Σούπερ μάρκετ: Αποκαλύφθηκε! Δείτε τι κάνουν με τις τιμές στα ράφια

Στη χώρα μας, οι πολυεθνικές εταιρείες εκμεταλλεύονται τις οικονομικές συνθήκες για να επιβάλλουν υψηλότερες τιμές στα προϊόντα τους, προκαλώντας μεγάλη επιβάρυνση στους Έλληνες καταναλωτές που στενάζουν από την ακρίβεια.

Σούπερ μάρκετ: Αποκαλύφθηκε! Δείτε τι κάνουν με τις τιμές στα ράφια

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του MEGA, ο Έλληνας καταναλωτής πληρώνει έως και 65% ακριβότερα για ορισμένα προϊόντα σούπερ μάρκετ σε σύγκριση με την τιμή πώλησης των ίδιων προϊόντων σε άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης τινάζοντας τον οικογενειακό προϋπολογισμό κυριολεκτικά στον αέρα.

Παραδείγματα υπερτιμολογήσεων στα σούπερ μάρκετ

Παρακάτω παρατίθενται μερικά παραδείγματα που δείχνουν πόσο ακριβότερα πληρώνουν οι Έλληνες για συγκεκριμένα προϊόντα σε σύγκριση με τους Γάλλους ή τους Ιταλούς καταναλωτές:

  • Πάνες με Αυτοκόλλητο (68 τμχ)
    • Ελλάδα: 27,10 ευρώ
    • Γαλλία: 16,45 ευρώ
    • Διαφορά: +64,7%
  • Ξηρό Σαμπουάν (200 ml)
    • Ελλάδα: 5,09 ευρώ
    • Γαλλία: 3,65 ευρώ
    • Διαφορά: +39,5%
  • Καφές Εσπρέσο (16 κάψουλες)
    • Ελλάδα: 6,37 ευρώ
    • Γαλλία: 4,69 ευρώ
    • Διαφορά: +35,8%
  • Γκοφρέτες με Γέμιση Κακάο (5 τεμ.)
    • Ελλάδα: 2,90 ευρώ
    • Γαλλία: 1,99 ευρώ
    • Διαφορά: +45,7%
  • Μπισκότα με Σοκολάτα – Γάλα (128 γρ.)
    • Ελλάδα: 2,70 ευρώ
    • Γαλλία: 2,15 ευρώ
    • Διαφορά: +25,6%
  • Ζυμαρικά Πέννες (1 κιλό)
    • Ελλάδα: 2,26 ευρώ
    • Ιταλία: 2,09 ευρώ
    • Διαφορά: +8,13%
  • Βρεφικό Γάλα (800 γρ. για 1-6 μηνών)
    • Ελλάδα: 25,49 ευρώ
    • Ιταλία: 21,30 ευρώ
    • Διαφορά: +19,7%
  • Αναψυκτικό τύπου Cola (330 ml)
    • Ελλάδα: 0,89 ευρώ
    • Ιταλία: 0,80 ευρώ
    • Διαφορά: +11,2%
  • Μαλακτικό Ρούχων (40 πλύσεις)
    • Ελλάδα: 6,78 ευρώ
    • Ιταλία: 4,49 ευρώ
    • Διαφορά: +51%
  • Σαμπουάν (250 ml)
    • Ελλάδα: 3,85 ευρώ
    • Ιταλία: 2,99 ευρώ
    • Διαφορά: +28,8%
  • Καθαριστικό Spray κατά των Αλάτων (750 ml)
    • Ελλάδα: 4,49 ευρώ
    • Ιταλία: 3,29 ευρώ
    • Διαφορά: +36,5%

Δηλώσεις του ΓΓ Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή

Ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, σε δηλώσεις του στο MEGA αναφέρθηκε στις πρακτικές των πολυεθνικών εταιρειών:

«Ένα πρόβλημα που υπάρχει στις μικρές οικονομίες είναι οι μικρότεροι μισθοί, η χαμηλότερη ποιότητα υπηρεσιών και προϊόντων, καθώς και η περιορισμένη διαθεσιμότητα προμηθευτών. Σε χώρες όπως η Ιταλία και η Γαλλία, οι μεγαλύτερες αγορές και ο αυξημένος ανταγωνισμός οδηγούν σε χαμηλότερες τιμές. Στην Ελλάδα, η απουσία πολλών τοπικών ανταγωνιστών και η μικρή βιομηχανική βάση επιτρέπουν στις πολυεθνικές να εκμεταλλεύονται την κατάσταση και να χωρίζουν την Ε.Ε. σε ζώνες πωλήσεων. Εμποδίζουν το παράλληλο εμπόριο από χώρες με χαμηλότερες τιμές προς χώρες με υψηλότερες τιμές, προκαλώντας αυτές τις σημαντικές διαφορές τιμών.»

Εν κατακλείδι, οι καταναλωτές στην Ελλάδα καλούνται να αντιμετωπίσουν αυτές τις προκλήσεις και να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις αγορές τους στα σούπερ μάρκετ, ενώ οι αρμόδιοι φορείς θα πρέπει να αναλάβουν δράση για την προστασία τους από τέτοιες πρακτικές αισχροκέρδειας.