Πρόστιμο 200 ευρώ για όλους αν λείπει αυτό στο αυτοκίνητο

Μεγάλο και τσουχτερό αναμένεται να είναι το πρόστιμο για όλους τους οδηγούς αν δεν έχουν στο αυτοκίνητο κάτι συγκεκριμένο.

Πρόστιμο 200 ευρώ για όλους αν λείπει αυτό στο αυτοκίνητο

Μεγάλο και τσουχτερό αναμένεται να είναι το πρόστιμο για όλους εκείνους τους οδηγούς, οι οποίοι δε θα έχουν μέσα στο αυτοκίνητό τους κάτι συγκεκριμένο και σημαντικό.

Πιο αναλυτικά να αναφέρουμε ότι έως και 200 ευρώ φτάνει το πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν την απαραίτητη κάρτα ελέγχου καυσαερίων.

Από εκεί και πέρα αξίζει να σημειωθεί πως οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εστιάζουν στο γεγονός ότι κάθε δύο χρόνια θα πρέπει να επισκέπτονται ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου για την έκδοση του απαραίτητου πιστοποιητικού.

Πρόστιμο για κάθε οδηγό που δεν έχει αυτό το έγγραφο στο αυτοκίνητο – Δείτε λεπτομέρειες

Έως και 200 ευρώ φτάνει το πρόστιμο το οποίο επιβάλλεται στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που δεν διαθέτουν την απαραίτητη κάρτα ελέγχου καυσαερίων.

Οι περισσότεροι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων εστιάζουν στο γεγονός ότι κάθε δύο χρόνια θα πρέπει να επισκέπτονται ένα Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου για την έκδοση του απαραίτητου πιστοποιητικού, λησμονώντας μία ακόμα υποχρέωση, η οποία μάλιστα… ανανεώνεται σε ετήσια βάση.

Σύμφωνα με την Ελληνική νομοθεσία, ο οδηγός ενός οχήματος υποχρεούται να φέρει τη νόμιμη άδεια οδήγησης, την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, το αποδεικτικό ασφάλισης, την απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας και φυσικά την Κάρτα Ελέγχου Καυσαερίων (Κ.Ε.Κ.).

Η Κ.Ε.Κ. απεικονίζει τις εκπομπές μονοξειδίου του άνθρακα (CO) και των υδρογονανθράκων (HC) που απελευθερώνει ένας θερμικός κινητήρας κατά τη λειτουργία του. Η έκδοση της Κ.Ε.Κ. πραγματοποιείται στο συνεργείο ή το Κ.Τ.Ε.Ο., έπειτα από καυσανάλυση σε διάφορα στάδια λειτουργίας του κινητήρα.

Πλέον, οι έντυπες Κ.Ε.Κ. αντικαθίστανται από μηχανογραφημένες βεβαιώσεις, τις οποίες θα εκδίδουν αυτομάτως τα δημόσια και ιδιωτικά ΚΤΕΟ, καθώς και τα εξουσιοδοτημένα συνεργεία οχημάτων.

Για καινούργια οχήματα (Ι.Χ. και Φ.Ι.Χ. έως 3,5 τόνους) αγορασμένα στην Ελλάδα εκδίδεται τον 1ο χρόνο από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας τους. Στην συνέχεια ανανεώνεται υποχρεωτικά κάθε χρόνο μέχρι τον 4ο, όπου υποχρεούνται να περάσουν Αρχικό Τεχνικό Έλεγχο, με την Κ.Ε.Κ. να ενσωματώνεται στο Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου και να έχει ισχύ 1 χρόνο.

Το κόστος της είναι 10 ευρώ και απαιτείται μόνο η επίδειξη της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος. Η διάρκεια του ελέγχου και η έκδοση της κάρτας, διαρκούν το πολύ 10 λεπτά.

Όσον αφορά το πρόστιμο, εάν σας σταματήσει η Τροχαία και δεν έχετε μαζί σας την Κ.Ε.Κ., τότε θα πληρώσετε διοικητικό πρόστιμο 20 ευρώ για την έλλειψή της. Σε περίπτωση όμως που σας σταματήσουν σε μπλόκο που έχει κινητό κλιμάκιο μέτρησης ρύπων, το αρχικό πρόστιμο της τροχαίας για κυκλοφορία χωρίς ισχύουσα Κ.Ε.Κ. κυμαίνεται από 35 ευρώ έως και 200 ευρώ, ανάλογα με τους εκπεμπόμενους ρύπους που θα βεβαιώσουν οι μετρήσεις.

Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη αναβαθμίστηκε σε κακούργημα, στην περίπτωση που προκληθεί θανατηφόρο τροχαίο και έτσι διαχώρισε τη θέση της σε σχέση με μια εξίσου επικίνδυνη παράβαση.

Το 2023 έκλεισε με έναν ακόμη τραγικό απολογισμό αναφορικά με τα άτομα που έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της ελληνικής επικράτειας με τον ανθρώπινο παράγοντα να παίζει δυστυχώς καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των δεδομένων.

Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τα προσωρινά μη επικαιροποιημένα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ο αριθμός των νεκρών στους δρόμους της χώρας τη χρονιά που πέρασε έφτασε τα 621 άτομα. Άλλα 657 άτομα τραυματίστηκαν βαριά, ενώ περισσότερα από 12.500 υπέστησαν ελαφριούς τραυματισμούς.

Με την προσδοκία ότι τα παραπάνω δυστυχή δεδομένα θα μειωθούν ακόμη περισσότερο στο μέλλον και οι οδηγοί θα λάβουν πολύ πιο σοβαρά υπόψη τις ενέργειές τους πίσω από το τιμόνι το νομοθετικό πλαίσιο εκσυγχρονίστηκε και αυστηροποιήθηκε προς τη σωστή κατεύθυνση.

Για πρώτη φορά στα χρονικά, υπό συγκεκριμένες περιπτώσεις, η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη, μια από τις πλέον κοινές αιτίες πρόκλησης θανατηφόρου τροχαίου, λογίζεται πλέον ως κακούργημα.

Η αναβάθμιση της παραβίασης του ερυθρού σηματοδότη σε κακούργημα και η ένταξή του στον Ποινικό Κώδικα επισύρει πλέον βαριές ποινές για τον παραβάτη οδηγό εφόσον προκαλέσει σημαντικές βλάβες σε υποδομές ή άλλα αντικείμενα, τραυματίσει βαριά ένα άτομο ή το σκοτώσει.

Μάλιστα και ανάλογα με τον αριθμό των νεκρών από παραβίαση κόκκινου και εφόσον αποδειχθεί ότι αυτοί προέκυψαν από επικίνδυνη οδήγηση και όχι από παράγοντες όπως για παράδειγμα η κούραση, η κάθειρξη μπορεί να φτάσει έως και τα ισόβια με ελάχιστη ποινή φυλάκισης τα πέντε χρόνια.

Η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη είναι τελευταία μέχρι στιγμής που λογίζεται πλέον ως κακούργημα στην περίπτωση θανατηφόρου τροχαίου ατυχήματος με εκείνες της οδήγησης στη Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης αλλά και της οδήγησης με υπερβολική, για τις εκάστοτε συνθήκες, ταχύτητας κίνησης να έχουν προηγηθεί.

Και ενώ γι’ αυτές τις τρεις ιδιαίτερα επικίνδυνες παραβάσεις ο νόμος προβλέπει, μάλλον σωστά, σημαντικά αυστηρότερες ποινές, μια εξίσου επικίνδυνη παράβαση που λαμβάνει χώρα καθημερινά στο «δύσκολο» αστικό περιβάλλον έμεινε εκτός.

Ο λόγος φυσικά για την παραβίαση της πινακίδας STOP, η οποία, όπως και το κόκκινο, υποχρεώνει τον οδηγό ενός οχήματος να διακόψει την πορεία του. Έπειτα στο STOP, ο οδηγός μπορεί να εκκινήσει εκ νέου μόνο όταν βεβαιωθεί ότι μπορεί να το κάνει αυτό χωρίς κίνδυνο και αυτή είναι η μεγάλη διαφορά με τον σηματοδότη που πρέπει να ανάψει πράσινος για να εκκινήσει ξανά ο οδηγός.

Η παραβίαση της πινακίδας STOP, δεν συμπεριλήφθηκε στις τροποποιήσεις του νόμου, παρά τις ενστάσεις που εκφράστηκαν από αρμόδιες και μη αρχές.

Μάλιστα αυτή η ιδιαίτερα επικίνδυνη παράβαση γίνεται με σημαντικά μεγαλύτερη συχνότητα σε σχέση με την παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη με τον σημαντικά μεγαλύτερο αριθμό των περιστατικών να αυξάνει και στατιστικά τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίου ατυχήματος, ακόμη και θανατηφόρου.

Προς το παρόν το «στάτους» στις ποινές των οδηγών σχετικά με την παραβίαση πινακίδας STOP είναι το πρόστιμο ύψους 700 ευρώ και η αφαίρεση της άδεια οδήγησης και των πινακίδων κυκλοφορίας του οχήματος για 20 ημέρες.

Το STOP είναι το «νέο κόκκινο», εκείνο που θα πρέπει επίσης να συμπεριληφθεί στις διατάξεις του Ποινικού Κώδικα, στην περίπτωση πρόκλησης θανάτου από εσκεμμένη παραβίαση του οδηγού, το συντομότερο μάλιστα δυνατό.