Πασίγνωστο επάγγελμα «τελειώνει» με την τεχνητή νοημοσύνη

Ποιο είναι ένα από τα επαγγέλματα με το μεγαλύτερο κύρος που απειλείται άμεσα από την τεχνητή νοημοσύνη.

Πασίγνωστο επάγγελμα «τελειώνει» με την τεχνητή νοημοσύνη

Αλλάζει εντελώς το τοπίο με την ένταξη της τεχνητής νοημοσύνης στη ζωή μας…

Πολλά επαγγέλματα θα επηρεαστούν και δεν είναι λίγα εκείνα που θα πληγούν αρκετά.

Ποιο είναι το πασίγνωστο επάγγελμα που δεν το περιμένει κανείς αλλά θα δεχθεί τεράστια ζημιά.

Το επάγγελμα που θα επηρεαστεί και δεν περίμενε κανείς

Οι ειδικοί, οι παρατηρητές και οι αναλυτές του κλάδου της τεχνολογίας συμφωνούν ότι το 2024 θα είναι έτος ραγδαίας ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης, με την πολυσυζητημένη αυτή τεχνολογία να προσελκύει περισσότερους χρήστες και να μεγαλώνει εντυπωσιακά το δίκτυο προμηθευτών hardware και δημιουργών εφαρμογών. Μαζί όμως με την ανάπτυξη θα μεγαλώσουν και οι κίνδυνοι που σχετίζονται με την AI, τονίζει ο Moody’s, καθώς οργανισμοί και επιχειρήσεις θα αρχίσουν να κυκλοφορούν εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης για πρώτη φορά στην ιστορία σε μεγάλη κλίμακα.

Κάποιοι κλάδοι αντιμετωπίζουν ήδη κοσμογονικές αλλαγές, ωστόσο για το μεγάλο πλήθος των επιχειρήσεων, οι επιπτώσεις θα είναι περιορισμένες αφού οι περισσότερες εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης βρίσκονται στα σπάργανά τους. Ο κλάδος που απειλείται από το μεγαλύτερο disruption είναι των νομικών υπηρεσιών.

Τα εργαλεία AI μπορούν να εκτελούν εργασίες, όπως της εξέτασης εγγράφων και άλλες που σχετίζονται με κείμενα, με φοβερή ακρίβεια και αποτελεσματικότητα, καθιστώντας περιττές ορισμένες υπηρεσίες νομικών γραφείων.

Ποιος άλλος κλάδος κινδυνεύει

Επίσης, η βιομηχανία της μουσικής απειλείται πολύ περισσότερο από άλλους κλάδους. Γιατί εύκολα μπορεί κανείς να συλλέξει μουσικό υλικό και περιεχόμενο που απαιτείται για να εκπαιδευτούν μοντέλα και επίσης εύκολα μπορεί κάποιος να κάνει παραγωγή μουσικής απ’ ότι video ή ηλεκτρονικών παιχνιδιών που χρειάζονται πολύπλοκες ιστορίες, μεγάλους χρόνους παραγωγής και περισσότερους πόρους.

Πολλές τεχνολογικές εταιρείες όπως η Meta (πρώην Facebook) και η Alphabet (μητρική της Google) έχουν ήδη από το 2023 παρουσιάσει αξιόλογα εργαλεία παραγωγής μουσικής. Η εφαρμογή Suno AI μπορεί να δημιουργήσει πρωτότυπα τραγούδια με στίχους και μουσική σε λεπτά. Το chatbot CoPilot της Microsoft, συνεργάζεται με την Suno AI και στο τέλος του 2023 λάνσαραν μία νέα λειτουργία που επιτρέπει στους χρήστες του CoPilot να δημιουργούν μουσικά κομμάτια από εντολές AI.

Σύντομα αναμένεται να υπάρξουν και σημαντικές δυνατότητες παραγωγής video, μετά τη μεγάλη πρόοδο που σημειώθηκε μέσα στο 2023. Σύμφωνα με τον Moody’s, οι επιχειρήσεις των οποίων το επιχειρηματικό μοντέλο βασίζεται στη δημιουργία περιεχομένου και θέλουν να έχουν προβάδισμα θα πρέπει να ενσωματώσουν την τεχνητή νοημοσύνη στις διαδικασίες τους για να επιταχύνουν την παραγωγή και να μειώσουν το κόστος.

Πως αντιδρούν οι επιχειρήσεις

Παράλληλα, πολλές επιχειρήσεις θα συνεχίσουν να κινούνται δικαστικά κατά εταιρειών AI για παραβίαση δικαιωμάτων. Τον περασμένη μήνα οι New York Times κατέθεσαν αγωγή κατά των OpenAI και Microsoft, με την κατηγορία ότι χρησιμοποιούν άρθρα της εφημερίδας για να εκπαιδεύσουν τα μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης. Μέσα ενημέρωσης όπως οι NewYork Times, το BBC, το CNN και το Reuters, έχουν μπλοκάρει την πρόσβαση της OpenAI στις ιστοσελίδες τους.

Κάποιοι άλλοι ακολουθούν διαφορετική στρατηγική. Ο εκδότης των Politico και Business Insider, Alex Springer, σύναψε συμφωνία με την OpenAI στο τέλος του 2023, η οποία περιορίζει την πρόσβαση του ChatGPT στα δύο αυτά μέσα, ενώ το Associated Press έδωσε άδεια στην OpenAI να εκπαιδεύει τα μοντέλα της στα κείμενα του πρακτορείου για τα επόμενα δύο χρόνια. Παρόμοια συμφωνία διαπραγματεύεται και το Reuters.

Ο Moody’s αναμένει ακόμα περισσότερες συνεργασίες μεταξύ εταιρειών AI και μέσων ενημέρωσης το 2024, εκτιμώντας ταυτόχρονα ότι γενικότερα ο αντίκτυπος της τεχνητής νοημοσύνης στα μέσα ενημέρωσης θα είναι θετικός. Μεγάλες εταιρείες με διαφημίσεις όπως η Meta και η Alphabet θα ωφεληθούν περισσότερο, αλλά η καλύτερη παραγωγικότητα εξαιτίας της AI θα έχει θετικές επιπτώσεις και για τις διαφημιστικές εταιρείες, τους δημιουργούς βιντεοπαιχνιδιών και τις τηλεοπτικές εταιρείες παραγωγής.

Ενώ το disruption για τις περισσότερες επιχειρήσεις θα είναι περιορισμένο το 2024, ο τεχνολογικός κίνδυνος θα αυξηθεί . Καθώς οι επιχειρήσεις θα αρχίσουν να συλλέγουν δεδομένα για να προσαρμόζουν τις εφαρμογές AI στις ανάγκες τους, θα αντιμετωπίσουν δυσκολίες, όπως διάφορα τεχνικά προβλήματα και ηθικούς προβληματισμούς. Τέλος, η AI μπορεί να ενισχύσει τον ανταγωνισμό, επιτρέποντας σε μικρότερες επιχειρήσεις να κάνουν ταχύτερα τα πρώτα τους βήματα και με χαμηλότερο κόστος.