Τέλος τα ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό στην Αθήνα – Που πηγαίνουν

Αλλάζει η τοποθεσία στα ΚΤΕΛ και δεν θα βρίσκονται πλέον σε Λιοσίων και Κηφισό. Που μεταφέρονται.

Τέλος τα ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό στην Αθήνα - Που πηγαίνουν

Ανατροπή στα ΚΤΕΛ της Αθήνας, αφού αλλάζουν το σημείο που θα εδρεύουν. Πότε θα γίνει αυτό;

Κλείνουν σε λίγα χρόνια οι δύο σταθμοί των ΚΤΕΛ σε Λιοσίων και Κηφισό. Η απόφαση είναι οριστική.

Θα μεταφερθούν στον Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) ο οποίος θα κατασκευαστεί στον Ελαιώνα.

Πρόκειται για ένα έργο που παίρνει σιγά-σιγά την άγουσα της υλοποίησης, καθώς έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι -ένα βήμα αποφασιστικό για τη δημιουργία του ΚΣΥΛ, το οποίο θα παραπέμπει σε αεροδρόμιο λόγω της επιβλητικής του όψης και το πλήθος των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Πόσο θα στοιχίσει

Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 100 εκατ. ευρώ και μόλις κατασκευαστεί (εκτιμάται ότι αυτό θα διαρκέσει 2 χρόνια) θα εξυπηρετούνται καθημερινά περισσότεροι από 40.000 επιβάτες.

Που θα είναι το νέο σημείο των ΚΤΕΛ

Όπως έχουμε γράψει, προβλέπεται να κατασκευαστεί σε οικόπεδο έκτασης 66.420 m2, και θα χωροθετείται εντός των ορίων του Δήμου Αγάλαιω. Ειδικότερα, θα βρίσκεται στην περιοχή του Ελαιώνα, σε έκταση που περικλείεται από τον παράδρομο της Λ. Κηφισού, την Ιερά Οδό και τις οδούς Αγ. Άννης και Πιερίας.

Ραχοκοκαλιά του ΚΣΥΛ Ελαιώνα θα είναι 4 κτίρια τα οποία θα φροντίζουν -μεταξύ άλλων- για τη στάθμευση των λεωφορείων, αλλά και τη στέγαση εκθεσιακών χώρων, ξενοδοχείου, συνεδριακού κέντρου κ.ο.κ.

Τι θα έχει το κάθε κτίριο

Αναλυτικότερα:

Κτήριο Α: Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/ αποβάθρες των εθνικών λεωφορειακών γραμμών ΚΤΕΛ (σε δύο στάθμες +25,70 και +37,40), τους χώρους στάθμευσης των ιδιωτικών αυτοκινήτων και την ξενοδοχειακή μονάδα που συνοδεύει τον σταθμό.

Κτήριο Β: Αποτελεί τον πυρήνα υποδοχής των επιβατών και των επισκεπτών του σταθμού. Περιλαμβάνει τη βασική αίθουσα αφίξεων και αναχωρήσεων, εμπορικές χρήσεις υπηρεσιών/καταστημάτων, χώρους εστίασης, συνεδριακό κέντρο και εκθεσιακούς χώρους.

Κτήριο Γ: Εκεί θα βρίσκονται οι χώροι στάθμευσης/αποβάθρες των λεωφορείων διεθνών προορισμών.

Κτήριο Δ (συνοδευτικό): Φιλοξενεί τους χώρους στάθμευσης/απόσυρσης των λεωφορείων.

Στους χώρους του ΚΣΥΛ θα φιλοξενούνται και βοηθητικές υπηρεσίες όπως η αίθουσα αναμονής επιβατών, τα εκδοτήρια, οι αποθήκες αποσκευών, το γραφείο απόθεσης παραλαβής, αποθήκη ασυνόδευτων αποσκευών και θεμάτων, χώροι για τις διοικητικές υπηρεσίες, πρατήριο καυσίμων για τα λεωφορεία, πλυντήριο και συνεργείο επισκευών των λεωφορείων.

Η είσοδος των λεωφορείων του ΚΣΥΛ θα γίνεται μέσω της οδού Καστοριάς, ενώ θα υπάρχουν δύο επίπεδα στάθμευσης, για τα λεωφορεία που θα εκτελούν τα δρομολόγια. Οι συνολικές θέσεις θα ανέρχονται σε 70, και θα μοιράζονται στους δύο ορόφους του Κτηρίου Α.

Παράλληλα ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα θα λειτουργεί ως συγκοινωνιακός κόμβος μετεπιβίβασης, καθώς -μεταξύ άλλων- θα γειτνιάζει με τον σταθμό «Ελαιώνα» του Μετρό, τον σταθμό αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΑ και χώρους μετεπιβίβασης από/προς ταξί.

Θα υλοποιηθούν παρεμβάσεις στο οδικό δίκτυο ενώ αναμένεται να αναβαθμιστούν και οι χρήσεις γης/δραστηριότητες στην περιοχή πέριξ του σταθμού. Τέλος, έντονη θα είναι και η παρουσία πρασίνου, το οποίο θα καλύπτει κατ’ ελάχιστον 30% του οικοπέδου.