Σούπερ μάρκετ: Βάζουν τα κλάματα οι καταναλωτές – Δείτε τι έγινε

Στα σούπερ μάρκετ η κατάσταση με τις τιμές έχει ξεφύγει, καθώς συνεχώς είναι ανοδικές και οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση.

Σούπερ μάρκετ: Βάζουν τα κλάματα οι καταναλωτές – Δείτε τι έγινε

Στα σούπερ μάρκετ η κατάσταση με τις τιμές στα προϊόντα έχει ξεφύγει εντελώς, καθώς συνεχώς είναι ανοδικές και οι καταναλωτές βρίσκονται σε απόγνωση.

Από εκεί και πέρα φθηνοί στα πίτουρα και ακριβοί στο αλεύρι. Μετά και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το Μάρτιο οι τιμές σε απορρυπαντικά και χαρτικά, όμως τα τρόφιμα.

Τέλος, στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί τον Μάρτιο του 2024 ανατιμήσεις στα νερά και αναψυκτικά (+9,40%), σε ξηρούς καρπούς και σνακ (+5,02%), σε έτοιμα γεύματα (+4,62%), σε ξηρά τρόφιμα παντοπωλείου (+4,57%), σε μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+4,31%).

Απίστευτα πράγματα στα σούπερ μάρκετ – Δείτε τι ακριβώς συνέβη

Φθηνοί στα πίτουρα και ακριβοί στο αλεύρι. Μετά και τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, στα σούπερ μάρκετ μειώθηκαν το Μάρτιο οι τιμές σε απορρυπαντικά και χαρτικά, όμως τα τρόφιμα… πήραν φωτιά.
Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, έχουν καταγραφεί τον Μάρτιο του 2024 ανατιμήσεις στα νερά και αναψυκτικά (+9,40%), σε ξηρούς καρπούς και σνακ (+5,02%), σε έτοιμα γεύματα (+4,62%), σε ξηρά τρόφιμα παντοπωλείου (+4,57%), σε μπισκότα, σοκολάτες, ζαχαρώδη (+4,31%).

Τον ίδιο μήνα, στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ τα φρούτα πουλήθηκαν ακριβότερα κατά 1,77%. Οι καταναλωτές βλέπουν την ακρίβεια στην παραμικρή αγορά που αφορά στη διατροφή τους.

Στο θέμα της ακρίβειας αναφέρθηκε για μια ακόμη φορά ο πρωθυπουργός:

«Θα εξακολουθούμε να στηρίζουμε την ελληνική κοινωνία απέναντι στο πρόβλημα της ακρίβειας. Δεν κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλό μας είναι το πρώτο πρόβλημα που αντιμετώπισε το ελληνικό νοικοκυριό. Και ξέρουμε ότι κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να το αντιμετωπίσουμε. Αυτή η κυβέρνηση είναι κυβέρνηση η οποία αύξησε τον κατώτατο μισθό, που έδωσε για πρώτη φορά αυξήσεις στους δημόσιους υπαλλήλους», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

Με δυο καλάθια το υπουργείο Ανάπτυξης επιχειρεί να κατευνάσει τους καταναλωτές που θα γιορτάσουν άλλο ένα Πάσχα με τις ανατιμήσεις στα βασικά αγαθά να μειώνουν διαρκώς το εισόδημά τους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ήδη καθορίστηκε ότι στα σούπερ μάρκετ θα υπάρχει το «Καλάθι του Πάσχα» από τις 24 Απριλίου 2024 έως τις 4 Μαΐου 2024, το οποίο θα περιλαμβάνει:

– Αρνί
– Κατσίκι
-Τσουρέκι
– Πασχαλινά σοκολατένια αυγά και αντίστοιχα προϊόντα

Δυο μέρες νωρίτερα, από τις 22 Απριλίου, στα μεγάλα καταστήματα παιχνιδιών θα υπάρχει το καλάθι των νονών, με παιδικά παιχνίδια, λαμπάδες και σοκολατένια αυγά.

«Εφιάλτης» στον διάδρομο με τα λάδια, τα τυριά τα αλλαντικά. Αυτή είναι η υπερπαραγωγή που καλούνται να πρωταγωνιστήσουν οι καταναλωτές, με τις τιμές όμως πάντα να κάνουν φινάλε και τα πορτοφόλια και τις σακούλες με τα ψώνια, να είναι άδειες.
Οι αυξήσεις είναι ρεκόρ, ενώ χαρακτηριστικά είναι τα ποσοστά που ξεπερνούν το 60% σε ορισμένα προϊόντα.

«Καταγράφεται αύξηση 63,4% στο ελαιόλαδο και 12,3% στα φρούτα. Οι ανατιμήσεις διαμορφώνονται στο 13,8% σε μεταλλικό νερό, αναψυκτικά και χυμούς φρούτων», αναφέρει σε ρεπορτάζ της η εφημερίδα «τα ΝΕΑ».

Κάθε μήνα, κάθε βδομάδα ακόμα και κάθε ημέρα, οι καταναλωτές θα δουν στο ταμείο αυξήσεις.

2023: 13 κύπελλα γιαουρτιού (200γρ.) 12 ευρώ

2024: 10 κύπελλα γιαουρτιού (200γρ.) 12 ευρώ

Την ίδια ώρα, και τα υπόλοιπα είδη «καλπάζουν», όπως το ελαιόλαδο:

2023: 49.99€ (εξαιρετικά παρθένο 4lt)

2024: 61.00€ (εξαιρετικά παρθένο 4lt)

Την ίδια στιγμή που ρεκόρ κερδών σημειώνουν οι αλυσίδες των σουπερμάρκετ, οι καταναλωτές στενάζουν.

«Ο μισός μισθός πηγαίνει στο σουπερμάρκετ. Η συντριπτική πλειονότητα, δηλαδή οι 9 στους 10, δηλώνουν ότι δυσκολεύονται οικονομικά εξαιτίας της ακρίβειας», λέει σε ρεπορτάζ του ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος».

Απέναντι στο κύμα ακρίβειας, οι συνταγές γνωστές, όπως σαφάρι στα σουπερμάρκετ για το φτηνότερο ή σε προσφορά προϊόν.

«Στα 11,8 δισ. ευρώ, αυξημένος κατά 1,077 δισ. ευρώ ή +10%, έκλεισε ο τζίρος των σουπερμάρκετ το 2023», αναφέρει ο «Οικονομικός Ταχυδρόμος».

Όπως θα πουν οι καταναλωτές, μόνη ελπίδα τους είναι να μπορέσουν να βρουν προσφορές που θα μειώσουν λίγο τη δαπάνη απλά και μόνο για να δώσουν τα λεφτά αλλού.