Νέες αλλαγές στη Γραμμή 3 του Μετρό – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες

Η Γραμμή 3 του Μετρό, που ενώνει το Αεροδρόμιο με τον Πειραιά, αποτελεί τη ραχοκοκαλιά του δικτύου μετακινήσεων της πρωτεύουσας. Είναι η γραμμή με την πιο αυξημένη κίνηση, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, όταν η ροή των επιβατών προς και από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος αυξάνεται κατακόρυφα.

Νέες αλλαγές στη Γραμμή 3 του Μετρό - Τι πρέπει να γνωρίζουν οι επιβάτες

Με πρόβλεψη για πάνω από 30 εκατομμύρια μετακινήσεις το 2025, η ανάγκη για αναδιοργάνωση είναι πιο επιτακτική από ποτέ.

Προς άμεσες βελτιώσεις με ενίσχυση των δρομολογίων

Επειδή η προμήθεια επτά νέων διρευματικών συρμών δεν αναμένεται πριν από το 2028, η ΣΤΑΣΥ καταφεύγει σε προσωρινές λύσεις. Στο άμεσο διάστημα, σχεδιάζεται να τροποποιηθεί το πρόγραμμα δρομολογίων, να επεκταθούν οι ώρες αιχμής και να προστεθεί ακόμη ένας συρμός που σήμερα είναι σε συντήρηση. Στόχος είναι η μείωση της συμφόρησης που παρατηρείται σήμερα στους σταθμούς, ειδικά από το Αεροδρόμιο έως το Μοναστηράκι.

Η επέκταση προς Πειραιά και οι συνέπειες

Η ολοκλήρωση της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά, με την προσθήκη 7,2 χλμ. και έξι νέους σταθμούς, αύξησε τη ζήτηση χωρίς να συνοδευτεί από αύξηση του στόλου. Τα δρομολόγια προς το Αεροδρόμιο, που εξυπηρετούνται από επτά διρευματικούς συρμούς, μειώθηκαν αριθμητικά και οι συρμοί έχουν φτάσει στα όρια της αντοχής τους, με έως και 3 εκατομμύρια χλμ. σε χρήση.

Προσπάθειες για σταθερότητα στα δρομολόγια

Η ΣΤΑΣΥ επιχειρεί να ενισχύσει τη σταθερότητα και την ακρίβεια των δρομολογίων μέσω βελτιώσεων στο σύστημα διαχείρισης. Ο στόχος είναι τα δρομολόγια προς το Αεροδρόμιο να λειτουργούν με καθορισμένα ωράρια, ανεξάρτητα από καθυστερήσεις ή προβλήματα σε άλλα σημεία της γραμμής. Έτσι, οι επιβάτες θα γνωρίζουν με σαφήνεια πότε φεύγει και πότε φτάνει ο κάθε συρμός.

Αλλαγή στις ζώνες αιχμής για καλύτερη εξυπηρέτηση

Ο νέος σχεδιασμός δίνει έμφαση στην προσαρμογή των ζωνών αιχμής στις πραγματικές ανάγκες. Τις καθημερινές, επεκτείνεται το πρόγραμμα αιχμής από τις 17.00 έως τις 19.00. Το Σαββατοκύριακο, όπου πλέον καταγράφεται αυξημένη ζήτηση, ειδικά μετά το μεσημέρι, η αιχμή μεταφέρεται από τις 09.00 – 17.00 στις 12.00 – 20.00.

Οι νέοι συρμοί και το χρονοδιάγραμμα

Η οριστική λύση θα έρθει μόνο με την ενίσχυση του στόλου. Η Ελληνικό Μετρό προχωρά με τον διαγωνισμό για την προμήθεια 15 νέων συρμών, επτά εκ των οποίων προορίζονται για τη γραμμή προς το Αεροδρόμιο. Το κόστος αγγίζει τα 187,24 εκατομμύρια ευρώ και αν όλα κυλήσουν ομαλά, οι πρώτοι συρμοί αναμένονται στις αρχές του 2028. Μέχρι τότε, η ΣΤΑΣΥ επιχειρεί να συντηρήσει και να επαναφέρει στην κυκλοφορία παλαιούς συρμούς.

Τα σενάρια που απορρίφθηκαν

Παρότι εξετάστηκαν εναλλακτικές προτάσεις, όπως το σπάσιμο της διαδρομής Δημοτικό Θέατρο – Αεροδρόμιο με αλλαγή στο Μοναστηράκι ή το Αιγάλεω, τελικά εγκαταλείφθηκαν. Η εμπειρία από το παρελθόν στη Δουκίσσης Πλακεντίας έδειξε ότι οι μετεπιβιβάσεις με αποσκευές είναι ιδιαίτερα δυσάρεστες για τους επιβάτες. Απορρίφθηκε και η ιδέα για ειδικό ‘μπαλαντέρ’ συρμό μόνο για το τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.