Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl, My Market – Ασχημα μαντάτα με τα σούπερ μάρκετ

Άσχημα είναι τα νέα που προκύπτουν και αφορούν τα σούπερ μάρκετ όπως οι Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl αλλά και το My Market.

Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl, My Market - Ασχημα μαντάτα με τα σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ, Lidl αλλά και My Market βρίσκονται μπροστά σε μια νέα πραγματικότητα, καθώς νέος παίκτης και μάλιστα πολύ ισχυρός μπαίνει στο παιχνίδι.

Από εκεί και πέρα να αναφέρουμε ότι ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E.

Επιπλέον συνεχίζεται η ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise με στόχο 30 νέα καταστήματα έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους.

Άσχημα νέα για τα σούπερ μάρκετ – Δείτε τι συνέβη

Το come back της Carrefour υπό τον Ν. Βαρδινογιάννη.

Ο Νίκος Βαρδινογιάννης το έχει βάλει στόχο να επαναφέρει την Carrefour στην Ελλάδα. Μέσω της θυγατρικής της AVE Retail & More A.E. όπως έμαθα σχεδιάζει τη λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων economy και το rebranding αυτών σε Carrefour express στο πρώτο εξάμηνο του έτους προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και το brand awareness και στην Αττική. Παράλληλα συνεχίζει την ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise με στόχο 30 νέα καταστήματα έτσι ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους.

Το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2024.

Μάλιστα όπως μου είπε φίλος μου ο Νίκος Βαρδινογιάννης εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Μάλιστα στην Βουλγαρία τα πλανά περιλαμβάνουν το Rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo στην έως τον Σεπτέμβριο.

Η απώλεια της HUAWEI

Απώλειες και μάλιστα ισχυρές έγραψε η HUAWEI πέρυσι στην Ελλάδα. Οι πωλήσεις σε μια αγορά που αναπτύσσεται, μειώθηκαν 9% στα 235,8 εκατ. ευρώ. Ωστόσο τα αποτελέσματα εκμετάλλευσης (προ χρηματοδοτικών και επενδυτικών αποτελεσμάτων) μειώθηκαν οριακά στα 10,7 εκατ. ευρώ από 10,8 εκατ. το 2022 και τα συνολικά κέρδη προ φόρων στα 9,3 εκατ. ερυώ έναντι 9,4 εκατ. ευρώ. Αυτή η πίεση στις πωλήσεις βέβαια δεν αγχώνει τη μητρική εταιρεία. Πέρυσι έλαβαν 7,524 εκατ. ευρώ από τα κέρδη προηγούμενων ετών.

Ένα ακόμη λουκέτο

Ένα ακόμη λουκέτο προστίθεται στο success story της Ελλάδας. Η Κοντοβερός μετά από μισό αιώνα ζωής αποφάσισε να κατεβάσει τα ρολά και να καταθέσει πτώχευση. Η ιστορική εταιρεία, από των βασικών παικτών στην επεξεργασία και συσκευασία κατεψυγμένων αλιευμάτων, κήρυξε στάση πληρωμών τον Μάρτιο και η διοίκησή της αποφάσισε την άμεση διακοπή της λειτουργίας της μονάδας στον Ασπρόπυργο, που απασχολούσε πάνω από 50 άτομα. Ο λόγος του λουκέτο τα συσσωρευμένα προβλήματα και οι ζημιές που στο τέλος του 2022 είχαν ξεπεράσει τα 23 εκατ. ευρώ, οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις τα 35,8 εκατ. ευρώ και το σύνολο των τραπεζικών υποχρεώσεων τα 24 εκατ. ευρώ. Μάλιστα οι δανειακές συμβάσεις έχουν καταγγελθεί από τις πιστώτριες τράπεζες.

Ο κόφτης στην Golden Visa

Νέους περιορισμούς στη χορήγηση της Golden Visa πρόκειται να ανακοινώσει όπως μαθαίνω ο Κωστής Χατζηδάκης ώστε να μπει φρένο στη αύξηση των τιμών πώλησης ακινήτων και των ενοικίων. Στις Περιφέρειες Αττικής και Θεσσαλονίκης και σε όλα τα νησιά άνω των 3.000 κατοίκων το ελάχιστο ύψος της επένδυσης θα αυξηθεί στις 800.000 ευρώ. Σήμερα ισχύει όριο 500.000 ευρώ μόνο στο κέντρο της Αθήνας, στα βόρεια και τα νότια προάστια, στον Δήμο Θεσσαλονίκης, στη Μύκονο και στη Σαντορίνη.

Επίσης σε όλη την υπόλοιπη χώρα το όριο επίσης θα αυξηθεί και θα διαμορφωθεί σε 400.000 ευρώ αντί 250.000 ευρώ που είναι σήμερα. Ίσως η πιο σημαντική αλλαγή είναι ότι πλέον οι αγορές θα μπορούν να γίνονται μόνο για ακίνητα επιφανείας 120 τ.μ. και άνω ενώ θα απαγορευτεί στους επενδυτές η αξιοποίηση των ακινήτων μέσω των ψηφιακών πλατφορμών βραχυχρόνιας μίσθωσης.

Το come back της Carrefour

Διπλό «χτύπημα» με νέα καταστήματα αλλά και είσοδο στην παραγωγή ετοιμάζει η Retail & More έχει αναλάβει το master franchise της γαλλικής Carrefour στην Ελλάδα με στόχο την επανεκκίνηση του brand, μέσω της λειτουργίας και ανάπτυξης καταστημάτων λιανικής με την επωνυμία Carrefour.

Χθες στο πλαίσιο της γενικής συνέλευσης της AVE, μητρικής της Retail & More , ο κ. Θωμάς Ρούμπας, αντιπρόεδρος του ομίλου, ανέφερε πως επιδίωξη της Carrefour, είναι να επεκταθεί όχι μόνο με νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ μέσα στα επόμενα χρόνια, αλλά και να συστήσει παραγωγική δραστηριότητα στον τομέα της μεταποίησης τροφίμων. Ο όμιλος βασικοί μέτοχοι του οποίου είναι ο Νίκος και ο Γιάννης Βαρδινογιάννης, παιδιά του Θεόδωρου Βαρδινογιάννη διατηρεί 42 καταστήματα Carrefour στην Ελλάδα και ο στόχος είναι να φτάσει στα 70.

Οι εκτιμήσεις της διοίκησης αναφέρουν πως φέτος ο τζίρος από τα Carrefour (εταιρικά και franchise) θα ανέλθει στα 20 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, η θυγατρική Retail & More Bulgaria θα λειτουργήσει έως τον Σεπτέμβριο στη Σόφια 22 καταστήματα franchise μετά τη συμφωνία με τοπικό λιανέμπορο (PARKMΑRT) o oποίος θα μετατρέψει τα καταστήματά του σε Carrefour.