Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης: Αυτό που έκαναν δεν θα σας αρέσει!

Μεγάλες αλλαγές από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς η μία μετά την άλλη, αλλάζει την πολιτική της στις online παραγγελίες. Το τζάμπα πέθανε!

Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος, My Market, Μασούτης: Αυτό που έκαναν δεν θα σας αρέσει!

Οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε αλλαγές στην πολιτική τους όσον αφορά τις online παραγγελίες.

Κάθε φορά που περνάει ο καιρός, όλο και περισσότεροι παίκτες στον χώρο των σούπερ μάρκετ χρεώνουν τους καταναλωτές για τις ηλεκτρονικές παραγγελίες τους.

Αυτή η αλλαγή ήταν κάτι που είχε προαναγγελθεί εδώ και καιρό στους καταναλωτές από τα σούπερ μάρκετ και τώρα έχει επικρατήσει στην πράξη.

Τα νέα δεδομένα στις online παραγγελίες εγκαινίασε ήδη από το περασμένο καλοκαίρι η Σκλαβενίτης, ανοίγοντας τον δρόμο και στις υπόλοιπες αλυσίδες.

Ήδη από τις 3 Ιουλίου 2023 οι χρεώσεις αποστολής των παραγγελιών από το ηλεκτρονικό κατάστημα του ομίλου Σκλαβενίτης διαμορφώνονται ως εξής:

  • 5,00 ευρώ για αγορές έως 30 ευρώ
  • 2,50 ευρώ για αγορές από 30 ευρώ έως 100 ευρώ
  • Δωρεάν για αγορές από 100 ευρώ και άνω.

Ελάχιστο όριο παραγγελίας στα 25 ευρώ έχει θέσει σε ισχύ η ΑΒ Βασιλόπουλος, ενώ οι δωρεάν παραδόσεις των παραγγελιών ξεκινούν από 45 ευρώ και πάνω.

Όπως ανακοίνωσε πριν από μερικά 24ωρα η βορειοελλαδίτικη αλυσίδα Μασούτης, από 5 Μαρτίου αλλάζει την πολιτική αποστολών μέσω του ηλεκτρονικού της καταστήματος με στόχο «τη διατήρηση του βέλτιστου επιπέδου των παρεχόμενων υπηρεσιών μας».

Ειδικότερα, όπως ενημερώνει η αλυσίδα:

  • Για παραλαβή της παραγγελίας από το κατάστημα δεν υπάρχει χρέωση
  • Για παραγγελίες αξίας άνω των 90 ευρώ δεν υπάρχει χρέωση
  • Για παραγγελίες αξίας από 40 ευρώ έως 89,99 ευρώ η χρέωση είναι 2,5 ευρώ
  • Για παραγγελίες αξίας από 20 ευρώ έως 39,99 ευρώ η χρέωση είναι 3,5 ευρώ.
  • Το νέο ελάχιστο ποσό παραγγελίας ανέρχεται στα 20 ευρώ.
    Η Μασούτης δεν είναι η πρώτη αλυσίδα που ανακοίνωσε αναπροσαρμογές στις χρεώσεις για τις ηλεκτρονικές της αποστολές.

Το ίδιο ελάχιστο όριο παραγγελίας – στα 25 ευρώ – εφαρμόζει και η My Market, ενώ οι δωρεάν παραδόσεις ξεκινούν από 59 ευρώ και πάνω. Ωστόσο, ο επικεφαλής της, Αριστοτέλης Παντελιάδης, έχει προαναγγείλει αλλαγές στην πολιτική χρεώσεων.

«Big brother» σε όλα τα ράφια των σούπερ μάρκετ

Στόχος είναι μέσα από την αναβάθμιση αυτή να καταστεί το e-katanalotis βασικό εργαλείο ενδυνάμωσης του καταναλωτή, καθώς θα μπορεί μέσα από αυτό να κάνει άμεσα έρευνα και σύγκριση τιμών στο σύνολο σχεδόν των κωδικών ενός σούπερ μάρκετ. Τούτο εκτιμάται ότι μπορεί αφενός να βοηθήσει τον καταναλωτή να κάνει τις πιο συμφέρουσες για αυτόν αγορές και αφετέρου να τονώσει τον ανταγωνισμό.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής», το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει να φέρει προς ψήφιση στη Βουλή νομοθετική διάταξη σύμφωνα με την οποία σε κάθε προϊόν που υπάρχει στα ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ (τόσο στα αμιγώς ηλεκτρονικά σούπερ μάρκετ όσο και στα ηλεκτρονικά καταστήματα των λοιπών αλυσίδων) θα πρέπει να εμφανίζεται – καταχωρίζεται και ο γραμμοκώδικας (barcode) κάθε προϊόντος σε μορφή που να είναι αναγνώσιμη και όχι απλώς ως φωτογραφία της συσκευασίας που εμφανίζεται σήμερα. Με αυτόν τον τρόπο οι υπηρεσίες του υπουργείου θα μπορούν να κάνουν εύκολα τακτικές τιμοληψίες ακόμη και στο σύνολο των προϊόντων και να καταχωρίζονται τα στοιχεία στην πλατφόρμα e-katanalotis. Ετσι δεν θα χρειάζεται να αποστέλλουν συνεχώς τους τιμοκαταλόγους των τελικών τιμών τα σούπερ μάρκετ, όπως υποχρεούνται να κάνουν τώρα.

Μετά την αναβάθμιση της εφαρμογής, θα ακολουθήσει διαφημιστική εκστρατεία έτσι ώστε να τη χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα εκατομμύριο καταναλωτές. Τη σχετική εφαρμογή σήμερα εμφανίζεται να την έχουν «κατεβάσει» περί τους 100.000 χρήστες, ενώ η βαθμολογία της είναι πολύ χαμηλή, μόλις 2,6 (με άριστα το 5), καθώς δεν είναι εύχρηστη, περιλαμβάνει λίγους κωδικούς προϊόντων και δεν ενημερώνεται συχνά.

Αν και η σχετική πλατφόρμα μετράει πάνω από 14 χρόνια ζωής, καθώς ξεκίνησε να λειτουργεί ως Παρατηρητήριο Τιμών (e-prices) τον Δεκέμβριο του 2009, με αρμόδια υπουργό τότε τη Λούκα Κατσέλη, στην πραγματικότητα δεν επιτέλεσε ποτέ τον ρόλο της ως εύχρηστου και αξιόπιστου εργαλείου για τον καταναλωτή. Ξεκίνησε με την προοπτική να παρουσιάζει τις τιμές από περίπου 1.000 προϊόντα από 1.182 σημεία πώλησης σε Αθήνα και άλλες 24 πόλεις της Ελλάδας, κάτι που δεν συνεχίστηκε. Ο αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε ότι στη βάση δεδομένων θα γινόταν καταχώριση στοιχείων από τιμολήπτες του υπουργείου με ασύρματες συσκευές (PDA), για να αλλάξει στη συνέχεια και να δέχεται στοιχεία από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ που ήθελαν να συνεργαστούν. Οι αλυσίδες έστελναν στοιχεία δύο φορές τον μήνα, αυτά αφορούσαν τελικά μόνο καταστήματα από την Περιφέρεια Αττικής, περιελάμβαναν μόνο τα τυποποιημένα προϊόντα, ενώ δεν εμφανίζονταν τα προϊόντα που βρίσκονταν σε προσφορά. Για μεγάλο διάστημα, μάλιστα, το Παρατηρητήριο Τιμών είχε πάψει να λειτουργεί, με στόχο, όπως έλεγαν τότε οι αρμόδιοι παράγοντες (το 2017-2018), την αναβάθμισή του.