Ξεχάστε όσα ξέρατε στο κέντρο της Αθήνας – Τι αλλάζει με την οδήγηση

Μια σειρά από αλλαγές στις μετακινήσεις και τη λειτουργία του δακτυλίου εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Βασίλης Οικονόμου, μιλώντας στην εκπομπή "Newsroom" της ΕΡΤNews.

Ξεχάστε όσα ξέρατε στο κέντρο της Αθήνας - Τι αλλάζει με την οδήγηση

Η κυβέρνηση μελετά το ενδεχόμενο ενός ανανεωμένου δακτυλίου, με σκοπό να συμβάλει στη μείωση των ρύπων και την προώθηση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Ήδη, 400 νέα λεωφορεία έχουν προστεθεί στον στόλο και μέχρι το καλοκαίρι ο αριθμός αυτός αναμένεται να φτάσει τα 950. Παράλληλα, το υπουργείο καταγράφει στοιχεία για τον αριθμό των οχημάτων που κυκλοφορούν εντός της πόλης, καθώς και τον αριθμό των ηλεκτρικών και υβριδικών αυτοκινήτων, προκειμένου να διαμορφώσει μια στρατηγική για τον νέο δακτύλιο.

Ενίσχυση των δημόσιων συγκοινωνιών

Ο κ. Οικονόμου τόνισε πως στόχος της κυβέρνησης είναι να βελτιώσει την εικόνα των δημόσιων συγκοινωνιών, οι οποίες πρέπει να εξυπηρετούν τον πολίτη, τον εργαζόμενο και τον σπουδαστή. Στο πλαίσιο αυτό, ενισχύεται η επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων, προκειμένου να διασφαλιστεί η ανεμπόδιστη κυκλοφορία των αστικών συγκοινωνιών. Με την αυστηρή επιτήρηση της Τροχαίας, οι λεωφορειολωρίδες θα παραμείνουν ανοιχτές και οι μετακινήσεις θα πραγματοποιούνται με μεγαλύτερη ακρίβεια και ασφάλεια.

Ο ρόλος των ταξί και η κυκλοφοριακή συμφόρηση

Ένα από τα ζητήματα που εξετάζονται είναι η πιθανή χρήση των λεωφορειολωρίδων και από τα ταξί, όπως συμβαίνει σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο υφυπουργός επεσήμανε πως μια αλλαγή στη χρονική ζώνη τροφοδοσίας των καταστημάτων θα μπορούσε να μειώσει την κυκλοφοριακή συμφόρηση κατά 10-20%. Αυτή τη στιγμή, εντός του δακτυλίου κυκλοφορούν περίπου 1,5 εκατομμύριο οχήματα, ενώ σε όλο το λεκανοπέδιο ο αριθμός φτάνει τα 3 εκατομμύρια, γεγονός που δημιουργεί ασφυκτικές συνθήκες στις μετακινήσεις.

Ριζικές αλλαγές στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας

Ο νέος ΚΟΚ περιλαμβάνει σημαντικές τροποποιήσεις, οι οποίες αποσκοπούν στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. Ένα από τα βασικά μέτρα είναι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα εντός των πόλεων, με σκοπό τη μείωση των ατυχημάτων, καθώς το 2023 καταγράφηκαν 122 νεκροί πεζοί, εκ των οποίων το 80% ήταν άνω των 65 ετών.

Επιπλέον, εισάγονται αυστηρότερες ποινές:

  • Η μη παροχή προτεραιότητας σε διάβαση πεζών θα επιφέρει αυστηρό πρόστιμο.
  • Η εγκατάλειψη θύματος τροχαίου θα θεωρείται κακούργημα.
  • Η παράνομη στάθμευση σε ράμπες αναπήρων θα συνεπάγεται άμεση απομάκρυνση του οχήματος από γερανό.
  • Οι μοτοσικλέτες θα έχουν προτεραιότητα μόνο στα φανάρια και όχι ανάμεσα στα οχήματα κατά την κυκλοφορία.

Κοινωνική Αστυνομία στις δημόσιες συγκοινωνίες

Μια νέα πρωτοβουλία αφορά τη δημιουργία ειδικού σώματος για την ασφάλεια στα μέσα μαζικής μεταφοράς. Από τις 21 Φεβρουαρίου, τρεις αστυνομικοί (δύο με στολή και ένας με πολιτικά) θα πραγματοποιούν ελέγχους στις συγκοινωνίες, ξεκινώντας από το δρομολόγιο Λιόσια-Ζεφύρι. Στόχος είναι να αντιμετωπιστούν φαινόμενα παραβατικότητας, που καθιστούν επικίνδυνη τη μετακίνηση των πολιτών, ιδιαίτερα σε περιοχές όπως το Μενίδι, τα Λιόσια και το Ζεφύρι.

Οι αλλαγές που σχεδιάζονται στοχεύουν στη βελτίωση των μετακινήσεων, τη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και την ενίσχυση της ασφάλειας των πολιτών. Η επιτυχία τους, ωστόσο, θα εξαρτηθεί από την εφαρμογή των μέτρων και τη συνεργασία των πολιτών.