Σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες – Αποσύρονται αυτά τα αυτοκίνητα άμεσα

Τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου οχημάτων με στόχο τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και υποδομές φόρτισης ή για τη μετασκευή παλαιότερων οχημάτων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών ρύπων, υπό την προϋπόθεση ότι είναι καλά στοχευμένα στα παλαιότερα και πιο ρυπογόνα οχήματα και δεν συνδέονται με την αγορά νέου αυτοκινήτου

Σοκ για χιλιάδες ιδιοκτήτες – Αποσύρονται αυτά τα αυτοκίνητα άμεσα

Για κάθε 20 νέα αυτοκίνητα που πωλούνται μόλις τα 3 παλαιάς τεχνολογίας, ρυπογόνα, αποσύρονται στα κέντρα ανακύκλωσης, με τους περισσότερους Έλληνες να διατηρούν ένα σαραβαλάκι παρκαρισμένο χωρίς πινακίδες, επιβαρύνοντας το περιβάλλον.

Σύμφωνα με τις μετρήσεις του 2022 στην Ελλάδα κυκλοφορούν σχεδόν 910.000 αυτοκίνητα παλαιότητας 30 ετών και άνω, τα περισσότερα εκ των οποίων δεν έχουν συντηρηθεί επαρκώς αποτελώντας «βόμβα» τόσο για τους οδηγούς όσο και για το περιβάλλον.

Αυτοκίνητα: Ο μέσος όρος ζωής των οχημάτων είναι τα 17 έτη

Με βάση τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την ηλικία του στόλου αυτοκινήτων, με τον μέσο ηλικιακό όρο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα να είναι τα 17 έτη.

Για το λόγο αυτό και ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, αναφέρει πως το πρόγραμμα της Ε.Ε. δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ανανέωση του στόλου των δημοσίων μεταφορών. Ο Τιερί Μπρετόν τόνισε πως τα εν λόγω προγράμματα στηρίζουν την ανανέωση του στόλου των δημόσιων μεταφορών, αλλά ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση των συστημάτων παροχής κινήτρων εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των επιμέρους κρατών μελών, υπό την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και άλλες ειδικές ανά ταμείο απαιτήσεις, για παράδειγμα, την αρχή της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.

Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2023 η Κομισιόν δημοσίευσε κείμενο με μια προτεινόμενη λίστα με κάποιες βλάβες, τις οποίες εφόσον φέρει ένα αυτοκίνητο τότε λογίζεται ως Όχημα στο Τέλος του Κύκλου Ζωής του (ΟΤΚΖ), κάτι που θα το καθιστά αυτόματα ακατάλληλο για κυκλοφορία.

Μεταξύ άλλων, ως ΟΤΚΖ χαρακτηρίζεται ένα ΙΧ που βρίσκεται σε μία ή περισσότερες από τις παρακάτω καταστάσεις:

  • Κομμένο ή διαμελισμένο
  • Καμένο ολοσχερώς σε σημείο που έχει καταστραφεί ο χώρος του κινητήρα ή ο χώρος των επιβατών
  • Τα δομικά εξαρτήματα ασφαλείας έχουν μη αναστρέψιμα και μη αντικαστασίσιμα τεχνικά ελαττώματα
  • Η επισκευή του αυτοκινήτου απαιτεί την αντικατάσταση του κινητήρα, του κιβωτίου ταχυτήτων, του αμαξώματος ή του πλαισίου
  • Το όχημα έχει βυθιστεί μέχρι το ταμπλό με ζημιά στον κινητήρα ή το ηλεκτρικό σύστημα
  • Διαρροή υγρών (μπαταρίας κ.ο.κ.)
  • Υπερβολικά φθαρμένα εξαρτήματα (τιμόνι, φρένα κ.ο.κ.)
  • Αν η αξία του είναι μικρότερη από το ποσό που απαιτείται για να επισκευαστεί
    κίνηση στους δρόμους

Στις προαναφερθείσες περιπτώσεις το προσχέδιο της ΕΚ αναφέρει ότι ο το όχημα δεν είναι σε κατάσταση να κυκλοφορεί στους δρόμους.

Αυτοκίνητα: Γίνονται βήματα προς την ηλεκτροκίνηση, αλλά χρειάζονται κίνητρα για την απόσυρση των παλαιών οχημάτων

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών πέτυχε να ανακτηθούν σημαντικοί πόροι για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» και η πλατφόρμα άνοιξε να δεχθεί εκατοντάδες αιτήσεις επιδότησης αγοράς καινούργιων ηλεκτρικών επιβατικών αυτοκινήτων και ελαφρών φορτηγών, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΣΕΑΑ.

Η Ελλάδα, αν και καθυστέρησε την εισαγωγή της ηλεκτροκίνησης, πραγματοποιεί μεγάλα βήματα από το 2020, με το ποσοστό ηλεκτρικών επιβατικών BEV πλέον να φθάνει το 4,7% (2023), έναντι 0,2% το 2019.

Από την άλλη, όπως αναφέρει ο ΣΕΑΑ, πρέπει να υπενθυμιστεί ότι, δίχως μέτρα υποστήριξης των καταναλωτών, για να απομακρύνουν τα παλαιά αυτοκίνητα τους και δίχως τη θέσπιση ελάχιστων αντικινήτρων, θα καθυστερήσει πολύ η ανανέωση του στόλου στη χώρα που είναι δυστυχώς «πρωταθλήτρια» σε υπέργηρα αυτοκίνητα στην Ε.Ε.

Αυτοκίνητα: Απόσυρση και ανταλλαγή από την Opel

Μέσω του νέου προγράμματος «Απόσυρση και Ανταλλαγή», η Opel δίνει τη λύση στους κατόχους παλαιότερων αυτοκινήτων όλων των μαρκών, των οποίων το κόστος χρήσης και συντήρησης είναι αρκετά υψηλό σε σχέση με την εμπορική τους αξία: Η Opel προσφέρει μεγαλύτερη αξία σε αυτά τα παλαιά οχήματα και καλεί τους υποψήφιους πελάτες να επισκεφθούν μια Έκθεση Opel, προκειμένου να λάβουν το μεγαλύτερο όφελος της αγοράς για το μεταχειρισμένο τους.

Παράλληλα, η Opel αναλαμβάνει εξ’ ολοκλήρου τη διαχείριση της διαδικασίας απόσυρσης ή ανταλλαγής του παλαιού οχήματος, χωρίς καμία ανάμειξη του πελάτη, απλουστεύοντας και διευκολύνοντας ακόμα περισσότερο τη διαδικασία.

Ως αποτέλεσμα, ο υποψήφιος πελάτης έχει την ευκαιρία να επιλέξει το μοντέλο Opel που του ταιριάζει, ώστε να αποκτήσει ένα αυτοκίνητο πιο αξιόπιστο και πιο ασφαλές, με προηγμένους και αποδοτικούς κινητήρες, εξοπλισμένο με σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και τεχνολογικές καινοτομίες.

Αξίζει να σημειωθεί ότι το όφελος για τον πελάτη μπορεί να φτάσει έως και τα €3.500, ανάλογα με το μοντέλο Opel που θα επιλεγεί, ενώ κάθε νέο Opel συνοδεύεται από 5ετή εργοστασιακή εγγύηση.

Μέσω του προγράμματος «Απόσυρση & Ανταλλαγή Opel» οι υποψήφιοι πελάτες έχουν την ευκαιρία να αποκτήσουν το best-seller της ελληνικής αγοράς για το 2023, Opel Corsa, που προσφέρεται με μια ολοκληρωμένη γκάμα κινητήριων συνόλων με κινητήρες βενζίνης, αλλά και ως πλήρως ηλεκτρικό, με αυτονομία έως 405 km, ενώ σύντομα αναμένονται και ήπια υβριδικές εκδόσεις.

Στο Πρόγραμμα συμμετέχουν επίσης και τα SUV της Opel, Mokka, Crossland και Grandland.

Το πρόγραμμα «Απόσυρση & Ανταλλαγή Opel» αφορά ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.