«Στοπ» τα εισιτήρια στα ΜΜΜ – Πως θα μπαίνουμε μέσα

Αλλάζει ριζικά το σύστημα πρόσβασης στα ΜΜΜ στη χώρα μας. Πως θα μπαίνουμε μέσα σε λίγο καιρό.

«Στοπ» τα εισιτήρια στα ΜΜΜ - Πως θα μπαίνουμε μέσα

Διαφοροποιημένο θα είναι το νέο σύστημα πρόσβασης στα ΜΜΜ στην Ελλάδα…

Ήδη έχει αποφασιστεί η κατάργηση των εισιτηρίων και η αντικατάστασή τους με… τεχνολογικά μέσα.

Ποιο το πλάνο για το πως θα μπαίνουμε σε λίγους μήνες στα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Τελειώνουν τα εισιτήρια στα ΜΜΜ – Έτσι θα μπαίνουμε

Σύμφωνα με την ΕΡΤ, η διαδικασία θα γίνεται με τα smartphones όπου μέσω του συστήματος NFC θα πραγματοποιείται η επιβίβαση στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Με το σύστημα των ανέπαφων συναλλαγών ο χρήστης δεν θα χρειάζεται να εκδώσει κάποιο εισιτήριο από τα μηχανήματα, αλλά θα αρκεί να τσεκάρει την τραπεζική του κάρτα του ή το κινητό του τηλέφωνο στις συσκευές επικύρωσης.

Κύριος στόχος φυσικά είναι η καταπολέμηση αυτών που μπαίνουν στα Μέσα χωρίς εισιτήριο και κοστίζουν εκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία.

Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Γιώργο Σπηλιόπουλο, μέχρι το τέλος του έτους το σύστημα ανέπαφων συναλλαγών θα εφαρμοστεί στα λεωφορεία του αεροδρομίου και, βάσει προγραμματισμού, στόχος είναι να εφαρμοστεί παντού έως την άνοιξη του 2024.

Πως θα αγοράζουμε το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το επιβατικό κοινό θα πραγματοποιεί την αγορά του κομίστρου με τη χρήση ηλεκτρονικών πορτοφολιών από κινητά τηλέφωνα σε συνδυασμό με την κατάλληλη εφαρμογή (π.χ. Google Pay).

Το εν λόγω σύστημα θα επιτρέπει την ασφαλή πρόσβαση σε επιλεγμένους λογαριασμούς του πελάτη για την εκτέλεση ψηφιακών συναλλαγών, στον εξοπλισμό πώλησης, στα επικυρωτικά μηχανήματα (σε λεωφορεία, τραμ και σταθμούς Μετρό) και σε καρταναγνώστες πυλών διέλευσης επιβατών (στους σταθμούς του Μετρό).

Δεν τελειώνει αμέσως το χάρτινο εισιτήριο

Πάντως τα χάρτινα εισιτήρια δεν αναμένεται να εξαφανιστούν εντελώς, προκειμένου να εξυπηρετούνται οι ηλικιωμένοι και όσοι δεν διαθέτουν κινητό που να εξυπηρετεί τη συγκεκριμένη εφαρμογή.

Ποια η γνώμη των ειδικών για αυτή την αλλαγή

Για το νέο αυτό μέτρο που σχεδιάζει το υπουργείο μίλησε στην ΕΡΤ το μέλος του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων στον ΟΑΣΑ, Φώτης Νικολακόπουλος. «Γα μας είναι πολύ θετικό ένας επιβάτης πλέον να μπορεί να χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα, να μπαίνει στο λεωφορείο και στο επικυρωτικό μηχάνημα να του αφαιρεί το αντίτιμο, το 1,20 του εισιτηρίου», είπε αρχικά.

«Στο δίκτυο των λεωφορείων και τρόλεϊ, οι στάσεις είναι πάρα πολλές. Επομένως είναι πολύ δύσκολο σε κάθε στάση να υπάρχει κάτι να προμηθεύει τους επιβάτες εισιτήριο. Το αντίθετο γίνεται με τη ΣΤΑΣΥ, δηλαδή το μετρό και ηλεκτρικός σε κάθε στάση του έχει εκδοτήριο εισιτηρίων. Εμάς είναι αδύνατον γιατί είναι πάρα πολλές στάσεις. Επομένως είναι πολύ θετικό – όπως είπαμε – ένας επιβάτης πλέον να μην ψάχνει εισιτήριο αλλά να χρησιμοποιεί την πιστωτική του κάρτα από την οποία να αφαιρείται το αντίτιμο του εισιτηρίου με αποτέλεσμα να μπορεί να επιβιβαστεί στο λεωφορείο», προσέθεσε.

Σύμφωνα με τον κ. Νικολακόπουλο τα χάρτινα εισιτήρια εάν εφαρμοστεί αυτό το μέτρο σιγά σιγά θα εκλείψουν και θα υπάρχει μία εφαρμογή, την οποία ο επιβάτης θα μπορεί να «κατεβάσει» στο κινητό του, να μεταφέρει το αντίστοιχο χρηματικό ποσό και μέσω του NFC να φορτίσει την κάρτα του.

«Είναι κάτι πολύ σημαντικό για τους επιβάτες, να γλιτώσουν ταλαιπωρία για να μπορούν να φορτίσουν τις κάρτες τους. Ωστόσο, για τους πιο ηλικιωμένους θα παραμείνει ο παλαιός τρόπος του εισιτηρίου. Δεν θα εξαφανιστούν δια μαγείας και με τη μία τα εισιτήρια. Απλά για όσους μπορούν να χρησιμοποιήσουν τις εφαρμογές και την πιστωτική τους κάρτα στο λεωφορεία, γι’ αυτούς θα είναι πιο εύκολο», προσέθεσε.

«Πολλές φορές υπάρχει φαινόμενο λαθρεπιβίβασης από ανθρώπους που δεν έβρισκαν εισιτήριο, επομένως έχοντας μαζί του την πιστωτική κάρτα θα μπορεί να το έχει πιο εύκολα. Αυτό θα πρέπει να γίνει ταυτόχρονα και με καλύτερους ελέγχους. Δηλαδή αν αυξηθούν οι έλεγχοι στα λεωφορεία σε συνδυασμό με το να βρίσκει πιο εύκολα ένας άνθρωπος εισιτήριο, θεωρούμε ότι θα μειωθεί η λαθρεπιβίβαση που υπάρχει αυτή τη στιγμή», κατέληξε.