Πανικός με το Temu: Ποιο είναι το «εμπορικό» που βγάζει 250.000 ευρώ την ημέρα στην Ελλάδα

Το Temu είναι μια εφαρμογή, στην οποία ο καθένας που τη χρησιμοποιεί μπορεί να βρει απίστευτες εκπτώσεις, όμως υπάρχουν πολλές αμφιβολίες, ερωτηματικά αλλά και παράλληλα ανησυχίες για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών. Το Temu είναι μια εφαρμογή που σιγά-σιγά γίνεται γνωστή στην Ελλάδα και ασχολείται με τις ψηφιακές αγορές. Όσοι μάλιστα ασχολούνται ενεργά με το […]

Πανικός με το Temu: Ποιο είναι το «εμπορικό» που βγάζει 250.000 ευρώ την ημέρα στην Ελλάδα

Το Temu είναι μια εφαρμογή, στην οποία ο καθένας που τη χρησιμοποιεί μπορεί να βρει απίστευτες εκπτώσεις, όμως υπάρχουν πολλές αμφιβολίες, ερωτηματικά αλλά και παράλληλα ανησυχίες για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών.

Το Temu είναι μια εφαρμογή που σιγά-σιγά γίνεται γνωστή στην Ελλάδα και ασχολείται με τις ψηφιακές αγορές. Όσοι μάλιστα ασχολούνται ενεργά με το διαδίκτυο και φυσικά τις αγορές μέσω αυτού, τότε δεδομένα θα την έχουν ακουστά.

Παρ’ όλα αυτά μιλάμε για ένα διαδικτυακό marketplace κινεζικών συμφερόντων, το οποίο έχει καταφέρει να γίνει αρκετά γρήγορα πασίγνωστο, μέσω των απίστευτων εκπτώσεων που χρησιμοποιεί η ίδια η εφαρμογή, για να ελκύσει τους χρήστες ν’ αγοράσουν ένα προϊόν.

Μάλιστα η συγκεκριμένη εταιρεία ηλεκτρονικού εμπορείου έχει φτάσει στο σημείο να βγάζει, μονάχα στη χώρα μας, ένα ποσό γύρω στις 250.000 ευρώ την ημέρα. Ωστόσο υπάρχουν αμφιβολίες για το πόσο ασφαλή είναι τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών της εφαρμογής.

Τι είναι η εφαρμογή Temu – Πληροφορίες που πρέπει να ξέρετε

Οι περισσότεροι από εκείνους που ασχολούνται με το διαδίκτυο και τις ψηφιακές αγορές κάπου θα έχουν ακούσει το Temu το οποίο γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Ελλάδα. Πάρα πολλοί αναρωτήθηκαν αν είναι απάτη, αλλά φαίνεται πως το marketplace λειτουργεί κανονικά.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Temu είναι ένα διαδικτυακό marketplace κινεζικών συμφερόντων το οποίο έχει γίνει πολύ γνωστό για τις εντυπωσιακές προσφορές του σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων που φτάνουν στους καταναλωτές κατευθείαν από την Κίνα.

Το Temu τον τελευταίο καιρό έχει δημιουργήσει φρενίτιδα

Το Temu ειδικά τον τελευταίο καιρό έχει δημιουργήσει μία φρενίτιδα. H Humble μία εταιρεία που ασχολείται με το e-commerce έκανε μία σχετική έρευνα για να δει πόσα λεφτά αποκομίζει ο κινεζικός κολοσσός μόνο από την ελληνική αγορά.

Πόσες παραγγελίες δέχεται τη μέρα και πόσα βγάζει – Όλες οι λεπτομέρειες για το Temu στην Ελλάδα

Υπολόγισαν λοιπόν ότι το Temu δέχεται στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 10.000 παραγγελίες την ημέρα με το μέσο καλάθι των Ελλήνων χρηστών να φτάνει περίπου τα 25 ευρώ. Με πολύ απλά λόγια μιλάμε για έναν τζίρο της τάξης των 250.000 ευρώ την ημέρα.

Οι ενστάσεις και η ευρωπαϊκή αγορά αναφορικά με την εφαρμογή

Δεν είναι βέβαια μόνο η ελληνική αγορά. Το Temu εκμεταλλευόμενο την ακρίβεια που έχει σαρώσει όλη την Ευρώπη κατάφερε να εξαπλωθεί ραγδαία στην ήπειρό μας εξασφαλίζοντας τεράστια ποσά που περνάνε καθημερινά από εδώ και οδηγούνται προς την Κίνα.

Λίγες εβδομάδες πριν πάντως, η ένωση καταναλωτών στη Γερμανία δημοσίευσε ένα αναλυτικότατο άρθρο σχετικά με το συγκεκριμένο marketplace. Στο άρθρο αυτό τονίζεται η χαμηλή ποιότητα των προϊόντων, οι πολλές καταστροφές τους κατά τη μεταφορά αλλά και το γεγονός ότι πολλά από τα ηλεκτρονικά προϊόντα που πουλά δεν έχουν την πιστοποίηση CE.

Oύτως ή άλλως πάντως υπάρχουν ζητήματα για τα προσωπικά δεδομένα που κρατάει η εφαρμογή για κάθε διάδραση στην πλατφόρμα της.

Βέβαια, ακόμα και έτσι είναι δύσκολο να ανταγωνιστεί κανείς το πολύ επιθετικό marketing σε συνδυασμό με τα δωρεάν μεταφορικά και κυρίως με τιμές που είναι αδύνατον να βρεις στην ελληνική αγορά.

Η Τemu, όπως φαίνεται, δεν αποτελεί πυροτέχνημα…

Ξεπέρασε σε downloads του app τους κολοσσούς Amazon και Walmart στις ΗΠΑ, ενώ παγιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη και την Ελλάδα.

Η Temu αποτελεί διαδικτυακή εταιρεία λιανικής πώλησης με έδρα την Βοστώνη, η οποία έχει τον ίδιο ιδιοκτήτη με την κινεζική εταιρεία Pinduoduo, μιας από τις μεγαλύτερες στο κόσμο του κοινωνικού εμπορίου.

Ήδη γίνεται όλο και πιο δημοφιλές στην Ελλάδα. Πάρα πολλοί αναρωτήθηκαν αν είναι απάτη, αλλά φαίνεται πως το marketplace λειτουργεί κανονικά.

Για όσους δεν το γνωρίζουν, το Temu είναι ένα διαδικτυακό marketplace κινεζικών συμφερόντων το οποίο έχει γίνει πολύ γνωστό για τις εντυπωσιακές προσφορές του σε μία ευρεία γκάμα προϊόντων που φτάνουν στους καταναλωτές κατευθείαν από την Κίνα.

H Humble μία εταιρεία που ασχολείται με το e-commerce έκανε μία σχετική έρευνα για να δει πόσα λεφτά αποκομίζει ο κινεζικός κολοσσός μόνο από την ελληνική αγορά.

Υπολόγισαν λοιπόν ότι το Temu δέχεται στην Ελλάδα κατά μέσο όρο 10.000 παραγγελίες την ημέρα με το μέσο καλάθι των Ελλήνων χρηστών να φτάνει περίπου τα 25 ευρώ. Με πολύ απλά λόγια μιλάμε για έναν τζίρο της τάξης των 250.000 ευρώ την ημέρα.

Το Temu εκμεταλλευόμενο την ακρίβεια που έχει σαρώσει όλη την Ευρώπη κατάφερε να εξαπλωθεί ραγδαία στην ήπειρό μας.

Σαφείς προειδοποιήσεις για τη νέα viral εφαρμογή Temu δίνει η ένωση καταναλωτών της Γερμανίας σε αναλυτικό άρθρο που δημοσιεύει. Συγκεκριμένα, τονίζει ότι από πρόσφατο έλεγχο σε 20 προϊόντα που δοκίμασαν ορισμένα είχαν καταστραφεί κατά τη μεταφορά, ενώ ορισμένα ηλεκτρονικά προϊόντα δεν είχαν την πιστοποίηση CE. Μάλιστα, εξηγεί τις ενέργειες που θα πρέπει να κάνεις για να περιορίσεις την έκθεση των δεδομένων σου που τόσο πολύ αγαπά η εφαρμογή.

Τι είναι το Temu επιγραμματικά

  • Το Temu shopping app βρίσκεται αυτή στη κορυφή των καταστημάτων εφαρμογών τόσο του Android όσο και του iOS. Εφαρμόζει επιθετικό marketing με τρελές εκπτώσεις και free shipping.
  • Πουλάει τα πάντα, από smartwatches και ακουστικά μέχρι ρούχα και προϊόντα ομορφιάς.
  • Οι χαμηλές τιμές συνεπάγονται χαμηλή ποιότητα προϊόντων κάποιες φορές.
  • Η αλήθεια είναι πως το Temu όντως εφαρμόζει ένα από τα πιο επιθετικά marketings που έχουμε δει τελευταία. Απίστευτες εκπτώσεις σε συνδυασμό με free shipping, τουλάχιστον μέχρι πριν από λίγες ημέρες που το είχαμε τσεκάρει. Έχει ό,τι μπορείς να φανταστείς από τα βάθη της Ασίας.

Τουλάχιστον σε μια αγορά που είχαμε κάνει πριν από μια εβδομάδα, η ελάχιστη παραγγελία έφθανε τα 15 ευρώ, με free shipping, ενώ μας δόθηκε tracking από dpd και ACS courier για όταν φθάσει Ελλάδα. Πάντως, η ποιότητα ορισμένων προϊόντων είναι ιδιαίτερα χαμηλή.

Η γερμανική αρχή επισημαίνει ότι εφαρμογή αγαπά ιδιαίτερα τα προσωπικά δεδομένα και μάλιστα για προωθητικούς σκοπούς και για να περιορίσεις την έκθεση των δεδομένων σου προτείνουν την απενεργοποίηση της τοποθεσίας στις ρυθμίσεις της εφαρμογής, να μην χρησιμοποιείς το single sign on feature και να μην δίνεις πρόσβαση στην εφαρμογή στις επαφές, στο advertising id, στις φωτογραφίες και στο μικρόφωνο.

Ο Αύγουστος αποδείχθηκε ιδιαίτερα ενεργός μήνας σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο στη χώρα μας, καθώς ήδη από τις αρχές του λειτουργεί και στην Ελλάδα, μεταφέροντας τις παραγγελίες κατευθείαν στα σπίτια των καταναλωτών, η ψηφιακή εφαρμογή αγοράς αγαθών για τον άνδρα, τη γυναίκα, το παιδί και το σπίτι, Temu Europe.

Το συγκεκριμένο site, μάλιστα, το οποίο είναι διαθέσιμο και ως app στο κινητό των καταναλωτών, αναδείχθηκε ως η εφαρμογή με τα μεγαλύτερη λήψη στις ΗΠΑ το 2022.

Η Temu ανήκει και λειτουργεί από την εταιρεία PDD Holdings με έδρα στην Κίνα, την πόλη της Σαγκάης, η οποία πρόκειται για μια εταιρεία που κατέχει επίσης το Pinduoduo, μια δημοφιλή πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου στην Κίνα. Το εν λόγω app ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2022, διαθέτοντας προς πώληση αγαθά για όλη την οικογένεια, σε πολύ χαμηλές τιμές, που φτάνουν ακόμα και στο 10% της αρχικής τους τιμής, θυμίζοντας σε αρκετούς το μοντέλο της Shein.

Σύμφωνα με ξένα δημοσιεύματα, το μυστικό για τις τόσο φθηνές τιμές της πλατφόρμας είναι το γεγονός ότι επιτρέπει σε πωλητές που εδρεύουν στην Κίνα να πωλούν και να αποστέλλουν απευθείας σε πελάτες χωρίς να χρειάζεται να βασίζονται κάθε φορά σε αποθήκες στη χώρα προορισμού.

Το Temu, μάλιστα, προσφέρει δωρεάν προϊόντα σε ορισμένους χρήστες που ενθαρρύνουν με επιτυχία νέους χρήστες μέσω κωδικών συνεργατών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και παιχνιδιών.

Χαρακτηριστικό είναι μέσα σε λίγες ημέρες στην Ελλάδα έχει αποκτήσει πάνω από 25.000 followers στο Facebook με τον αριθμό αυτόν συνεχώς να ανεβαίνει, ενώ εν γένει χρησιμοποιεί επίσης διαδικτυακή διαφήμιση τόσο στο Facebook, όσο και στο Instagram. To app της Temu είχε μόνο 19 εκατ. downloads στις ΗΠΑ για το α’ τρίμηνο του 2023.

Το χρονικό της λειτουργίας

Η πλατφόρμα Temu κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στις Ηνωμένες Πολιτείες τον Σεπτέμβριο του 2022. Λίγους μήνες μετά, τον Φεβρουάριο του 2023, το Temu ξεκίνησε στον Καναδά. Τον ίδιο μήνα, η εταιρεία μετέδωσε μια διαφήμιση στον αγώνα Super Bowl, πληρώνοντας χιλιάδες δολάρια για να γίνει γνωστή σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κοινό.

Η ανάπτυξη από εκεί και πέρα ήταν ραγδαία, καθώς τον Μάρτιο του 2023, το Temu ξεκίνησε τη λειτουργία του στην Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία, ενώ τον επόμενο μήνα, το Temu κυκλοφόρησε στη Γαλλία, την Ιταλία, τη Γερμανία, την Ολλανδία, την Ισπανία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Μέσα στο καλοκαίρι, η εφαρμογή έκανε την εμφάνισή της και στην Ελλάδα, γνωστοποιώντας, ακόμα και μέσω google, ότι μπορεί να μεταφέρει παραγγελίες στη χώρα και πλέον είναι η πιο δημοφιλής στα καταστήματα εφαρμογών Apple και Google Play στην Ευρώπη.

Ήδη, έχουν γίνει αρκετές παραγγελίες από τη χώρα μας, με τους χρήστες, ωστόσο, να αναρωτιούνται ακόμα για το πως λειτουργεί αυτή η εφαρμογή και για το αν θα πρέπει να παραγγείλουν. Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα αναφέρθηκαν τις προηγούμενες ημέρες ανάμεσα στους έλληνες χρήστες του Facebook, στην Temu χρειάζεται ελάχιστη παραγγελία 10 ευρώ, η ποιότητα είναι άνιση, καθώς άλλα προϊόντα έρχονται στο σπίτι τους ΄΄ακριβώς όπως παρουσιάζονται στο site και άλλα όχι’’, ενώ τη μεταφορά της παραγγελίας κάνει η ACS.

Ποιοι επικρίνουν

Αξίζει, ωστόσο, να σημειωθεί ότι λίγο καιρό μετά την έναρξη λειτουργίας αυτού του app στο εξωτερικό ξεκίνησαν στο διαδίκτυο και στη συνέχεια διατυπώθηκαν και σε άρθρα, παράπονα που αφορούσαν τόσο τις παραδόσεις, όσο και την ποιότητα των προϊόντων, δεδομένου ότι το σύστημα που βρίσκεται πίσω από το Temu δεν μπορεί να ελεχθεί στο 100%, σε σχέση με άλλες πλατφόρμες όπως η AliExpress, για παράδειγμα.

Το Temu ενεργεί ως μεσάζων, κατά κάποιον τρόπο, μεταξύ των πελατών και των εμπόρων, οι περισσότεροι από τους οποίους εδρεύουν στην Κίνα. Πρόκειται για αγορές, οι οποίες προσφέρουν αγαθά από όλους τους τομείς – από ηλεκτρονικά είδη μέχρι μόδα και έπιπλα. Η τεράστια προσφορά είναι επίσης δυνατή επειδή οι εν λόγω πάροχοι δεν διαθέτουν δικές τους αποθήκες. Ο πελάτης παραγγέλνει στο Temu, αλλά στην πραγματικότητα αγοράζει προϊόντα από έναν τρίτο έμπορο από κάπου στον κόσμο, με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό.

Εξάλλου, το Τemu έχει πολύ ενισχυμένο σύστημα διαφημίσεων. Σύμφωνα με το TechCrunch, “αυτές οι διαφημίσεις φαίνεται να λειτουργούν για να ενισχύσουν τις εγκαταστάσεις του Temu. Αλλά ψάξτε στις κριτικές της εφαρμογής και θα βρείτε παρόμοια παράπονα με το Wish, όπως κατεστραμμένες και καθυστερημένες παραδόσεις, εσφαλμένες παραγγελίες και έλλειψη εξυπηρέτηση πελατών’’.

Σύμφωνα, δε, με το Time, ‘’το Temu αρχίζει επίσης να αναπτύσσει τη φήμη για μη παραδοτέα πακέτα, μυστηριώδεις χρεώσεις, λανθασμένες παραγγελίες και μη ανταποκρινόμενη εξυπηρέτηση πελατών’’.

Κατά όσα αναφέρονται, επίσης, στο Politico, “η Apple ανέφερε ότι η Temu παραβίασε στο παρελθόν τους υποχρεωτικούς κανόνες απορρήτου της εταιρείας, ενώ πρόσθεσε ότι είχε διαπιστώσει ότι η Temu παραπλάνησε τους ανθρώπους σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιεί τα δεδομένα τους».