Περίεργα πράγματα με το γάλα σε τιμή και κατανάλωση
Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Circana για την αγορά γαλακτοκομικών προϊόντων τον Οκτώβριο, παρατηρείται εμφανής κόπωση στην κατανάλωση, με αρνητικές τάσεις στον όγκο και στην αξία των πωλήσεων.
Η συνολική αγορά γάλακτος καταγράφει μείωση, με τον όγκο των πωλήσεων να υποχωρεί κατά 0,9% και την αξία κατά 5%, ενώ η μέση τιμή μειώθηκε κατά 5,9%. Αυτή η πτωτική πορεία αποδίδεται σε καταναλωτική κόπωση, η οποία επηρεάζει κυρίως τα προϊόντα χαμηλής τιμής και βασικής κατανάλωσης, όπως το πόσιμο και το φρέσκο γάλα.
Αντίθετα, το γάλα υψηλής παστερίωσης παρουσίασε αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 1,5%, αν και η αξία μειώθηκε κατά 3,5%, ενισχύοντας την τάση για φθηνότερη κατανάλωση στην κατηγορία αυτή. Στον τομέα των τυροκομικών προϊόντων, ωστόσο, καταγράφηκε θετική πορεία, με τον όγκο των πωλήσεων να αυξάνεται κατά 4,5%, ενώ η αξία των πωλήσεων σημείωσε άνοδο κατά 1,9%, αν και οι τιμές μειώθηκαν ελαφρώς κατά 2,4%.
Η πιο θετική είδηση προέρχεται από την αγορά του γιαουρτιού, που παρουσίασε την υψηλότερη αύξηση κατανάλωσης, με τον όγκο πωλήσεων να ενισχύεται κατά 9,5% και την αξία κατά 9,2%. Η τιμή του προϊόντος παρέμεινε σχεδόν σταθερή, με μικρή πτώση μόλις 0,3%. Ιδιαίτερα το στραγγιστό γιαούρτι είχε υψηλή ζήτηση, με αύξηση πωλήσεων κατά 10%, ενώ η αξία αυξήθηκε κατά 5,4%.
Συνολικά, η εικόνα της αγοράς καταδεικνύει μια τάση για πιο προσεκτική κατανάλωση, με τους καταναλωτές να στρέφονται σε πιο οικονομικές επιλογές, ενώ η αγορά γιαουρτιού και τυροκομικών προϊόντων εξακολουθεί να κινείται σε θετική τροχιά, παρά τη γενική πτώση των τιμών στα περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα.
Ακολούθησε το Onlinepress.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις