Τρέμουν όλοι: Νέο σούπερ μάρκετ «πατάει» Σκλαβενίτη, ΑΒ, My Market

Νέο σούπερ μάρκετ παίζει χωρίς ανταγωνισμό και νικάει μεγάλες αλυσίδες.

Τρέμουν όλοι: Νέο σούπερ μάρκετ «πατάει» Σκλαβενίτη, ΑΒ, My Market

Ένα σούπερ μάρκετ, το οποίο βρίσκεται στη Φλώρινα έχει βαλθεί να βάλει τα γυαλιά σε όλες τις μεγάλες αλυσίδες των Σκλαβενίτη, ΑΒ, Mymarket με την πολιτική που ακολουθεί.

Πιο αναλυτικά το συγκεκριμένο σούπερ μάρκετ έχει καταφέρει και βγάζει δεκαπλάσιο ποσοστό κέρδους σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα, τα οποία είναι μεγάλες αλυσίδες.

Σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ η συγκεκριμένη αλυσίδα στη Φλώρινα έχει ποσοστό καθαρών κερδών προ φόρων μόλις 1,47%, αποτελεί μία μικρού βεληνεκούς αλυσίδα.

Νέο σούπερ μάρκετ υπερτερεί απέναντι στις μεγάλες αλυσίδες

Εξαίρεση στον γενικό κανόνα της αγοράς σούπερ μάρκετ, ο οποίος σύμφωνα με στοιχεία του ΙΕΛΚΑ και της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ έχει ποσοστό καθαρών κερδών προ φόρων μόλις 1,47%, αποτελεί μία μικρού βεληνεκούς αλυσίδα της Δυτικής Ελλάδας. Ο λόγος για την Total Market με έδρα τη Φλώρινα, η οποία είχε κύκλο εργασιών 10,8 εκατομμύρια ευρώ το 2022 και καθαρή κερδοφορία προ φόρων στα επίπεδα του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ (1,43 εκατ. ευρώ) με το ποσοστό κερδών προ φόρων επί του κύκλου εργασιών να κινείται στα επίπεδα του 13,5%. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας με τα οποία επικοινώνησε το Capital.gr το 2023 θα κλείσει με κύκλο εργασιών 13,7 εκατ. ευρώ και κέρδη προ φόρων που θα ανέλθουν στα 2 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε ποσοστό στα επίπεδα του 15% επί του κύκλου εργασιών της εταιρείας.

Η Total Market αυτή τη στιγμή διατηρεί δέκα σημεία πώλησης, με το τελευταίο από αυτά που εντάχθηκε στο δίκτυό της να βρίσκεται στην Πτολεμαΐδα με έναρξη λειτουργίας τον περασμένο Ιούνιο. Υπολογίζεται ότι σε πλήρη χρήση και για τα δέκα καταστήματα ο κύκλος εργασιών ανά κατάστημα ανέρχεται μεσοσταθμικά στο 1,5 εκατομμύριο ευρώ ετησίως, δεδομένου ότι το 2024 εκτιμάται πως ο κύκλος εργασιών της εταιρείας θα αγγίξει τα 15 εκατομμύρια ευρώ. Στο τέλος του 2022 απασχολούσε 55 άτομα προσωπικό, καταβάλλοντας για μισθούς ποσό 470,9 χιλιάδων ευρώ. Σημειώνεται ότι στο τέλος του 2022 η εταιρεία διατηρούσε εμπορικές υποχρεώσεις 103,6 χιλιάδων ευρώ και μηδενικό δανεισμό. Το σύνολο των υποχρεώσεών της για φόρους, οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, εμπορικές και λοιπές υποχρεώσεις πέρυσι ήταν 338 χιλιάδες ευρώ.

Τι φέρνει την κερδοφορία στο σούπερ μάρκετ

Στους κύριους παράγοντες που δημιουργούν κερδοφορία είναι ότι η εν λόγω εταιρεία διαθέτει σημαντικά αποθέματα προϊόντων, καθώς αξιοποίησε ειδικά στη διάρκεια του 2022 την άνοδο των τιμών στα βασικά καταναλωτικά αγαθά, τα οποία είχε αγοράσει και αποθεματοποιήσει προ της περιόδου υψηλού πληθωρισμού και ανατιμήσεων που ακολούθησε. Επιπλέον, διατηρεί χαμηλό λειτουργικό κόστος με μικρά καταστήματα γειτονιάς με μέσο όρο επιφάνειας περίπου 300 τετραγωνικά μέτρα. Βασικό στοιχείο που φέρνει κερδοφορία θεωρούνται και οι απευθείας εισαγωγές κρέατος από τη Γαλλία. Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών που φέρνει το κρέας σε ετήσια βάση ανέρχεται σε περίπου 700.000 ευρώ. Ο χρόνος εξόφλησης των προμηθευτών είναι κατά μέγιστο σε διάστημα 30 ημερών. Θα επισημάνουμε ότι σε σχετική ενημέρωση της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ, ο πρόεδρός της Αριστοτέλης Παντελιάδης, επισήμανε ότι για το σύνολο του κλάδου των σούπερ μάρκετ ο χρόνος αποπληρωμής των προμηθευτών κυμαίνεται από 60 έως και 140 ημέρες αναλόγως την επιχείρηση.

Μεταφορά έδρας και κεντρικών αποθηκών στην Κοζάνη – Επέκταση στα Ιωάννινα
Επόμενη περιοχή που θα λειτουργήσει κατάστημα είναι αυτή των Ιωαννίνων σύμφωνα με τις ίδιες πηγές. Ταυτόχρονα, η έδρα θα μεταφερθεί η έδρα της εταιρείας από τη Φλώρινα στην Κοζάνη, όπου θα μεταφερθούν και οι κεντρικές αποθήκες, μειώνοντας το μεταφορικό κόστος και εξυπηρετώντας ταυτόχρονα το πλάνο επέκτασης στην περιοχή των Ιωαννίνων. Τα καταστήματα της αλυσίδας εντοπίζονται σήμερα στην Κοζάνη (2), στο Αμύνταιο, Φλώρινα (4), Πτολεμαΐδα (2) και Μελίτη. Επιδίωξη είναι να συνεχίσει την ανάπτυξη σε τοπικό επίπεδο στις συγκεκριμένες περιοχές κατά το προσεχές διάστημα.