Προσοχή: Νέα μεγάλη απάτη μέσω τηλεφώνου – Τι να προσέξετε

Οι διαδικτυακές απάτες βρίσκονται σε άνοδο, με τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να εφευρίσκουν συνεχώς νέες μεθόδους για να αποσπάσουν χρήματα και προσωπικά δεδομένα από ανυποψίαστους χρήστες.

Προσοχή: Νέα μεγάλη απάτη μέσω τηλεφώνου – Τι να προσέξετε

Η Zara, μια από τις πιο δημοφιλείς μάρκες μόδας παγκοσμίως, αποτελεί έναν από τους τελευταίους στόχους αυτών των απατεώνων, οι οποίοι χρησιμοποιούν πλαστούς λογαριασμούς για να απαντούν σε ερωτήματα πελατών και να αποκτούν προσωπικές πληροφορίες.

Η διαδικτυακή ασφάλεια αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα της εποχής μας, με τους απατεώνες να αξιοποιούν κάθε ευκαιρία για να αποκτήσουν πρόσβαση σε προσωπικά δεδομένα και οικονομικούς πόρους των χρηστών. Πρόσφατα, μάλιστα εξεδόθει επείγουσα προειδοποίηση προς τους πελάτες της Zara, καθώς αποκαλύφθηκε η ύπαρξη 37 ψεύτικων λογαριασμών εξυπηρέτησης πελατών στο X (πρώην Twitter).

Οι απατεώνες δημιουργούν πλαστά προφίλ που μοιάζουν με τα επίσημα της Zara και απαντούν στα παράπονα των πελατών με σκοπό να τους παρασύρουν και να τους αποσπάσουν προσωπικά στοιχεία. Η Lisa Webb, εμπειρογνώμονας του Which? σε θέματα καταναλωτικού δικαίου, δήλωσε: «Η έρευνά μας διαπίστωσε ότι αδίστακτοι απατεώνες προσπαθούν ξεδιάντροπα να κλέψουν χρήματα και προσωπικές πληροφορίες από πελάτες της Zara που ζητούν συμβουλές εξυπηρέτησης πελατών στο X».

Η χρήση των κοινωνικών δικτύων για την εξυπηρέτηση πελατών είναι συχνή πρακτική για πολλές εταιρείες, καθώς επιτρέπει γρήγορη και άμεση επικοινωνία. Ωστόσο, οι απατεώνες εκμεταλλεύονται αυτό το νέο κανάλι επικοινωνίας για να παγιδεύσουν ανυποψίαστους πελάτες. Το άκρως ανησυχητικό είναι ότι οι πλαστοί λογαριασμοί απαντούν γρήγορα στα αιτήματα των πελατών, ζητώντας τους να δώσουν αριθμούς επικοινωνίας και άλλες προσωπικές πληροφορίες μέσω WhatsApp.

Ένας πελάτης της Zara περιέγραψε την εμπειρία του στο X: «Έστειλα τα στοιχεία μου, κάποιος τηλεφώνησε και ζήτησε τα στοιχεία της χρεωστικής μου κάρτας, αλλά κανείς δεν έχει ελέγξει ή επιβεβαιώσει ότι το δέμα βρέθηκε ή ότι θα μου επιστραφούν τα χρήματα!».

Η Zara ανακοίνωσε ότι αναφέρει αμέσως τα ψεύτικα προφίλ μόλις εντοπιστούν, αλλά η πρόληψη και η επαγρύπνηση των χρηστών είναι εξίσου σημαντικές.

Για να αποφύγετε να πέσετε θύμα απάτης, ακολουθήστε τις παρακάτω συμβουλές:

  1. Επαληθεύστε τους λογαριασμούς: Πριν απαντήσετε σε κάποιο μήνυμα, ελέγξτε προσεκτικά το όνομα του λογαριασμού και τον αριθμό των ακολούθων.
  2. Προσοχή στις αιτήσεις για πληροφορίες: Οι επίσημοι λογαριασμοί δεν θα ζητήσουν ποτέ προσωπικές πληροφορίες μέσω μηνυμάτων.
  3. Μην κάνετε κλικ σε ύποπτους συνδέσμους: Οι σύνδεσμοι από ψεύτικους λογαριασμούς μπορεί να οδηγήσουν σε phishing ιστοσελίδες.
  4. Αναφορά ύποπτων λογαριασμών: Αναφέρετε τους ύποπτους λογαριασμούς στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης.
  5. Αλλαγή κωδικών και ενημέρωση τράπεζας: Εάν δώσατε στοιχεία σε απατεώνα, αλλάξτε τους κωδικούς πρόσβασης και ενημερώστε τάχιστα την τράπεζά σας.

Να θυμάστε πως η  διαρκής ενημέρωση και η επαγρύπνηση είναι τα καλύτερα όπλα για την προστασία μας από τις διαδικτυακές απάτες.