Σούπερ μάρκετ: Ο… άγνωστος πόλεμος για το γάλα!

Η νέα χρονιά ξεκίνησε δυναμικά για την αγορά των σούπερ μάρκετ, με τις εταιρείες να εστιάζουν στη μείωση των τιμών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό.

Σούπερ μάρκετ: Ο... άγνωστος πόλεμος για το γάλα!

Η Lidl έκανε την αρχή, μειώνοντας την τιμή του φρέσκου γάλακτος ιδιωτικής ετικέτας από 0,99 ευρώ στα 0,95 ευρώ. Αυτή η κίνηση πυροδότησε άμεσες αντιδράσεις από τους κύριους ανταγωνιστές της, όπως η Σκλαβενίτης και η ΑΒ Βασιλόπουλος, που ακολούθησαν με αντίστοιχες μειώσεις.

Η ΑΒ Βασιλόπουλος ανακοίνωσε ότι η μειωμένη τιμή θα ισχύει έως το τέλος Ιανουαρίου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο παράτασης, εφόσον οι ανταγωνιστές διατηρήσουν τις ίδιες τιμές. Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και η αλυσίδα My Market, η οποία, ως μέλος της πρώτης πεντάδας των σούπερ μάρκετ, προχώρησε επίσης σε μείωση της τιμής του φρέσκου γάλακτος στα 0,95 ευρώ.

Το φρέσκο γάλα ως βασικό προϊόν για το νοικοκυριό

Το φρέσκο γάλα αποτελεί αναπόσπαστο μέρος του καθημερινού καλαθιού των καταναλωτών, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και παγκοσμίως. Παρά το γεγονός ότι είναι μια ανελαστική δαπάνη, η τιμή παραμένει καθοριστικός παράγοντας για την επιλογή του. Στην ελληνική αγορά, όπου τα επώνυμα προϊόντα κυριαρχούν, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν καταφέρει να κερδίσουν σημαντικό έδαφος. Ενδεικτικά, περίπου μία στις τέσσερις συσκευασίες φρέσκου γάλακτος που πωλείται είναι private label, καταδεικνύοντας τη δυναμική τους.

Η άνοδος των πωλήσεων και οι νέοι «παίκτες» στον ανταγωνισμό

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το 11μηνο του 2024, τα γαλακτοκομικά προϊόντα σημείωσαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,8% σε όγκο, κατακτώντας την κορυφή ως η κατηγορία τροφίμων με τη μεγαλύτερη ανάπτυξη πωλήσεων. Αυτό αποδεικνύει τη σημασία του φρέσκου γάλακτος στην ελληνική αγορά και την αυξανόμενη ζήτηση από τους καταναλωτές.

Παράλληλα, ο ανταγωνισμός εντείνεται με την είσοδο ή την επανεμφάνιση εταιρειών στον χώρο. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΑΓΝΟ, η οποία, υπό την ομπρέλα της Ελληνικά Γαλακτοκομεία (Όλυμπος, Ροδόπη, Τυράς), έχει ήδη συμπληρώσει έναν χρόνο παρουσίας στην αγορά της Θεσσαλονίκης. Επιπλέον, η ΘΕΣγάλα, που πλέον ανήκει στην οικογένεια Καντώνια (Cosmos Aluminium), ανακοίνωσε την επανέναρξη των δραστηριοτήτων της, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τον ανταγωνισμό.

Οι προοπτικές για το 2025

Με τις τιμές να μειώνονται και τον ανταγωνισμό να αυξάνεται, το 2025 αναμένεται να είναι μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις και ευκαιρίες για την αγορά του φρέσκου γάλακτος. Οι καταναλωτές βρίσκονται στο επίκεντρο, απολαμβάνοντας πιο προσιτές τιμές και μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών, ενώ οι εταιρείες καλούνται να καινοτομήσουν και να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες.