Τέλη κυκλοφορίας: Άσχημα τα νέα – Νέα αύξηση για όλους

Καθόλου καλά δεν είναι τα νέα που έρχονται από τα τέλη κυκλοφορίας. Αυξάνονται τα χρήματα που θα δίνουμε.

Τέλη κυκλοφορίας: Άσχημα τα νέα - Νέα αύξηση για όλους

Κανείς σχεδόν δεν θα γλιτώσει από την αύξηση των τελών κυκλοφορίας που φέρνει η κυβέρνηση…

Οι αποφάσεις φαίνεται πως έχουν ήδη παρθεί και θα επηρεαστούν οι περισσότεροι από τους οδηγούς.

Τι περιλαμβάνει το πλάνο που λογικά θα αρχίσει να εφαρμόζεται από την επόμενη πληρωμή.

Ο βασικός στόχος που έχει θέσει η κυβέρνηση είναι αύξηση των εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας, που δεν πηγαίνουν πολύ καλά.

Σε ποιους θα αφορούν οι αλλαγές στα τέλη κυκλοφορίας

Όπως προκύπτει, οι αλλαγές θα αφορούν μόνο στα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης (ΕΙΧ) αυτοκίνητα και όχι στα επαγγελματικά (φορτηγά, λεωφορεία) και στις μοτοσικλέτες.

Ο λόγος των αλλαγών, που δεν αναφέρεται στην απόφαση, είναι η αύξηση των κρατικών εσόδων από τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα τελευταία χρόνια διαπιστώνεται ότι παρά την αύξηση των πωλήσεων των Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων, τα κρατικά έσοδα από τα τέλη κυκλοφορίας παραμένουν στάσιμα ή μειώνονται.

Ενδεικτικά, το 2022 οι εισπράξεις είχαν ανέλθει σε 1,23 δισ. ευρώ, το 2023 διαμορφώθηκαν σε 1,216 δις. ευρώ, και το 2024 υπολογίζονται σε 1,2 δισ. ευρώ.

Την ίδια περίοδο, οι πωλήσεις καινούργιων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων καλπάζουν και ανέρχονται στις 150.000 τον χρόνο. Το 2023 οι πωλήσεις Ι.Χ. επιβατικών αυτοκινήτων έφτασαν σε 166.574.

Ο λόγος της στασιμότητας των εισπράξεων από τα τέλη κυκλοφορίας είναι οι πολλές απαλλαγές που ισχύουν για τα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, όπως είναι τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά, καθώς και τα μειωμένα τέλη που βαρύνουν πλέον τα βενζινοκίνητα ή πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους.

Οι αλλαγές που έρχονται άμεσα

Στο πλαίσιο αυτό, στόχος του υπουργείου Οικονομικών είναι να γίνει ανακατανομή του ύψους των τελών κυκλοφορίας και να καταργηθούν ή να περιοριστούν οι απαλλαγές.

Λόγω του αυξανόμενου αριθμού των ηλεκτρικών και ειδικά των υβριδικών αυτοκινήτων, στις σκέψεις του υπουργείου είναι η κατάργηση των μηδενικών τελών και η αντικατάστασή τους από ένα «συμβολικό» ποσό. Επίσης:

Θα αυξηθούν τα τέλη κυκλοφορίας, όπως υπολογίζονται με βάση τους εκπεμπόμενους ρύπους για τα καινούργια βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.

Θα αυξηθούν τα τέλη για τα οχήματα που έχουν τεθεί σε πρώτη κυκλοφορία από τον Νοέμβριο του 2010 και μετά, τα οποία είναι χαμηλότερα, αναλογικά σε σύγκριση με αυτά που επιβαρύνονται ιδιοκτήτες ΙΧ που έχουν τεθεί σε κυκλοφορά έως 31 Οκτωβρίου 2010.

Θα αυξηθούν περαιτέρω τα τέλη για τα παλαιά Ι.Χ. αυτοκίνητα, των δεκαετιών 1990 και 2000, τα οποία πρέπει να σημειωθεί πως είναι ήδη σε υψηλά επίπεδα.

Αν γίνουν τα παραπάνω, αναμένεται να μπουν πολύ περισσότερα χρήματα στα ταμεία του κράτους…

telh1

telh2