπηρικό αμαξίδιο), οι πεζοί μπορούν να χρησιμοποιούν και το οδόστρωμα, λαμβάνοντας ωστόσο τις απαραίτητες προφυλάξεις. Γι’ αυτό το σκοπό μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν τις λωρίδες που προορίζονται για ποδήλατα ή μοτοποδήλατα.

Οι πεζοί δεν επιτρέπεται να υπερπηδήσουν εμπόδια π.χ. δοκούς, αλυσίδες, νησίδες, στηθαία, κιγκλιδώματα, που έχουν τοποθετηθεί από τις αρμόδιες αρχές για ειδικούς λόγους, καθώς αυτά τα εμπόδια συνήθως σημαίνουν απαγόρευση εισόδου του πεζού στην αποκλεισμένη επιφάνεια της οδού.

Επίσης, οι πεζοί που αναγκαστικά χρησιμοποιούν το οδόστρωμα είναι υποχρεωμένοι από το νόμο να βαδίζουν αντίθετα με την κατεύθυνση της κυκλοφορίας και φυσικά όσο πιο κοντά γίνεται στο άκρο του οδοστρώματος.

Κατ’ εξαίρεση, πρόσωπα που ωθούν ή σύρουν χειράμαξες, ωθούν ποδήλατο ή μοτοσικλέτα, «Άτομα με Αναπηρίες (ΑμεΑ), που κινούνται σε αναπηρικά καθίσματα ως και ομάδες πεζών, όταν σχηματίζουν πομπή ή οδηγούνται από ειδικά επιφορτισμένο πρόσωπο, είναι υποχρεωμένοι να βαδίζουν κοντά στο δεξί άκρο του οδοστρώματος.

Για τη διάσχιση ενός δρόμου, οι πεζοί είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν τις διαβάσεις πεζών, εφόσον αυτές υπάρχουν και αν υπάρχουν και φωτεινοί σηματοδότες τότε πρέπει να συμμορφώνονται με τα εκάστοτε σήματα τους, ενώ θα πρέπει να υπακούν και στις υποδείξεις των τροχονόμων.

Η διάσχιση του δρόμου, σύμφωνα με τον ΚΟΚ, θα πρέπει να γίνεται κάθετα, χωρίς βραδυπορεία και χωρίς αδικαιολόγητες στάσεις.

Τέλος, σε ισόπεδους κόμβους, εκεί που η κυκλοφορία ρυθμίζεται από φανάρια ή τροχονόμους, αλλά δεν υπάρχουν διαβάσεις, οι πεζοί πρέπει να διασχίζουν το οδόστρωμα βαδίζοντας παράλληλα με τα κινούμενα οχήματα.

Οι πεζοί που παραβαίνουν τις παραπάνω διατάξεις τιμωρούνται με διοικητικό πρόστιμο 40 ευρώ.

Ο νέος ΚΟΚ και τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους οδηγούς

Συνεχίζονται οι τροχονομικοί έλεγχοι στη Θεσσαλία, με γνώμονα την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων και την εξασφάλιση ομαλών κυκλοφοριακών συνθηκών.

Με μέριμνα της Γενικής Περιφερειακής Αστυνομικής Διεύθυνσης Θεσσαλίας οργανώθηκαν και πραγματοποιήθηκαν, από τις πρώτες πρωινές ώρες προχθές, 6-6-2024, έως τις πρώτες πρωινές ώρες σήμερα, 8-6-2024, τροχονομικές δράσεις στη Θεσσαλία, στις οποίες συμμετείχαν αστυνομικοί από Υπηρεσίες των Διευθύνσεων Αστυνομίας Λάρισας, Μαγνησίας, Τρικάλων και Καρδίτσας.

Συγκροτήθηκαν ομάδες-συνεργεία αστυνομικών, δίνοντας ιδιαίτερη βαρύτητα, μεταξύ άλλων, σε σημεία που παρουσιάζουν αυξημένη κίνηση, στην αποτροπή τυχόν τέλεσης αυτοσχέδιων αγώνων οχημάτων, στη βεβαίωση επικίνδυνων παραβάσεων (μέθη, μη χρήση ζώνης ασφαλείας – προστατευτικού κράνους, υπέρβαση ορίων ταχύτητας κ.α.), κ.λπ.

Ειδικότερα:

• ελέγχθηκαν -3.277- άτομα,
• ελέγχθηκαν -2.971 – οχήματα,
• προσήχθησαν -24- άτομα,
• συνελήφθησαν -5- άτομα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.), εκ των οποίων -1- στο ν. Λάρισας, -3- στο ν. Τρικάλων και -1- στο ν. Καρδίτσας,
• βεβαιώθηκαν συνολικά -1.134- παραβάσεις (Κ.Ο.Κ.) και συγκεκριμένα:
-189- για ταχύτητα,
-20- για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος (μέθη),
-12- για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη,
-19- για μη χρήση ζώνης ασφαλείας,
-43- για μη χρήση προστατευτικού κράνους,
-7- για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,
-12- για χρήση κινητού τηλεφώνου,
-5- για φθαρμένα ελαστικά &
-827- για λοιπές παραβάσεις.

Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν -48- ακινητοποιήσεις οχημάτων.

Η Γενική Περιφερειακή Αστυνομική Διεύθυνση Θεσσαλίας αποδίδει ιδιαίτερη βαρύτητα στα θέματα οδικής ασφάλειας και στο πλαίσιο αυτό, οι έλεγχοι θα συνεχιστούν σε όλη τη Θεσσαλία.