Ανατροπή στην πίτσα – Ποια πουλάει περισσότερο στην Ελλάδα
Αν και το σουβλάκι παραμένει ο βασιλιάς του ελληνικού street food, η πίτσα συνεχίζει να διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην ελληνική εστίαση, όχι μόνο λόγω των κερδών της, αλλά και ως κινητήριος δύναμη καινοτομίας στον τομέα.
Η πίτσα, ως προϊόν, εισήγαγε πριν από μισό αιώνα την ιδέα της διανομής φαγητού στο σπίτι, το δημοφιλές πλέον delivery, και μέχρι σήμερα οι επιχειρήσεις του κλάδου συνεχίζουν να ανανεώνουν τα προϊόντα και να βελτιώνουν τις υπηρεσίες τους.
Στην ελληνική αγορά πίτσας, η οποία έχει αξία περίπου 330-370 εκατομμυρίων ευρώ, οι τέσσερις μεγαλύτεροι παίκτες καταφέρνουν να ενισχύσουν την κερδοφορία τους, παρά τις αυξημένες λειτουργικές δαπάνες (ενέργεια, πρώτες ύλες, μεταφορές), ενώ δεν έχουν χάσει σημαντικό μέρος της πελατείας τους λόγω της οικονομικής δυσχέρειας.
Ωστόσο, η επιστροφή της Pizza Hut στην ελληνική αγορά, μέσω του κυπριακού ομίλου PHC Franchised Restaurants Public Ltd, αναμένεται να ανατρέψει τις ισορροπίες στην αγορά, 4,5 χρόνια μετά την αποχώρησή της το 2020.
Η Pizza Fan, που ξεκίνησε το 1996 από τον Κωνσταντίνο Αντάρα, παραμένει η κορυφαία εταιρεία στον κλάδο, με αύξηση εσόδων και κερδών, παρά τη μείωση του μικτού περιθωρίου κέρδους. Η αλυσίδα διαθέτει 90 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με το δίκτυο να αυξάνεται συνεχώς.
Η Daufood Greece, master franchisee της Domino’s Pizza στην Ελλάδα, σημείωσε εντυπωσιακή αύξηση τόσο στις πωλήσεις όσο και στην κερδοφορία, με 48 καταστήματα σε όλη τη χώρα και την εταιρεία να αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης της Domino’s Pizza στην περιοχή, συμπεριλαμβανομένων 14 χωρών.
Οι μικρότεροι παίκτες της αγοράς, όπως η L’ Artigiano και η Roma Pizza, επίσης σημειώνουν αυξημένα έσοδα, με την Roma Pizza να παραμένει μια ιστορική αλυσίδα με παρουσία από το 1972, ενώ η L’ Artigiano επανήλθε στην κερδοφορία το 2023.
Η Pizza Hut αναμένεται να επαναστατήσει στην ελληνική αγορά, με το πρώτο της κατάστημα στο Παγκράτι να ανοίγει σύντομα, ενώ καινοτομίες στο μενού και τη διακόσμηση αναμένονται για τους πιστούς θαυμαστές του σήματος. Η εταιρεία προγραμματίζει την επέκταση της στην ελληνική αγορά για τα επόμενα χρόνια, αντλώντας εμπειρία από τη διαχείριση περίπου 120 εστιατορίων στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Η επιστροφή της Pizza Hut αποτελεί την αρχή της ανανέωσης και δυναμικής ανάπτυξης στην αγορά πίτσας, με τον όμιλο PHC να έχει ήδη κλείσει συνεργασίες και με άλλες μεγάλες διεθνείς αλυσίδες, όπως τα Wagamama και KFC.
Πέρα από την Pizza Hut, η Food Plus, ιδιοκτήτης του ομίλου, εξετάζει και την επανεμφάνιση του Taco Bell στην ελληνική αγορά, μετά την αποτυχημένη απόπειρα της αλυσίδας 14 χρόνια πριν.
Ακολούθησε το Onlinepress.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις