Στα χαρακώματα Άδωνις και γιατροί για την πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ

Σε ανοιχτή αντιπαράθεση οδηγήθηκαν ο υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης και οι γιατροί του ΕΟΠΥΥ, με αφορμή τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα ραντεβού. Οι δηλώσεις του υπουργού προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις, εξώδικα και τελικά… συγγνώμες, με τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο να ζητά την αποκατάσταση της αλήθειας.

Στα χαρακώματα Άδωνις και γιατροί για την πλατφόρμα του ΕΟΠΥΥ

Μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στάθηκε αφορμή για ένα νέο μέτωπο αντιπαράθεσης μεταξύ του υπουργού Υγείας και των γιατρών, φέρνοντας στο προσκήνιο εντάσεις και διαφωνίες για τη λειτουργία της νέας πλατφόρμας ηλεκτρονικών ραντεβού του ΕΟΠΥΥ. Ο Άδωνις Γεωργιάδης κατηγόρησε – λανθασμένα – τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο για προσφυγή στο ΣτΕ, πυροδοτώντας τη δυναμική απάντηση του ΠΙΣ και μια σειρά από εξελίξεις.

Το χρονικό της έντασης

Όλα ξεκίνησαν όταν ο υπουργός Υγείας, μέσω της πλατφόρμας Χ (πρώην Twitter), κατηγόρησε τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο ότι προσέφυγε στο Συμβούλιο της Επικρατείας για να μπλοκάρει την εφαρμογή της νέας πλατφόρμας ραντεβού. Συνοδεύοντας την ανάρτησή του με το σχόλιο «τι ντροπή», υποστήριξε πως το εγχείρημα πολεμήθηκε από συνδικαλιστές, εξαιρώντας μόνο τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών.

Η ανάρτηση προκάλεσε την έντονη αντίδραση του ΠΙΣ, που απάντησε άμεσα με εξώδικο, διαψεύδοντας τις κατηγορίες και καλώντας τον υπουργό να αποκαταστήσει την αλήθεια δημόσια. Όπως διευκρίνισαν ο πρόεδρος Θανάσης Εξαδάκτυλος και ο γραμματέας Δημήτρης Βαρνάβας, η προσφυγή στο ΣτΕ έγινε από την Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ) και όχι από τον Πανελλήνιο Ιατρικό Σύλλογο.

Ο ΠΙΣ απαντά με τεκμήρια

Στο εξώδικό του, ο ΠΙΣ ξεκαθαρίζει πως ασχολήθηκε με την υπόθεση μόνο μέσω ανακοίνωσης στις 2 Ιανουαρίου 2025, μετά την απόφαση του ΕΟΠΥΥ να καταστήσει υποχρεωτική τη χρήση της πλατφόρμας από την Πρωτοχρονιά, απειλώντας με μη αποζημίωση όσων ραντεβού δεν καταγράφονταν ηλεκτρονικά.

Οι εκπρόσωποι του ΠΙΣ επισημαίνουν πως ήταν η προχειρότητα της εφαρμογής και οι ελλείψεις του συστήματος που οδήγησαν στην πεντάμηνη καθυστέρηση της υλοποίησης και όχι αντιδράσεις του Συλλόγου. Επιπλέον, χαρακτήρισαν το σύστημα ως μη «επαναστατικό», αλλά απλώς αναγκαίο, υπογραμμίζοντας ότι ο Σύλλογος δεν είχε κανένα λόγο να το πολεμήσει.

Η πραγματική προσφυγή και η αναδίπλωση του Αδώνιδος Γεωργιάδη

Μετά την αποστολή του εξωδίκου, αποδείχθηκε ότι η προσφυγή προερχόταν από την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ. Σε συνάντηση με το Δ.Σ. της Ένωσης, ο Άδωνις Γεωργιάδης αναγνώρισε την παρεξήγηση, αποδίδοντας το μπέρδεμα σε εσφαλμένη ενημέρωση και ζήτησε συγγνώμη. Παράλληλα, δεσμεύτηκε για άμεσες τεχνικές διορθώσεις στην πλατφόρμα σε συνεργασία με την ΗΔΙΚΑ και πρότεινε την απόσυρση της προσφυγής, ως κίνηση καλής θέλησης και συνεργασίας.

Η πρόεδρος της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ και πρόεδρος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών, Άννα Μαστοράκου, εξήγησε ότι η προσφυγή είχε ως στόχο την επίλυση λειτουργικών προβλημάτων που επηρέαζαν την εξυπηρέτηση των ήδη καταγεγραμμένων ασθενών. Μετά τις παρεμβάσεις, δήλωσε ότι το πρόβλημα έχει επιλυθεί και οι γιατροί προτίθενται να στηρίξουν τη λειτουργία της πλατφόρμας.

Ο υπουργός Υγείας κλείνοντας το επεισόδιο παραδέχθηκε πως οι δηλώσεις του ενόχλησαν τους γιατρούς και τόνισε ότι δεν είχε πρόθεση να τους προσβάλει. Εξήρε την υπευθυνότητα της πλειοψηφίας των γιατρών και διαβεβαίωσε πως στόχος είναι να βελτιωθεί η πλατφόρμα προς όφελος ασθενών και επαγγελματιών υγείας.

Η κρίση αποκλιμακώθηκε με μια συγγνώμη, αλλά και την υπενθύμιση πως οι θεσμικές αντιπαραθέσεις απαιτούν ακρίβεια, υπευθυνότητα και – πάνω απ’ όλα – σεβασμό στους ρόλους και την αλήθεια.