Τεράστια αλλαγή στο Μετρό: Τι ανακοινώθηκε για την Αθήνα

Οι αναβαθμίσεις και οι επεκτάσεις στοχεύουν στη βελτίωση της λειτουργίας και της αξιοπιστίας των γραμμών του Μετρό, συμβάλλοντας σημαντικά στην καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών και στη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών στην ευρύτερη περιοχή της Αθήνας.

Τεράστια αλλαγή στο Μετρό: Τι ανακοινώθηκε για την Αθήνα

Το Αττικό Μετρό προχωρά στην επέκταση της Γραμμής 2 προς το Ίλιον, παράλληλα με την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελαιώνα. Το εν λόγω έργο στοχεύει στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών στα δυτικά προάστια της Αθήνας.

Νέα Στοιχεία της Επέκτασης

Η επέκταση της Γραμμής 2 του μετρό περιλαμβάνει την κατασκευή νέας διαδρομής μετά τον σταθμό «Ανθούπολη» που θα εξυπηρετεί τις περιοχές του Ιλίου και του Αγίου Νικολάου και μελλοντικά τις Αχαρνές. Η συνολική απόσταση της επέκτασης είναι περίπου 4 χλμ και περιλαμβάνει τρεις νέους σταθμούς, καθώς και τα αντίστοιχα φρέατα αερισμού τους.

Σταθμοί και Χωροθέτηση:

  • Σταθμός «Παλατιανή»: Στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ανδρέα Παπανδρέου, με δύο εισόδους.
  • Σταθμός «Ίλιον»: Στη διασταύρωση των οδών Θηβών και Ελαιών, με δύο εισόδους και πρόβλεψη σύνδεσης με τη μελλοντική Επέκταση της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη.
  • Σταθμός «Άγιος Νικόλαος»: Κάτω από την ομώνυμη οδό και τον παρακείμενο χώρο πρασίνου.

Οι νέοι σταθμοί θα διαθέτουν πλευρικές αποβάθρες, θα είναι πλήρως προσβάσιμοι από ΑΜΕΑ, και θα έχουν βάθος που θα κυμαίνεται από -22 έως -24 μέτρα. Επιπλέον, στην Παλατιανή θα κατασκευαστεί ένας σταθμός μετεπιβίβασης με υπόγειο χώρο στάθμευσης τριών επιπέδων για 150 ΙΧ και χώρο μετεπιβίβασης λεωφορείων στην επιφάνεια.

Υπολογιζόμενα Οφέλη από την επέκταση του Μετρό

  • Εξυπηρέτηση 67.000 επιβατών ημερησίως.
  • Περίπου 42.000 κάτοικοι και 5.000 θέσεις εργασίας σε ακτίνα 500 μέτρων από τους νέους σταθμούς.

Αναβάθμιση Ηλεκτρομηχανικών Συστημάτων

Η επέκταση της Γραμμής 2 καθιστά αναγκαία την αναβάθμιση ή αντικατάσταση των συστημάτων ψηφιακής μετάδοσης δεδομένων στις Γραμμές 2 και 3. Αυτή η αναβάθμιση περιλαμβάνει νέο εξοπλισμό και λογισμικό τόσο στο Κέντρο Ελέγχου στο Σύνταγμα όσο και τοπικά στους σταθμούς, διασφαλίζοντας την ομαλή σύνδεσή τους με τα σημερινά συστήματα χωρίς διακοπή λειτουργίας.

Προϋπολογισμός και Χρονοδιάγραμμα

Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 550 εκατομμύρια ευρώ χωρίς ΦΠΑ, με την τελική εκτιμώμενη αξία της σύμβασης να καθορίζεται στο δεύτερο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ο δε χρόνος κατασκευής εκτιμάται σε 57 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης.

Μελλοντικές Επεκτάσεις

Στην Αττική έχουν διερευνηθεί επιπλέον επεκτάσεις της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, της Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Μαρούσι, και της Γραμμής 1 προς Νέα Ερυθραία. Στη Θεσσαλονίκη, το Μετρό θα επεκταθεί δυτικά προς Εύοσμο και το Νοσοκομείο Παπανικολάου, καθώς και προς το αεροδρόμιο, εξυπηρετώντας το Mediterranean Cosmos, το Διαβαλκανικό, και τη Γεωργική Σχολή.

Συμπερασματικά θα λέγαμε πως η επέκταση της Γραμμής 2 του Μετρό προς Ίλιον αποτελεί ένα σημαντικό βήμα για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών της Αθήνας, εξυπηρετώντας χιλιάδες επιβάτες καθημερινά και βελτιώνοντας τις συνθήκες μετακίνησης σε πολλές περιοχές. Οι μελλοντικές επεκτάσεις υπόσχονται να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο το δίκτυο Μετρό τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, συμβάλλοντας στην αύξηση της χρήσης των δημόσιων συγκοινωνιών και στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης.