Πέντε λεπτά διαφημίσεων πρόχειρου φαγητού αρκούν για αύξηση της κατανάλωσης θερμίδων στα παιδιά
Νέα επιστημονική μελέτη αναδεικνύει την άμεση επίδραση των διαφημίσεων ανθυγιεινών τροφίμων στη διατροφική συμπεριφορά παιδιών και εφήβων, προκαλώντας ανησυχία για τον ρόλο των μέσων ενημέρωσης στην παιδική παχυσαρκία.
Μόλις πέντε λεπτά έκθεσης των παιδιών σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού είναι αρκετά για να οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση της ημερήσιας πρόσληψης θερμίδων, σύμφωνα με νέα μελέτη που παρουσιάστηκε στο Ευρωπαϊκό Συνέδριο για την Παχυσαρκία (ECO) στη Μάλαγα. Η έρευνα, η οποία διεξήχθη με τη συμμετοχή 240 παιδιών ηλικίας 7 έως 15 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο, καταδεικνύει την επίδραση των διαφημίσεων – ανεξαρτήτως του τύπου μέσου ή του περιεχομένου τους – στην κατανάλωση φαγητού.
Στη μελέτη εξετάστηκε η επίδραση διαφορετικών μορφών διαφήμισης πρόχειρου φαγητού – από τηλεοπτικές διαφημίσεις μέχρι αναρτήσεις στα social media, ηχητικά μηνύματα και στατικές εικόνες – στην όρεξη των παιδιών. Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: μετά από μόλις πέντε λεπτά έκθεσης σε τέτοιου τύπου διαφημίσεις, τα παιδιά κατανάλωναν κατά μέσο όρο 130 επιπλέον θερμίδες ημερησίως. Η ποσότητα αυτή αντιστοιχεί, για παράδειγμα, σε δύο φέτες ψωμιού ή σε ένα μικρό σνακ.
Αναλύοντας περαιτέρω τα δεδομένα, οι ερευνητές διαπίστωσαν αύξηση τόσο στην κατανάλωση σνακ (κατά 58 θερμίδες) όσο και στο κύριο γεύμα της ημέρας (κατά 72 θερμίδες). Επιπλέον, δεν εντοπίστηκε διαφοροποίηση στην επίδραση ανάλογα με το αν η διαφήμιση προωθούσε συγκεκριμένο προϊόν ή απλώς μια μάρκα – αμφότερες είχαν παρόμοιο αποτέλεσμα. Ούτε το είδος του μέσου (οπτικό, ηχητικό ή στατικό) ούτε η κοινωνικοοικονομική προέλευση των παιδιών επηρέασαν τα αποτελέσματα.
Η συγκεκριμένη τυχαιοποιημένη μελέτη έρχεται σε μια εποχή που η δημόσια υγεία δίνει ιδιαίτερο βάρος στην αντιμετώπιση της παιδικής παχυσαρκίας. Με πολλές χώρες να εξετάζουν τη λήψη νομοθετικών μέτρων για τον περιορισμό των διαφημίσεων ανθυγιεινών τροφίμων σε παιδιά, τα ευρήματα ενισχύουν την ανάγκη για πιο αυστηρούς κανονισμούς και πολιτικές πρόληψης.
Όλοι οι γονείς να θυμάστε πως η έκθεση σε διαφημίσεις πρόχειρου φαγητού έχει άμεση και μετρήσιμη επίδραση στην κατανάλωση θερμίδων από τα παιδιά. Η ευαισθητοποίηση και η ρύθμιση της προβολής τέτοιων διαφημίσεων ενδέχεται να αποτελέσουν κρίσιμα βήματα στην πρόληψη της παιδικής παχυσαρκίας.
Ακολούθησε το Onlinepress.gr στο Google News για όλες τς τελευταίες χρηστικές ειδήσεις