Θα την «πατήσουν» όλοι με το πράσινο τιμολόγιο – Τι πρέπει να προσέξετε

Ιδιαίτερα προσεκτικοί θα πρέπει να είναι όσοι έχουν επιλέξει το πράσινο τιμολόγιο για το ρεύμα τους. Ποια παγίδα υπάρχει.

Θα την «πατήσουν» όλοι με το πράσινο τιμολόγιο - Τι πρέπει να προσέξετε

Οι πολίτες μέχρι το τέλος του χρόνου έκαναν τις επιλογές τους σχετικά με τα τιμολόγια ρεύματος

Η ενημέρωση δεν ήταν η απαιτούμενη, με αποτέλεσμα ο κόσμος να τα βάζει… στη τύχη πολλές φορές.

Οι περισσότεροι επέλεξαν το πράσινο τιμολόγιο, αφού αυτό ήταν και το προκαθορισμένο αν δεν είχε ασχοληθεί κάποιος για να το αλλάξει.

Βέβαια, τις τελευταίες ώρες έχει βγει στη δημοσιότητα μια “παγίδα” που υπάρχει και μπορεί να κοστίσει ακριβά σε όσους δεν την προσέξουν.

Τι χρειάζεται να κάνετε αν έχετε πράσινο τιμολόγιο

Όπως αναφέρει ο ενεργειακός επιθεωρητής, Μιχάλη Χριστοδουλίδη, στο πράσινο τιμολόγιο, πρέπει ο καταναλωτής να πληρώνει πριν τη λήξη της ημερομηνίας λήξης του λογαριασμού, αλλιώς θα έχει αύξηση στον λογαριασμό, που φτάνει το 35%. Και αυτό γιατί, τόση είναι η έκπτωση, που δίνεται από τις εταιρείες και ορίζεται ως «έκπτωση συνέπειας».

Ο κ. Χριστοδουλίδης αναφέρει συγκεκριμένα: « Οι τιμές που έδωσαν στα πράσινα τιμολόγια, είναι τιμές μετά από έκπτωση. Οι εκπτώσεις κυμαίνονται από 20% έως και 40%. Κάποιο ποσοστό από την έκπτωση, είναι το ποσοστό συνέπειας. Που σημαίνει ότι αν εσύ καθυστερήσεις μία ημέρα την πληρωμή του τιμολογίου, ενώ θα είχε, για παράδειγμα, 14 λεπτά του ευρώ η κιλοβατώρα, με την έκπτωση, αφαιρείται ποσοστό συνέπειας , που φτάνει το 35% και η τιμή της κιλοβατώρας, στο παράδειγμα που είπαμε, μπορεί να φτάσει και τα 19 ή 20 λεπτά. Αυτό πρέπει να το γνωρίζουν οι καταναλωτές, γιατί 35% επάνω από το κανονικό, είναι μεγάλη διαφορά»,σημειώνει.

Επίσης σύμφωνα με τον ίδιο στο «πράσινο» τιμολόγιο «το πρόβλημα είναι ότι ενώ σου λέει ότι η βασική τιμή εκκίνησης θα είναι σταθερή για έξι μήνες, δεν θα είναι σταθερό το ποσοστό της έκπτωσης. Έτσι την 1Η Φεβρουαρίου, να αλλάξει το ποσοστό. Δεν τον υποχρεώνει ο νόμος για έξι μήνες να έχει και τα ποσοστά έκπτωσης. Μπορεί δηλαδή κάποιοι πάροχοι να δώσουν χαμηλές τιμές εκκίνησης και τον επόμενο μήνα οι εκπτώσεις να πέσουν και στο μηδέν. Άρα κοιτάμε πάντα την τιμή εκκίνησης και όχι την έκπτωση, γιατί αυτή μπορεί και να μηδενιστεί».

Όλα όσα πρέπει να εξετάσετε

Για το πράσινο τιμολόγιο, ο κ. Χριστοδουλίδης, αναφέρει ότι ο καταναλωτής, θα πρέπει να προσέξει επίσης τρεις παράγοντες:

-Την τιμή εκκίνησης, χωρίς την έκπτωση.

-Τον συντελεστή προσαύξησης Α, να είναι κοντά στον αριθμό ένα και τρίτο,

-Το ανώτατο όριο ενεργοποίησης της ρήτρας, που θα του δώσει ο πάροχος να είναι πάνω από 100.