Νέος KOK: Τι αναφέρει για τα κράνη

Στις 24 Ιανουαρίου ολοκληρώθηκε η δημόσια διαβούλευση για την αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ).

Νέος KOK: Τι αναφέρει για τα κράνη

Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, διάφοροι φορείς, όπως ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) και άλλες οργανώσεις, παρουσίασαν προτάσεις που στοχεύουν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της βιώσιμης κινητικότητας.

Οι βασικές παρεμβάσεις που προτάθηκαν περιλαμβάνουν αυστηρότερες ποινές, μείωση του ορίου ταχύτητας σε συγκεκριμένους δρόμους και αναθεώρηση των κανόνων για τους δικυκλιστές. Παράλληλα, προτείνεται η δημιουργία ενός ενιαίου πλαισίου εκπαίδευσης οδηγών και η εισαγωγή τεχνολογικών λύσεων για την καλύτερη εφαρμογή των κανόνων κυκλοφορίας.

σημαντικές προτάσεις για τον νέο ΚΟΚ

  1. Συνεχής αναθεώρηση του ΚΟΚ
    • Πρόταση για τη δημιουργία ενός μόνιμου τεχνικού συμβούλου που θα παρακολουθεί τις εξελίξεις και θα προτείνει βελτιώσεις στον ΚΟΚ σε τακτική βάση.
  2. Αποτελεσματική επιβολή ποινών
    • Οι αυστηρές ποινές από μόνες τους δεν είναι αρκετές. Χρειάζεται διαρκής εκπαίδευση των οδηγών, ενίσχυση της αστυνόμευσης και καλλιέργεια κουλτούρας ασφαλούς οδήγησης.
  3. Περιορισμός ταχύτητας στις κατοικημένες περιοχές
    • Προτείνεται η καθιέρωση ορίου 30 χλμ./ώρα σε γειτονιές και 40-50 χλμ./ώρα σε τοπικές οδούς.
  4. Βιώσιμη αστική κινητικότητα
    • Τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) πρέπει να εφαρμοστούν σε όλους τους δήμους, με τη γενική υιοθέτηση του ορίου των 30 χλμ./ώρα στις κατοικημένες περιοχές.
  5. Κανόνες για τα δίκυκλα
    • Περιορισμοί στην κίνηση των δικύκλων μεταξύ των οχημάτων, ειδικά σε υψηλές ταχύτητες ή όταν υπάρχουν φορτηγά και λεωφορεία.
  6. Πρόστιμα για τη μη χρήση ζώνης και κράνους
    • Οι συνοδηγοί να υπόκεινται στα ίδια πρόστιμα με τους οδηγούς για μη χρήση ζώνης ασφαλείας ή κράνους.
  7. Στάθμευση σε ζώνες απαγόρευσης
    • Αυστηρότερες κυρώσεις για στάθμευση σε περιοχές με κίτρινη τεθλασμένη γραμμή.
  8. Έλεγχος ωραρίου τροφοδοσίας καταστημάτων
    • Εντατικοποίηση ελέγχων και αυστηρότερες ποινές για παραβιάσεις του ωραρίου τροφοδοσίας.
  9. Οδήγηση χωρίς δίπλωμα
    • Πρόταση για αυστηρότερες κυρώσεις τόσο σε διοικητικό όσο και σε ποινικό επίπεδο.
  10. Αυστηροποίηση ποινών για εγκατάλειψη θύματος τροχαίου
    • Εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής και πιθανή οριστική αφαίρεση της άδειας οδήγησης.
  11. Κανονισμοί για τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα (ΕΠΗΟ)
    • Απαγόρευση της κυκλοφορίας τους σε δρόμους με όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.
  12. Προτεραιότητα στους κυκλικούς κόμβους
    • Όσοι κινούνται εντός του κόμβου να έχουν προτεραιότητα έναντι αυτών που εισέρχονται, εκτός αν υπάρχει διαφορετική σήμανση.
  13. Εκπαίδευση οδηγών και οδική ασφάλεια
    • Πρόταση για τη δημιουργία Σχολής Κινητικότητας και Οδικής Ασφάλειας στην Ανώτατη Εκπαίδευση.
    • Ίδρυση δημόσιων και ιδιωτικών σχολών οδήγησης με σύγχρονες μεθόδους εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένης της τεχνητής νοημοσύνης.
    • Σύσταση Ταμείου Εκπαίδευσης Κινητικότητας (ΤΕΚ) για τη χρηματοδότηση εκπαιδευτικών δράσεων.

Η αναθεώρηση του ΚΟΚ αποτελεί μια σημαντική πρωτοβουλία για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και τη βελτίωση της καθημερινής μετακίνησης των πολιτών. Η υιοθέτηση των προτάσεων αυτών μπορεί να συμβάλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και στη δημιουργία ενός πιο ασφαλούς και βιώσιμου οδικού δικτύου.