Πότε είναι η Black Friday 2024

Η αντίστροφη μέτρηση για την Black Friday 2024 έχει ήδη ξεκινήσει, καθώς θεωρείται μία από τις πιο σημαντικές εμπορικές ημέρες του χρόνου.

Πότε είναι η Black Friday 2024

Με αυτήν ξεκινά η περίοδος των χριστουγεννιάτικων αγορών, μια παράδοση που ακολουθείται κυρίως στις ΗΠΑ για σχεδόν 70 χρόνια.

Η Black Friday (ή Μαύρη Παρασκευή) είναι η ημέρα που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών στις ΗΠΑ, και καταγράφεται πάντα ως η τέταρτη Παρασκευή του Νοεμβρίου, που κυμαίνεται μεταξύ 24 και 30 του μήνα. Στην Ελλάδα, η γιορτή των προσφορών και εκπτώσεων εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 2015. Έτσι, η Black Friday 2024 θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 29 Νοεμβρίου.

Πώς ψωνίζουν οι Έλληνες στη Black Friday

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας της ΕΥ, το 65% των νέων αυτής της ηλικιακής ομάδας εκφράζουν ενδιαφέρον για αγορές, ενώ αντίστοιχα το 54% των ατόμων ηλικίας 40-49 ετών αναμένεται να συμμετάσχει στις προσφορές. Επιπλέον, οι οικογένειες με ανήλικα παιδιά παρουσιάζουν αυξημένη πρόθεση αγορών, με το 60% να δηλώνει έτοιμο να αξιοποιήσει τις εκπτώσεις.

Παράλληλα, τα ευρήματα από την έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2024», η οποία θα παρουσιαστεί συνολικά τον Δεκέμβριο, αποκαλύπτουν μικτά συναισθήματα μεταξύ των Ελλήνων καταναλωτών σχετικά με τις επικείμενες εκπτώσεις, με τη μισή μόνο αγορά να σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τις προσφορές

Η αβεβαιότητα που δημιουργεί το γενικότερο οικονομικό κλίμα, το οποίο περιλαμβάνει επιβράδυνση και πληθωριστικές πιέσεις, επηρεάζει σημαντικά τις αποφάσεις τους, κάνοντάς τους πιο προσεκτικούς και επιφυλακτικούς ως προς τις αγορές τους.

Ακόμα, η έρευνα της ΕΥ, που πραγματοποιείται ετησίως σε συνεργασία με την MRB από το 2021, δείχνει ότι η αγοραστική διάθεση εξαρτάται από την τιμή των προϊόντων, καθώς το 62% των καταναλωτών δίνει προτεραιότητα στο οικονομικό κριτήριο κατά τις αγορές του.

Τα προϊόντα που αγοράζουν όλοι στη Black Friday

Ωστόσο, παρότι οι καταναλωτές παραμένουν διστακτικοί, σχεδόν οκτώ στους δέκα από αυτούς που σκοπεύουν να αγοράσουν κατά την Black Friday και την Cyber Monday έχουν δηλώσει ότι θα αποφύγουν άλλες αγορές έως τότε, επικεντρώνοντας το ενδιαφέρον τους αποκλειστικά στις συγκεκριμένες περιόδους εκπτώσεων. Πάντως, τα πιο δημοφιλή προϊόντα, διαχρονικά, είναι οι τηλεοράσεις, ακολουθούν τα smartphones και την τριάδα κλείνουν τα phone accessories.

Τα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ ενισχύουν την εκτίμηση ότι οι οικονομικές πιέσεις ενθαρρύνουν τους καταναλωτές να κυνηγούν συμφέρουσες τιμές και να περιορίζουν τις δαπάνες τους στα απολύτως απαραίτητα.

Επιπλέον, αρκετοί καταναλωτές φαίνεται πως παραμένουν δύσπιστοι απέναντι στις μεγάλες εκπτωτικές καμπάνιες, εκφράζοντας ανησυχίες ότι οι εκπτώσεις συχνά δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους για πραγματικά δελεαστικές προσφορές.